Neutraliseret hunkat i løb strinter {{forumTopicSubject}}
Ja, min dejlige hunkat på knap tre år blev steriliceret for ca. to år siden, da hun strintede helt vildt... Sterilitionen gjorde at hun holdt helt op med at strinte - skønt!
Efter vi har været nogle dage på juleferie er hun åbenbart kommet i løb og strinter nu så meget som hun gjorde før hun blev neutraliceret.... Jeg har svært ved at skælde hende ud, for hun kan jo ikke gøre for at hormonerene breder sig i hendes krop - samtidig med at det da er enormt frustrende man ikke kan snakke med hende uden der kommer strint fra hende... (Og køæresten snart går ud af sit gode skind )
Vil det stoppe når hun er færdig med hendes løbetid? I så fald, hvor længe varer en løbetid? Og er det ok at skælde hende ud, og dyppe hendes hoved i tis og derefter lukke hende ud på badeværelset! (Har jeg gjort en gang, og bryder mig ikke om det, men ved ikke om det vil kunne afhjælpe det!)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Hun kan ikke bliver drægtig, men hun kan ALT det andet.
Hunner holder normalt op med at strinte når de er ude af løbetiden
jun 2008
Følger: 1 Svar: 53
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Hvor længe varer sådan en løbetid?
Ditte - Nej, og det tager jeg også meget afstand fra, netop også fordi hun ikke gør det med vilje. Jeg havde lige tørt noget op, og snakket til hende, så går hun ind og ligger en sø i stuen! Men jeg tror bestemt heller ikke at det bliver bedre, og jeg tører da også op, og tæller til 10 indevendig..
jan 2006
nov 2008
Løbetiden varer ca. en uge
Du må ikke straffe katten på nogen måde - det er helt normal adfærd - irriterende ja, men sådan er det.
jan 2006
Lis - Ja, det er også det jeg hidtil har hørt, men hvorfor kommer det så først nu? Det er det jeg er undrende over, at vi kommer hjem efter nogle dage, og efter to år siden hun er blevet neutralisseret.. Først troede jeg at det var savn eller trods, men nu er det tydelig at hun ligger sig ned, og halen til siden, mens hankatten snuser til hende, og hun miaver højlydt.
Ja, det er irriterende, og nej, det er ikke grundlag for at hun skal straffes.
nov 2008
Hun blev omsterilliseret u/b - det blev det ikke bedre af. Hun er nu på p-piller
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 58 Svar: 178
DYPPE HENDES HOVED I TIS??????!!!!!! DET HÅBER JEG VAR FØRSTE OG SIDSTE GANG DU GJORDE DET!
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
jeg er enig med Felis i at det lyder som urenlighed. men det kan da også forholde sig som lis foreslår med at der sider noget tilbage der skaber hormoner. under alle omstændigeder må du nok have hende til dyrlægen og få tjekket hende igennem, da de jo er generende for både jer og hende.
held og lykke og hold os endelig opdateret!
nov 2008
Jeg vil tro dyrlægen kan måle i hendes blod om der stadig er hormonproduktion og hun derfor kommer i løb - så kan du med det samme få undersøgt urinen. Men gør hun det kun når hun løber vil jeg tro hun har samme dumme vane som min hunkat
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Svar: 8
Da jeg er meget intr. fortæller og viser hun undervejs hvad, hvor og hvorfor - og fortæller bla. hvor vigtigt det er at æggestokken ikke går itu undervejs og at alt bliver fjernet, for ellers kommer hunkatten i løb resten af livet....
Så hvis du er heldig er det lidt af æggestokken som er tilbage, der kan fjernes, og du slipper for flere løbetider.... men jeg tror nærmere den er gået istykker for ham undervejs, for det er meget nemt at se og binde den til på hver side af æggestokken...
Jeg har også haft en hunkat som tissede i løbetid og kun der, og det var ikke blærebetændelse.... men få det tjekket alligevel:-)
jan 2006
Lis - Nej, det er nok svært at give et svar på HVORFOR. Jeg vil se den næste uges tid an, og håbe at hun kommer over hendes 'løbetid'. Men nu hvor min tidligere dyrlæge er gået på pension, kan jeg vel ikke få det uden beregning... Og mange tak for din forklaring, som lyder realistisk på min hunkat. Med den viden du lige har givet mig, vil jeg se tiden an, og krydse fingre for at det 'blot' er hendes løbetid.
Felis - Nu er det vel et difinitions spørgsmål, hvad en sø af... De fleste steder er der dråber eller en mindre sø, og nogle steder er der så lidt mere.. Der har dog, endnu ikke, været en hel 'ladning' urin.. Og hun tisser mange steder, og ikke kun to gange om dagen. Det virker ikek som om hun har smerter ved det, men snakker istedet meget, er kontaktsøgende, og ligger sig ned med halen til siden foran Buster, som snuser til hende.. Jeg vil næsten sige at jeg ikke er i tvivl om at hun er i løb (efter erfaring med hankatten som har haft urinvejsinfektion nogle gange). Jeg vil tage kontakt til min nuværende dyrlæge, hvis jeg fornemmer at dette er noget mere alvorligt, eller hun ikke stopper med det.
Nina - Tak for din forståelse og formulering
Løvemis - Jeg så desværre ikke hvad fyrlægen fjernede da han neutralisserede mine misser, og fortryder det bittert Men håber ikke at der er 'glemt' noget eller det ikke er gjort ordentligt..
Mange tak for jeres tilbagemeldinger, det giver lidt ro i sjælen at få andre aspekter ind over det 'trælse' problem, omkring min ellers dejlige tøs.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jan 2006
Neutraliseret hunkat i løb strinter