1.340 visninger
|
Oprettet:
Klippe negle {{forumTopicSubject}}
Picasso har ret skarbe kløer, også selvom han har sit kradsetræ. Vi vil gerne lige klippe dem lidt til. Men hvordan gør man lige?
De skal ikke være en bestemt str. før man må vel?
Og skal man bare tage fat i poten og klemme kløerne frem?
Håber nogle gider at giver råd
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Kattens kløer består af mange hornlag og efterhånden som kløerne bliver slidte skiller de sig af med det sløve lag og vupti er der et sæt dejlige skarpe kløer inden under.
Jeg er modstander af at man klipper kattens negle da det er et vigtigt redskab for katten. Dels til at bringe sig i sikkerhed, gribe med hvis de har forfejlet et spring, til forsvar og som fangstredskab.
Jeg mener helt klart det er en misforståelse at tro at kattens kløer skal klippes med mindre de har gene ved normal gang på gulvtæpper (kløerne hænger i) eller ved abnorm neglevækst.
Jeg har ingen steder kunne finde nogen steder der taler for bortklipning af spidsen af neglen undtagen ovennævnte grunde.
Jeg mener at klipning af kattens kløer udelukkende er til gavn for mennesket og deres ejendele og bestemt ikke for katten.
Alle mine katte har intakte kløer (uklippede) og har aldrig nogen sinde skadet hinanden. Bryder man sig ikke om kattens kløer er min personlige mening at man har anskaffet sig et forkert kæledyr. Jeg får sikkert på puklen for denne udtalelse men jeg mener det er et meget vigtig redskab for katten man gør sløvt ved klipning.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
nov 2007
Dvs. hun var primært indekat og hendes udebesøg strakte sig vel til max. 15-20 gange på et år, og det kun for at slikke lidt solskin. Hun har aldrig fået klippet kløer og de blev ikke for lange. Ingen af mine dyrlæger har nogen sinde påtalt at nogen af mine katte har haft for lange negle, det har de derimod med mine hunde.
nov 2007
Jeg bruger megen tid på at røre dem alle mulige steder mens de sover og når vi nusser. Det være at kigge kindtænder, checke poter og negle, kigge ører osv. Jeg har også en børste jeg jævnlig børster dem med for at fjerne løse hår. Mine katte er så vant til at jeg "rager" på dem i tide og i utide, at de ikke en gang vågner/reagere når jeg gør det mens de sover (killingerne gør for dem har jeg kun haft lidt over en uge). De er åbenbart så trygge ved mig at de ved jeg ikke gør dem noget ondt eller ubehageligt.
Klippe negle