Vores nye Killing gemmer sig {{forumTopicSubject}}
Vi har idag hentet en lille 12 ugers killing på et internat. hun har siden vi kom hjem gemt sig var nød til og flytte hende fra gemmestedet ved min pc og siden har hun lagt under et skab. hun har hverken spist eller været i kattebakken og det 5 timer siden vi kom hjem. hun miaver og vi taler roligt til hende. vi er i stuen hos hende hvor bakken og mad også er og legetøj.. vil det være en ide og sove herinde i nat. vores stue og køkken er i et og soveværelset er op ad og badeværelset. vi bor i en 2 værelses lejelighed og der lukket af til soveværelse og badværelse. hun smuttet nemlig under vores bedrollers i soveværelset fordi min mand ikke havde set hun var kommet ud fra transport kassen... vi tog hende ud og lukket døren.. det gør så ondt og høre hende miave sådan ynkelige miav tror hun kalder på sine søsken.. ville i sove i soveværelset med lukket dør eller skal vi sove på sofaen i stuen hos hende? vil gøre alt for hun er tryg. vi har haft andre katte igennem årenes løb og de var kæle og friske fra 1 sek. så bliver virkelig ked af at hun er så utryg for hun har kun været på internatet i 2 dage og har været i plejefamilie hvor der var hund og børn så hun burde være van til det
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har haft killinger som er gået ind i hjemmen som konger og også haft en som boede på klædeskabet i 4 dage, og fik mad og vand og lidt nus på skabet, og kattebakken var sat lige under skabet.
Den skal bare have tid, og i skal være tålmodige, og leg med kattelegetøj kan de tit ikke modstå, så det er værd at prøve det i morgen, men fortvivl ikke.
maj 2012
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
som I nu har oplevet
men oftes går det hurtigere over med killing end voksne katte
har prøvet begge dele - også med voksne katte
lad den kunne komme til jer, så ikke noget med at lukke nogen dør imellem jer. Hun har brug for tryghed, og det vil sige at hun kan hører jer
om I vælger at sove sammen med hende i stuen eller I sover i jeres seng, med åben dør det er helt op til jer selv
sørg for at der er ro, så ikke lige en stor fest i weekenden.
så hun lige vænner sig til jeres hjem.
sørg for at bakken og mad/vandskåle er lige i nærheden af hvor hun lige nu gemmer sig sig. sæt noget frem som lugter godt - tun i vand kan anbefales.
i morgen kan I se prøve at finde noget legetøj frem, en drillepind er godt, og se om hun ikke kan fristes
de fleste er over det når der er gået 1-2 dage, og andre skal lige overveje det lidt mere
dette ses i forhold til at nogle voksne katte faktisk bruger op til 2 uger
aug 2021
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 18
jul 2008
og vores anbefaling var at man kun skulle spærre af hvis man havde flere etagere eller et kæmpe stort hus
For jo mere man spærre af jo længere tid vil det trække ud med at være fortrolig med hjemmet
så er det bedre at tage det stille og roligt. sæt noget godt mad frem, vand, og en bakke i nærheden
og så eller opfører sig stille og roligt, og lade katten komme til en. For det vil den gøre.
det er jo en omvæltning at komme ud i et nyt hjem. og især uden sine søskende.
Men de glemmer hurtigt igen, fordi der er så mange nye spændende ting
Men det første døgn kan være hårdt. Men det skal nok gå.
i de 6 år jeg var der har jeg vel solgt over 1000 katte - vel halvdelen killinger. Og vi har aldrig fået en kat eller killing retur af den årsag
men jo det er hårdt for os, når man så gerne vil have en kælekat som vil lege. men det først døgn er altid det svære.
men tag det stille og roligt. gør som I plejer, uden at man overdriver. se tv eller hvad I nu plejer her til aften.
så lærer hun at hun bor hos jer
aug 2021
vil ikke skræmme hende mere vis vi åbner helt op .
hun er begyndt nu og kigge ud og miaver ekstremt (savner nok sine søskene) men så snart vi laver en lyd eller rør på os så flygter hun tilbage igen
jul 2008
nogle gange kan de bare ikke nå at komme ud på bakken når de leger.
men jeg ville godt ture at lukke op.
her i huset er der dog lukket på badeværelset, da de ikke har noget der ude. de går dog pænt med der ud når vi går derud. Har min lille selskabspapagøje Pippe som skal sidde på skødet når man sidder på toilettet.
Men det er store ting at hun allerede kigger ud nu. Så er I ikke helt så farlige
aug 2021
maj 2012
Du ved vel, at det er høfligt, at kikke kort på katten, blinke langsomt og se væk, det betyder du ikke vil gøre den noget.
aug 2021
jul 2008
Bedst hvis du kan få en dråbe i munden på hende
Ellers bare en dråbe på hendes pels
Bruger det selv når der kommer nye katte mm
Vi brugte det på internatet. Vores/ min dyrlæge arbejder meget med blomstermedicin, og det var hende som gave os det
maj 2012
Det er ved at være tid, at ringe til det sted i har den fra, få lidt råd og oplysninger, jeg håber det snart går fremad.
aug 2021
tænker og ringe til dyrelæge imorgen synes godt nok det lang tid uden mad og drikke
jul 2008
nogle katte er til kylling
prøv at finde noget lækkert som dufter godt i en katte næse. lad være med at tænk på om det er noget rigtig eller forkert
det vigtigste er at hun spiser
men tænker at hun nok begynder i nat eller i morgen
maj 2012
Det er positivt hun leger også i bakken, det gør killinger tit, og det er trygt at bakken lugter af den selv.
Jeg bor jo også i en 2 værelses, og jeg har 2 bakker, det er faktisk ikke for meget til en kat.
Når der har været både nr 1 og 2 i bakken, så tror jeg hun snyder jer og spiser og drikker, når i ikke ser det, husk en killing har en meget lille mave, så det er ikke ret meget ad gangen den spiser, men normalt spiser de tit.
Jeg ville lade hende lege mere med maden det virkede jo.
aug 2021
så det åbenbart Mimmi s kradsetræ nu haha og nej hun har alt muligt til krads men sengen og sofaen er da 100 gange sjover og kradse i. hendes klør er vildt skarpe hvornår må jeg klippe dem? vi ikke van til så små killinger
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Tillykke med hende og hvor er det dejligt at høre, at hun er ved at falde til
Når hun angriber ansigtet så giv et lille piv fra dig. Sådan signalerer katte til hinanden at det altså gør ondt!
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
Når jeg har killinger vænner jeg dem gerne til negleklip, allerede fra de er helt små.
jul 2008
maj 2012
Dejligt at hun folder sig ud, men ikke sjovt når hun går efter ansigtet, piv fra jer hjælper, og ellers må man lige gemme sig , jeg har en på 8 som stadig ikke kan stå for tær som stikker ud under dynen
aug 2021
maj 2012
Det med at kalde/snakke behøver ikke være efter søskende, hun kan bare være en snakke kat, og får hun opmærksomhed for det, så fortsætter hun, ja man kan næsten føre samtaler med dem
Når i leger med hende, og bruger en drillepind, så få den op i krassetræet, så følger hun nok efter, ellers lidt mad der op, og nu hvor det går godt, kan du også sætte hende der op, så hun finder godbidder eller legetøj der oppe.
Min yngste kat, har altid leget med bolte eller det bedste han ved, er at skubbe små ting ned fra alle steder, og så sætter jeg det op igen, så leger vi den leg i noget tid, men de små ting, han ikke må smide på gulvet, skal altså i en skuffe eller kasse
Du kan også krasse på krassetønden sammen med hende, så bliver den mere spændende.
En sidste ting, det betyder noget hvor kras og klatre står, mine vil helst have noget at krasse på ved døre, det er jo også en afmærkning, den ene krasser helst på lodrette stolper og den anden foretrækker måtter eller pap krasseting.
Man kommer altid til at købe noget som ikke lige er noget for den kat man har, og de kan også ændre sig med alderen.
I har allerede lært noget om jeres nye killing, hun gemmer sig under noget i stedet for at klatre op i sikkerhed, og hun vil visthelst krasse vandret lige nu, så i er godt på vej.
Mine katte er en af hver, en til toppen og en som gemmer sig, en som krasser lodret og en vandret
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Når mine kommer ud af kravlegården med 7-8 uger, er de fuldt ud i stand til at gå i bakken. Enkelte uheld kan ske i starten, men det er faktisk meget få.
Det er helt normalt at en ny kat gemmer sig i starten. Vi har haft en 8 måneder gammel Norsk Skovkat, der gemte sig bag skabet i 3 måneder og kun kom ned på bakke/fik mad om natten.
Men tro mig. Ingen katte bliver ved med at gemme sig.
Så tålmodighed, tålmodighed og mere tålmodighed.
aug 2021
jul 2008
og så give hende noget god mad
sådan at hun er træt og mæt når I skal sove
hun skal lærer at man sover om natten. Oftes tager det en uges tid, med hård træning
prøver turen med alle de katte og killinger jeg har og har haft. Men de fleste lærer det hurtigt
eneste ulempe er at de fleste katte står tideligt op. Og de fleste starter med at vække ejeren for at få mad. Her skal man så vænne det døve ører til. giver man først efter, ja så hænger man på den
Det lyder til at I har fået en rigtig dejlig pige
aug 2021
vi leger med hende hver aften inden sengetid. og vi står alligevel op tidlig jeg skal starte på arbejde imorgen men min mand har lige en uges ferie mere med hende så mit vækkeur ringer 4,30
jul 2008
Men det er dejligt at hører at I har en frisk pige
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
aug 2021
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det er sikkert ganske uskyldigt, men hun skal nok på skånekost et stykke tid. Zoolac kan du ikke overdosere og du kan ikke se en virkning med det samme.
aug 2021
jul 2008
dog er det bedst at få styr på det, så hurtigt som muligt
giv hende bare zoolac 3 gange om dagen. evt kan I give hende kogt kylling eller fisk - og kun det i nogle dage
hvilken grus bruger du?
og hvor meget kommer du i bakken?
maj 2012
Du ved godt, at der skal mindst 5 cm grus i bakken, så katten ikke graver held i bund, og når maven er i orden igen, så skal du forvente at skifte alt gruset, fordi det lugter ellers behøver man sjældent at skifte det hele, men bare vaske kanter og fylde efter.
Hvordan lugter det? Lugter det bare af lort? Eller har det en særlig lugt, det er vigtigt at fortælle dyrlægen det, eller tage en prøve med, for det kan fortælle lidt om hvad der er galt.
Jeg håber den lille snart får det bedre
nov 2008
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 11 Katte: 8 Emner: 3 Svar: 26
nov 2008
aug 2021
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
aug 2021
maj 2012
Måske findes der også en i jeres område?
Jeg håber det snart bliver bedre
aug 2021
kan også mærkes på hendes energi hold op de sidste 2 dage er al balladen kommet og energiflip trods vi aktivere hende rigtig meget :D
Vores nye Killing gemmer sig