{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.785 visninger | Oprettet:

Vores nye killing miauer konstant {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Vi er et par der lige har fået os en lille lejlighedskilling fra kattenes værn i Odense. Han er af en stor folk indekatte der boede hos en psykisk syg kvinde der ikke kunne magte at passe dem ordenligt...

Vi fik ham hjem i fredags, hvor han holdte sig meget tæt på os. Han pev også konstant hvis vi ikke lige snakkede med ham, og han fulgte os rundt hele tiden...

på 3 dagen er han blevet lidt bedre til at være på egen hånd men han er stadig utrolig opmærksomhedskrævende og miauer med det samme hvis vi ikke snakker til ham eller giver ham opmærksomhed. Han kan også finde på at gå rundt på egen hånd og miaue.

Mig og min kæreste er lidt i tvivl om hvorvidt vi skal håndtere hans evenlige piverri. Han er jo en sød og dejlig kat, men hans piverri er meget anstrenge...

problemet har også opstået om natten hvor han piver og piver indtil en af os vågner og nusser med ham... Dette ødelægger mildest talt vores nattesøvn.

Vi sidder nu med en sød og kælen kat der er extremt kontaktkrævende og meget højlydt...

Tror i det er noget der går over med tiden når han er faldet til?

Har i nogle tips der måske kan hjælpe på hans konstante miauen når vi ikke lige giver ham opmærksomhed eller han får sig lidt søvn?

sidste ting. Er det ondt at lukke ham ude fra soveværelset om natten når han har sovet lidt hos os de sidste par nætter?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores nye killing miauer konstant
  • #1   30. nov 2008 Han har været der i 14 dage så selvføgelig skal vi giv ham en chanse.. smiley Men det var også om der var noget at gøre mere for kattens skyld.. Det er jo synd hvis den ikke har det godt..

• #2   30. nov 2008 Hehe, velkommen til som katteejer smiley Sådan er der altså mange katte der er, opmærksomhedskrævende og "snakkende". De har så meget de gerne vil fortælle.

Tror ikke I kan vænne ham af med at miave, men det kan nok hjælpe hvis han har en legekammerat.

Min hunkat miaver også rigtig meget og kalder, efter vi mistede vores hankat. Derfor skal vi også have en ny kat, så hun igen har selskab, når vi mennesker ikke er hjemme eller har travlt med andre ting.

• #3   30. nov 2008 Hvor må det være svært for sådan et missedyr at være født og opvokset i en "storfamilie" og så pludselig være en Palle alene i verden uden en jævnbyrdig legekammerat.

De senere års adfærdsforskning har desuden afsløret katten som et meget socialt dyr, og mange dyrlæger anbefaler da også, at man ikke kun har én, men to eller flere katte.

Uanset hvor meget tid, man bruger på sin kat, kan man ikke erstatte selskabet af en anden kat. Ofte er man på arbejde om dagen, har travlt, når man kommer hjem med madlavning og måske børn, skal se TV, måske en tur i byen og om natten helst sove i fred og ro. Hvor meget reel tid er der så til katten? Man deler ikke dens opmærksomhed og kærlighed med en anden kat, men får tværtimod dobbelt så meget, ti gange så mange sjove oplevelser og sidst, men ikke mindst: Man kan gå hjemmefra med god samvittighed.
    Og under alle omstændigheder: Der skal en kat til at slikke en kat bag øret!

Hvis jeg var jer, ville jeg både for killingens skyld, men også for jeres skyld, ret hurtigt få hentet en af dens brødre eller søstre.
    Så skal I opleve en gensynsglæde uden lige.

• #4   1. dec 2008 Ja tror også den skal have en ven, for den er vant til det. Feliway er godt til at berolige katten, du kan få en flaske du sætter i stikkontakten den udsender en duft som gør kattene trygge, det kan også fåes som spray til at sprye på han seng el tæpper. Jeg har en gammel han kat der tisser på nye ting smiley der sprayer jeg det på tingene inden han starter for så lader han det være, ved godt det er stress, men er jo nød til at købe sko eller køleskab engang i mellem smiley

Kommentér på:
Vores nye killing miauer konstant

Annonce