HJÆLP min kat gør mig skør!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har virkelig brug for hjælp og gode råd, for jeg er ved at miste forstanden. Jeg har en kat på 13 måneder, som går og miaver konstant. Det er høje lyde, der går lige i øret. Det er fra kl. 7 om morgen til 11 om aften, og jeg har kun ro de 2 gange han sover på en dag.
Hvis jeg leger med ham og bagefter giver mig til at lave noget andet så starter det igen, indtil jeg samler legetøjet op igen. Jeg har prøvet at lege med ham HELE dagen og det er det samme resultat.
Han miaver når han er færdig med at spise og har været på kattebakke og går generelt bare frem og tilbage og miaver.
Jeg er så afkræftet at jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre, og det er kommet til det punkt hvor jeg går med tanken om, om han skal blive med os. Jeg elsker ham og det skær mig i hjertet at tænke på...
Nyttigt information.
13 måneder gammel kastreret hankat. Han er indekat og bor i lejlighed. Ja jeg har prøvet at holde ham beskæftiget og underholde ham. Nej det gør ikke nogen forskel
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 13 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 19
Han er den bedste kat og jeg elsker ham enormt højt, derfor er det også enormt hårdt det her og jeg tænker da heller ikke at han synes det er sjovt at se mig sur og irriteret
dec 2006
Jeg tænker om det kan være et eller andet med kastrationen, der ikke er lykkedes helt (hvordan det så skulle være gået til) , så det måske er noget hormonelt.
Eller har han været vant til at være ude?
Har du forresten mulighed for at lade ham komme ud?
dec 2006
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Hvor længe har han været kastereret?
Hvor kommer han fra? Var der mange andre katte?
Har han været ude, inden han kom til dig?
maj 2007
Jeg har haft ham siden slutningen af marts 2019, vi fik ham fra et Katteri i Polen. Han er racekat og vi har derfor skulle tjekke flere steder om det var et ordenligt katteri inden vi valgte at købe derfra. Han blev kastreret kort tid inden vi hentede ham og da vi hentede ham var han 14 uger gammel.
Jeg har godt gået og tænkt på en kat fra samme sted og muligvis fra samme mor. Det er vigtigt at vi køber samme race, da det er en allergivenlig kat. Men i og med at det er racekat er det dog også en meget dyr kat. Og tænkt sig hvis vi netop stod der med 2 jamrende katte
nov 2013
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg har også snakkede katte, og nogle af dem er værre end andre. Men fælles for dem er at de er mest snakkende når der skal ske noget.
de gør opmærksom på at de vil noget
tænker ikke at du risikere at stå med to snakkede, hvis du finder den rigtige makker til ham.
det vil sige at du bør finde en hankat enten killing eller en ungkat
det er netop det at når du leger med ham at han så ikke snakker men lige så snart du laver noget andet, så starter han
det er også lidt det at du gør det når han snakker
det vil sige at du har lært ham - uden at ville det - at når man snakker så kommer mor og leger
så jeg tror det vil hjælpe med en legemakker til ham
dog vil jeg lige sige at du nok ikke lige skal forvente at han holder op med at snakke. Nogle katte snakker meget
Min Kalle fortæller når han står op, går i bakken, er færdig på bakke, går ud/ind og går i seng....
når man så har 7 andre som også snakker, ja så vænner man sig til at lukke lidt af for dem.
og det er altså hunkatte jeg har også lige en maine coon som snakker...….
dec 2006
En legekammerat tror jeg vil være rigtig godt for en ung, frisk indekat - og for jer.
Dog måske lige frisk nok at vælge en evt. legekammerat fra samme familie - for tænk hvis mjaveri er en familiesvaghed (nej, det er ikke engang sjovt - frygteligt stressende med al den mjaven) .
Kan du/I kun tåle den race? Ellers er der garanteret fine killinger/ungkatte-kastrater at få på internat for rimelige penge.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Han er blevet mere snakkende den seneste tid, vil gerne fortælle når han syntes jeg har badet længe nok jeg gør mit bedste for, ikke at blive færdig før han er stille
Han fortæller også gerne, hvis han syntes jeg sover for længe og så må jeg igen prøve og vente til han er stille
Hvis skålen er tom “ lavvande” så fortæller han det også, samme omgang, vent på stilhed.
Hvis han vil i haven og så videre og videre, snakker også med den skuffe hvor der er godbidder.
Ja han gør alt for at træne mig til en lydig slave og han underviser også Røde, han prøver også nu og da
I perioder er der næsten ingen ting, men så snart jeg glemmer, at vende det døve øre til, så starter det forfra,,, og særligt når jeg har været meget hjemme fra, ja så starter han med, at jeg skal sætte mig og slappe af, og så køre den der fra.
Han har lært sig en lille stemme fordi jeg bare siger Sssyyyy, hvis han bliver for højlydt, men heller ikke det skal man gøre, for det er jo også et svar
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
dec 2006
Samme med Bjarne. Når jeg brokker mig over højlydt mjaven, så kigger han på mig med hovedet på skrå, og mjaver så forsigtigt og stille, at der næsten ikke er lyd på - og nogle gange ER der ikke. Og det er så kært, at mit hjerte smelter.
Jeg vil gerne lytte til, hvad de har at sige - det kunne være noget vigtigt jo - men gider ikke noget råweri. Med efterhånden tunghøre seniorkatte kan det dog ikke helt undgås
dec 2006
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Tænker tvært i mod at det umuligt kan blive værre end det beskrives nu.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Men jeg ved jo også, at hans forventninger bliver nogle andre, og hvis nu jeg igen skal opereres ?? Jeg er jo stadig i genoptræning efter operation af højre skulder, og ved den anden nok også skal ordnes på et tidspunkt, med vil jeg bare sige “ tænk dig godt om før du starter med gå ture, for de skal helst fortsætte
jul 2008
for mange katte vil ud selvom at det regner/sner/blæser mm og de er ligeglad med om vi gider
maj 2007
Og Anja n, jeg tror at du har fat i noget. Jeg har helt sikkert bidraget til at han lige ved hvor, hvornår og hvor længe han skal snakke for at få mig til at lege. Jeg overvejer at bruge en metode hvor vi ignorerer ham når han er så hysterisk som han er, og så kæler og leger når han er “stille”
Tinka
Min kæreste er allergisk overfor kat. Derfor valgte vi denne race da de kun udskiller en meget lille del af det man typisk er allergisk overfor.
Derfor er det også en kæmpe beslutning for os hvis vi skal have en kat mere. Det er en lang tur og mange penge, plus at det ville skære mig i hjertet hvis de to ikke ville kunne sammen. Jeg synes dog du har en god humor! Det kan være vi skal vælge anden mor så
Vi har prøvet en enkelt gang at have ham i sele. Det var et værre påstyr han lignede en rodeotyr og prøvede at stikke af fra os. Det gav os sådan et chok at vi aldrig prøvede igen
maj 2007
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
jul 2008
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 179
maj 2007
Jane D
Ja det ville ikke være værst med sådan 2 skønne katte
Mange tak for alle jeres svar og råd
nov 2013
maj 2007
nov 2013
dec 2006
"men tager jeg meget fejl, hvis jeg går ud fra at han skal mangle to runde kugler, for at være kastreret?"
Det, jeg lurer på er, om polsk opdrætter/dyrlæge evt. kunne have glemt at fortælle det, hvis han skulle være kryptorchid.
maj 2007
dec 2006
Er kat nr. to til overvejelse?
maj 2007
jul 2008
https://eif-felis.dk/skovkattenes-forskelligheder
Og der står også at racen er meget social og man altid bør have to
https://www.killingelisten.dk/info/alinfo.php?ems=sib&race=Sibirisk%20Skovkat&hvad=Sibirisk%20Skovkat
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 179
HJÆLP min kat gør mig skør!!