{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

Gør min kat renlig??!! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en ragdoll som har meget tynd mave. Dvs han har 'det' over det hele bagpå. Men han mener at han har for travlt til at han gider at vaske sig.
Vi skyller ham i håndvasken, så kan han lige tage sig sammen til at vaske færdig i løbet af de næste par timer.
Hvad gør vi?! Vi vasker ham mindst 3 gange om dagen ! :S

Hjælp..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør min kat renlig??!!
  • #1   3. dec 2008 æhhh, det er vel en slags joke .... eller?

• #3   3. dec 2008 Nej det er ikke en joke ?? :s

Har han haft en måned eller to. Vi er holdt med at give ham (sund pels, gærpiller) Og vi vil holde os til den slags foder han fik inden.

• #5   3. dec 2008 Har du kontaktet opdrætteren?

• #6   3. dec 2008 **Nej det er ikke en joke ?? :s**

Jamen så forstår jeg ikke overskriften. Din kat er jo IKKE urenlig, men syg i sin mave!
    Det duer sørme ikke at lade stå til, og skylle ham i håndvasken flere gange dagligt - måske får han stress og endnu mere tynd mave af det.

Når det har stået på så længe, bør I virkelig få en dyrlæge til at undersøge ham.

Forhåbentlig bliver han rask med den rette behandling.

• #7   3. dec 2008 Stakkels kat, det er jo tydeligt den er syg. Det er bestemt ikke normalt at en kat har tynd mave så længe.

Du skal se at få den kat til dyrlæge hurtigst mulig.

Opdrætter kommer vel tilfældigvis ikke fra Langå af?

• #8   4. dec 2008 Er det ikke den kat du har købt hos en dame ved langå ? Syntes jeg husker noget fra en andet indlæg..

• #9   4. dec 2008 Til at starte med: Jeg forstår godt jeres indlæg, men måske det var lige i overkanten.? Nu læser jeg først indlægget nu, og mens jeg læser alle kommentarerne hele vejen ned, kan jeg måske godt forstå der ikke kommer noget svar!

Selvfølgelig skal katten ikke have tynd mave så lang tid. Den skal lige tilses af en dyrlæge. Kontakt din opdrætter, og hvor længe har du haft katten?
    Din kat er ikke urenlig, det er ikke normalt at der skal sidde afføring i pelsen, bestemt ikke! Hva fodrer i med? Jeg har hørt herinde at IAMS hairball er godt, og sætter maven i balance. Ellers skal den nok på skånekost (køber du hos dyrlægen). Derudover, husk at køb et godt tørfoder til din kat, næringsrigt, og masser af kød. Hva fik den hos opdrætteren?

Håber du kan bruge rådene til noget.Skriv endelig når du hører fra dyrlægen. Tag en lille klump afføring med i en frysepose, og bed dyrlægen tage en afførringsprøve. Det kan være orm eller giardia, eller noget helt andet.

• #10   4. dec 2008 Fuldstændig korrekt at en mindre ubalance i tarmen kan komme på ret køl med IAMS HAIRBALL - det og kun det. ¨Det er det foder der har det højeste fiberindhold

Er det ikke bedre indenfor en uge - så er det dyrlæge. Foderet behandler ikke bakterier eller parasitter.

En killing må ikke have vedvarende dårlig mave - den kan dehydrere

• #11   4. dec 2008 Tak Lis. det var netop dig jeg manglede smiley

• Ditte F
    Ditte F Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 53
    #12   4. dec 2008
    Har du prøvet zoolack eller har du slet ikke prøvet noget for at forbedre det problem?

Og det er for mig ligegyldigt hvor katten kommer fra, den skal ikke komme et bestemt sted fra for at have diarre?
    Jeg havde engang en perser med fin stambog fra en opdrætter på sjælland og den kat fejlede alt hvad en kat kunne fejle ;(

• #13   4. dec 2008 Nåeeee - jo uden jeg aner hvor katten kommer fra kan det godt have noget med stedet at gøre.

Det kan jeg tale om af egen erfaring.

Siger ikke det er det i det her tilfælde - men muligheden kan ikke udelukkes.

Og kan det henføres til opdrætteren og andre killinger har samme problem er der ingen grund grund til at starte helt forfra med at teste osv. hvis man allerede ved hvad det er.

• #14   4. dec 2008 http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=47669 Tror sku hun har købt en meget syg kat desværre... :o((

Syntes iøvrigt det er skide irriterende at trådstarter ikke skriver igen i hendes eget indlæg! Spørg man efter hjælp må man også svare igen på spørgsmålene..

• #15   4. dec 2008 Rotten: som sagt tidligere, tror jeg hun er skræmt væk, og jeg må indrømme at jeg forstår hende faktisk godt. Jeg er 200 % enig i jeres holdning, men ingen grund til udbrud på den måde.
    Oplysninger på den pæne måde ville måske være at foretrække.

• #16   4. dec 2008 ej skriv nu lige tilbage...man sidder jo her og bliver dypt bekymret for den lille misling :ó( er du ikke rar at skrive på trods at de "angreb" der har været...det kuinne godt være skrevet i en pænere tone..men ikke alle er jo lige erfarne så kom med et svar...der er ingen her der vil andet end hjælpe.

Jeg ved hvordan det er at have en kat med EKSTREM dårlig mave man bliver nok en smugle irriteret men det er jo hamrende synd for katten. Og hvis jeg skulle vaske mig selv bagi efter en omgnag dårlig mave der sidder overalt tja..jeg ville også springe over.

• #17   4. dec 2008 hehe susan.... jeg ville nok også smiley -meget sjov vening du lige kom med der.

• #19   4. dec 2008 om ikke andet så skriv til mig privat...jeg har en del værktøjer til dårlig mavse smiley hvis du vil ha hjælp så skriv...jeg skal hjælpe så godt jeg kan.

• #20   4. dec 2008 DK MISLING -med 4 bimsekillinger:

Jeg syntes nu ikke der er noget galt i at spørge hende om hun har købt katten hos en dame ved Langå, fordi jeg husker det fra et anden tråd?
    Det kan jo være et svar nok til hvorfor katten skider så tyndt at det render ned af ham, hvis han nu skulle komme fra det så negativt omtalte katteri, vil ikke hænge nogle ud, så nævner ingen navne.

Syntes egentlig bare at det er min "borger" pligt at oplyse hende om at hun har katten i sækken, hvis hun har købt den hos damen ved langå.

• #21   4. dec 2008 Om katten er købt i Langå eller Randers eller af mig - så kan sådanne ting ske.
    Jeg har een gang solgt en kat der fik dårlig mave - så fik deres anden kat dårlig mave - så fik mine dårlig mave. Jeg kunne nok lægge to og to sammen og regne ud hvor det kom fra. Især når man ved stress får alt til at poppe - og det er stress at flytte i nyt hjem. En afføringsprofil blev kørt på en af mine - der kom et svar og så gik jeg og killingens ejer igang med at behandle.

Hænger det sådan sammen, ja så skal katten til dyrlæge - så er det ikke bare en ubalance.

• #22   4. dec 2008 Okay, jeg prøvede bare at være behjælpelig.....mener selv det er helt gal hvis de render ud af den. Har selv prøvet at have en kat med tynd mave, men ikke ligefrem at skulle skylle den 3 gange dagligt under hanen. Utrolig at personen ikke har taget den stakkels kat til dyrlægen noget før, og tror at den er urenlig.........øøhh???

• #23   4. dec 2008 Jamen, jeg kan da godt se at det jeg har skrevet er meget slemt.. :o)

• #24   4. dec 2008 Okay.. :o)

• #25   4. dec 2008 Jyder ved mere om sådan noget end en fra Sjælland - men det ændrer nu ikke på katten ikke skal have konstant dårlig mave.

• #26   4. dec 2008 Joee det tror jeg nu det har - for Langå sagde mig ikke en dyt .......

• #27   4. dec 2008 Lis: ' Jyder ved mere om sådan noget end en fra Sjælland '

Det var dog det mest barnlige jeg nogensinde har hørt... Og har slet ikke noget med tråden at gøre, prøv lige at læse på lektierne inden du dømmer mig, og resten af sjællands befolkning.

(link fjernet)

• #28   4. dec 2008 Prøv at se på tråden.......

Hvis i havde et problem, ville i så ønske den respons?

Nope vel`?

• #29   5. dec 2008 Hvad der er barnligt, det kan jeg jeg ikke afgøre - det er der andre der er bedre til kan je se:-))
    Kan godt være jeg ikke har hørt efter i timen - men jeg havde ikke den fjerneste ide om hvor Langå ligger på Danmarkskortet - min fejl ingen andens. Og EN fra Sjælland (i den her sammenhæng mig) - kan andre blive resten af Sjællands befolkning
    Men altid dejligt at lære noget - både om danmarkskortet og den personlighed man har. Tak for kortet - det vil jeg huske

• #30   5. dec 2008 der skal se'fø'li stå:

Og EN fra Sjælland (i den her sammenhæng mig) - kan ALDRIG blive resten af Sjællands befolkning.

• #31   5. dec 2008 Rotten:
    Jeg hentydede ikke til hvorvidt du har ret i det med Langå eller ej, det tager jeg ikke stilling til, da jeg INTET aner om sagen. Ligesom Lis -(jeg er også sjællænder ;))
    Men Rotten, det jeg mente var bare den måde tingene blev fremlagt, derfor tror jeg ikke trådstarter svarer herinde. Det må ikke være særlig rart at bede om hjælp, og så få de svar hun fik. -Ligesom Anne skriver.

• #32   5. dec 2008 Lis:
    Jeg kan jo så ikke vide hvor fra i landet du kommer fra, når det ikke står på din profil, jeg misforstod den til at du faktisk havde noget imod sjællændere, og at JEG TROEDE at du var jyde.. Der misforståes så ofte på skrift, det er derfor tråde tit ender ud i kaos som denne har gjort.
    Og selv tak da, godt at kortet kunne bruges..

DK MISLING -med 4 bimsekillinger:

Jeg forstår, jeg forstår... jeg syntes bare ikke at jeg var en af dem der gjorde det til en "rædsel" (hvis du forstår).... spurgte bare om en enkelt ting, og håbede da selv på at hun var interesseret i at høre mere om den omtalte Langå kone, hvis dette var tilfældet, om katten så bare har tyndskid og kan behandles for det på no time, vil jeg da håbe, men JEG frygter bare det er langt værre, desværre..

• #33   5. dec 2008 Hold da op en tråd kan hurtig tage en vending her på KG
    Startede med en killing med dårlig mave ( Pernille : Jeg synes du skal tage ham til Dr.dyr så han kan se på ham )

til hvem der er klogest Jyder eller sjællandere ....:-)

• #34   5. dec 2008 Rotten: Jeg hentydede bestemt ikke til dig, eller nogen for den sagsskyld. Jeg har ikke bidt mærke i HVEM som kommer med spydige kommentarer og hvem som ikke gør. Siger bare at tråden generelt bære præg af hakken på trådstarter. Men kan godt forstå dig, det er frustrerende ikke at få en reaktion.

Laila: haha... JA! Det har du ret i.

• #36   5. dec 2008 jeg gider ikke sætte mig til dommer over folks opførsel, det gør i så glimrende selv.

Jeg håber meget du pernille skriver om missen snart, så vi kan høre hvordan det går...for uanset om man kan skrive pænt eller ej, så kommer det af at vi er bekymrede for din kat. ligesom du selv er.
    For her faktisk nogle gode råd i tråden

Jeg håber du har fulgt rådet i tråden selvom du ikke har svaret og har haft missen til dyrlægen.

Kommentér på:
Gør min kat renlig??!!

Annonce