Når man sælger til De forkerte :o( {{forumTopicSubject}}
Sidder her med en meget bitter smag i munden, vi solgte 2 af vores killinger til en famile på sjælland, 3 børn og en mor og far, de hentede dem for en uge siden.
Her i formiddags ringede moren og sagde hun ikke ku ha de var der mere, hun havde katteforbi og hvis ikke de røg så ville hun skilles..... øhhhhh okay tænker man så, vi siger så at vi nok skal komme og hente dem, da vi ikke ønsker de skal ende et sted vi ikke aner noget om.
Vi vidste da godt at moren ikke var vant til dyr og at det var børnene og faren som primært ønskede dem, men de sagde at hun glædede sig og hun bare lige sku vænne sig til dem, de sagde ikke noget om hun var bange for dem, der kom også nogen underlige spørgsmål fra hende, om de fælder meget, vælter ting, kradser i møbler, hun virkede meget sippet, blev ved og sige at der jo godt ku ske uheld, de sku jo ikke tro en kat bare er en pynte genstand.
Har hele tiden haft en sjov mavefornemmelse omkring og sælge til dem og det var egentlig kun baseret på moren, men blev ved og sige til mig selv at folk da ikke gir 7000kr for katte og kører fra sjælland til Fyn hvis ikke man virkelig har gennemtænkt det og mener det meget seriøst.... men JO det gør man åbentbart!!!!!!!!!!!!!
Det er lige en lille advarsel til jer andre, man skal ikke tro folk nødvendigvis har de bedste intentioner bare fordi de hoster op med en masse penge.
Ved ikke om de har tænkt at de bare ville prøve det af på de små uskyldige missere, vi blev ved og forklare dem at katte kan blive meget stresset af og skifte hjem og den lange køretur, og så byder de dem det her... Fatter bare ingenting.. ved man ikke sådan noget inden man anskaffer sig et dyr????
Et godt råd til jer alle: Lyt til jeres mavefornemmelse!!!!
Nå men nu er misserne hjemme og vi overvejer kraftigt at de blir her for altid, de fortjerner bare ikke mere stress.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
det er simpelthen den underligste historie jeg nogensinde har hørt. tænk at betale 7000 kr og køre helt til sjælland efter et par katte, når man ikke aner hvad det indebærer og faktisk er bange for dem. Jeg kan slet ikke forstå hvilke tanker der må have ligget bag den beslutning.
dejligt at de er hjemme igen..jeg håber i finder en god løsning for de små om det så er hos jer eller en anden familie der rent faktisk ønsker dem.
så du må være mere tro mod din mavefornemmelse fra nu af, så blev man det klogere bare synd det har kostet misserne al den rejsen frem og tilbage..men det sker ikke igen hos dig kan jeg fornemme
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Nogen gange får man de ide man er lidt overpylret - det er man ikke.
Jeg har flere gange set det er gået galt, ikke med nogen jeg har solgt, men hos andre, lige præcis med den ene part ønsker sig så brændende og den anden part ikke er helt ligeså hooked. Især dem skal man passe på.
Jeg afleverer altid selv mine killinger - den allersidste mulighed for at sige fra. Jeg ved ikke om det kunne have gjort en forskel i den her situation. Jeg mener hvis konen ligesom ikke kunne have de gjorde det ene eller det andet, så var de nok ikke blevet.
Jeg håber de to små er glade for at være hjemme - og I er glade for de er hjemme igen.
Og selv om det er surt - så er det på en måde alligevel en happy-ending. Ingen har lidt overlast og killingerne er der sted de skal være lige nu.
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
Nu skal der bare ro på. Heldigvis havde de ikke glemt os eller de andre, der har ikke været hvæsen hverken fra dem eller alle vores andre katte, de gik lige hen til deres mor for og die og det fik de lov til, så på den måde er det gået godt.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
nov 2007
nov 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
"Mavefornemmelse" er nemlig det vigtigste redskab, når man skal vælge hjem til sine mipslinger.
Fortsat held og lykke - for en lykke var det bestemt, at de kom hjem igen.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 107
lyt til "maven" og sig nej desværre
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Svar: 1
Vi havde hunde hvalpe sidste sommer og jeg fik osse solgt 1, hvor jeg have en træls mave fornemmelse. Og ganske rigtig følt - ja så blev han aflivet, Jeg var tude færdig, sagde til hende at hun ku godt ha ringet til mig for jeg ville ha hentet ham.
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
Jeg ville ALDRIG afvise folk på den baggrund, men tværtimod oplyse dem grundigt, og så derfra kan de tage stilling til om de mener at det er noget for dem.
Hvad jeg derimod afviser, er folk med børn der ikke behandler dyrene ok, og forældrene ikke skrider ind og korrigerer deres yngel.
Samt folk hvor mine ellers MEGET sociale katte, tager klart afstand eller værger sig ved kontakten.
Jeg tror man som opdrætter skal lytte til mavefornemmelsen, mon nogen gange har man sådan en midt imellem fornemmelse som kan udvikle sig til noget positivt alligevel.
Jeg tror osse opdrættere i almindelighed skal overveje deres måde at afvise køberpå, for kattesporten kan hurtigt få stemplet som snobbet, netop fordi vi ikke alle er gode til at sige fra på en ordentlig måde.
Christina, det var da godt i som opdrætter blev kontaktet først og ikke køber "bare" gav kattene videre til den første og bedste de mødte.
Jeg er enig i at de måske burde have overvejet tingene MEGET bedre inden købet.
Jeg tror at I næste gang overfor nye købere også vil spørge mere kritisk ind til deres overvejelser om at få kat.
Det er jo sådanne oplevelser her, vi får al vores erfaring af.
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 60 Svar: 217
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 107
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Er glad for at de små misser er kommet hjem igen og er et sted de føler sig ønsket! :o)
Det er altdi bedst at følge den første intuition man har - men man lære jo så længe man lever :o)
nov 2007
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Svar: 11
nov 2008
Nu sover hund og kat sammen, så det har heldigvis ikke været tilfældet, kan ikke undvære vores misser :o)
nov 2007
Det eneste gode ved det er at de er faldet til her lige med det samme, det ville de jo ikke hvis der var gået længere tid.
nov 2007
nov 2008
Der meget meget stor forskel på de to katte vi har mht vores hund, den ene sover med ham og er ret så ligeglad med om hunden kommer løbende. Den anden gider ham bare ikke, så han smutter i kælderen, hvis hunden bliver for vild....heldigvis har de omkring 100 kvm kld de kan boltre sig på, uden hunden :o)
Og ja, det er rigtig godt at de er faldet til med det samme igen - ved ikke lige hvad den familie har tænkt på! Ikke på kattene i hvert fald! Faren har nok troet at konen kunne vænne sig til dem. Det er klart at hvis ikke fra starten af er positivt indstillet, så fungere det ikke....
nov 2007
nov 2008
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
Når man sælger til De forkerte :o(