{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klippe negle
  • #1   3. dec 2008 Du holder ham fast og fortæller venligt men bestemt at du bestemmer.
    Vigtigst næsten er at ha en rigtig god klosaks, en som ikke bliver hængene fast på fingrene (er sikker du ved hvad jeg mener) hvis du lige pludselig skal hold rigtig fast på ham.

Jeg har mest styr på kat og saks ved spisebordet på en spisbordsstol

• #2   3. dec 2008 okay tak det vil jeg prøve

• #3   3. dec 2008 så fik jeg det gjort jeg tog en dyne og lage imellem mine ben også når han sprællet så kunne jeg holde ham fast uden at blive krædset i he he men han er sku lidt sur på min nu he he...

• #4   3. dec 2008 Godt - øvelse gør mester, så gør det ind imellem, så lærer han det.

Vi ses på søndag:-))

• #5   3. dec 2008 Hvorfor klippe hans negle?

• #6   3. dec 2008 de skal være nyklippet på udstilling. kan godt forstå at dommerne vil have det sådan, selvom det oftest går fredeligt til

• #7   4. dec 2008 Det lyder voldsomt, og jeg synes, at katte kun bør udsættes for sådan et overgreb, hvis det er dens liv eller velfærd, der står på spil.

Da jeg havde en gammel seniorkat, der havde lidt for lange kløer, klippede jeg spidsen af en enkelt klo i ny og næ, mens hun alligevel lå og blundede og fik nusset poter. Men om den metode dur på en kat der har prøvet at få "tvangsklippet" sine kløer, ved jeg ikke ...

• #8   4. dec 2008 Hvis han ikke havde noget imod det i starten, men senere, kunne det måske tyde på, at du har klippet for tæt.

HVIS man skal klippe en kats kløer, må det kun være den aller yderste spids på forbenene. Klipper man længere ned, gør det ondt, og man kan risikere, at der opstår neglebylder, da bakterier så kan trænge ind. Tænk på, din kat skraber i gruset på sin bakke.

Og så har du først hentet ham i slutning af september, ser jeg.
    Hvor tit klipper du hans negle?

• #9   4. dec 2008 hvis katten ikke går ude er det svært for dem at slide deresklør naturligt så derfor bliver de lange. Så når man klipper er det tit nødvendigt. Husk på at når katten bruger kradsetræer er det kun for at gøre sine klør skarper ikke for at gøre dem mindre.

nogle af mine bider selv deres negle ned, men dem der ikk gør er jeg NØD til at klippe for ellers bliver de for lange

• #10   4. dec 2008 altså jeg har kun klippet dem to gange efter jeg hat fået ham og denne her gang var det jo kun fordi vi skal på udstilling???

altså jeg synet ikke jeg har klippet for meget af det har taget lige spidsen men det kan vil godt være...tag nemlig aldrig for meget da jeg altid er bange for at klippe for meget..

* Lis - ? om katte hører til i FORUM * : Ja vi gøre :0)

• #11   4. dec 2008 og det skal lige sige at tvangsklippet er måske lige hårdt nok selvføgelig holdte jeg fast i ham men det var ikke sådan en jeg holde ham nede??:0(

og efter jeg havede prøvet et par gange sat han stille også kun lige en gang imellem lige peøvet og komme fri....

• #12   4. dec 2008 Jeg klipper heller ikke særlig tæt - men vil først klippe lørdag. Prøv at læg mærke til det - har du kun lige taget spidsen er kløerne spidse igen meget hurtigt - så måske du skal på den igen på lørdag.

• #13   4. dec 2008 ja lad os kigge på det på lørdag. men kløerne er vigtige at få klippet inden en udstilling. Når man er ny udstiller (som jeg også selv er) ved man desværre ikke hvordan ens kat reagerer på alle de nye ting, og kan risikere at flippe helt ud. det er min tredje gang på søndag, så håber bare at han tager det pænt denne gang. første gang gik det helt fint, men anden gang hvæste han af alle og en hver. skal siges at han lige havde været syg, så håber det havde noget med det at gøre ;( men julie, hvis du sender mig en pb, kan vi jo lige mødes på udstillingen - kunne væere hyggeligt smiley

• #14   4. dec 2008 Leise, så vidt jeg kan se, har du kun én kat.
    Tænk på, at det billede og de lugtindtryk af andre katte, han har med sig hjemmefra, gradvis fortoner sig i hans hverdag, og når han så kommer ind på en udstilling med MANGE katte og MANGE lugte, kan han nemt blive både bange og stresset.

Jeg har desværre tit set alene-katte flejne ud på udstillinger.

I de mange år, jeg selv udstillede, tog jeg for øvrigt altid to med (i samme bur), selvom den ene ikke altid var af "udstillingsformat". Så var kattene meget roligere.

• #15   4. dec 2008 ja har kun en kat, og det er der desværre ikke så meget ændring på lige pt. kan jo ikke så godt tage en kanin med i hans bur smiley men vi får se om det er det der er galt. men første gang vi var afsted var der slet ingen ting. han lå og rullede rundt på ryggen i buret og ville nusses.

• #16   4. dec 2008 men mega, lån mig en kat, du har jo så mange hehe smiley

• #17   4. dec 2008 * Lis - ? om katte hører til i FORUM *:
    okay ja det må jeg lige kigge på håber ikke jeg skal til det igen he he...

• #18   4. dec 2008 Julie & Bailey A,
    tjaeee- jeg tror jo du bliver nødt til det en gang mere - men nu har I jo øvet:-))

Kunne du være interesseret i verdens bedste og nemmest at håndtere klosaks? jeg købte nogle stykker ekstra sidst jeg handlede i USA (julegaver til kattevenner) - du må godt købe en af dem - jeg kan tage den med så kan du se den - omkring 70 kr. er det kke noget kan den jo bare komme med hjem igen.

• #19   4. dec 2008 * Lis - ? om katte hører til i FORUM *: jo det må du meget gerne :0) den jeg har er ikke den bedste...

Kommentér på:
klippe negle

Annonce