{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Lige et par spørgsmål (ang. dårlig mave) {{forumTopicSubject}}

Nu må ikke tro jeg er sådan en SUPER hystade, men jeg vil bare lige tjekke smiley

Jeg har haft mine to små piger siden i Fredags, de er så lige 13 uger nu smiley Victoria gik rigtig meget i bakken og tissede, og jeg fik testet hende og hun havde en blærebetændelse, så nu er hun på antibiotika (håber så hun blir frisk i en fart!)

Igår fik de lov til at smage en lille bitte smule strimlet skinke, Cleo fik vel 4 små stykker, og Vicce fik kun 2 (hun var ikke så vild med det), kan så se at de har haft tynd mave i nat, mit spørgsmål er så: Kan det være fordi de har fået skinke? Og kan det antibiotika give lille Vicce lidt dårlig mave?

Hilsen Helle (ny kattemor, som er MEGET obs på sine skatte)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige et par spørgsmål (ang. dårlig mave)
  • #1   28. nov 2008 begge mine mco´er er vild sarte... jeg kan ikke give dem ret meget andet en rc tørfoder ellers har de også tynd mave.... får de whiskas, så skal kattene vaskes bagefter da der er lort over alt i pelsen... så klamt..
    men jeg har opdaget at de godt kan tåle leverpostej, torskerogn, kogt kylling og tun i små mængder..

Tiger har fået antibiotika i 3 uger pga. lungebetændelse, men han havde ikke mere dårlig mave af den grund.... dermed ikke sagt at det ikke kan være det din kat bøvler med...

• #2   28. nov 2008 Jeg vil nu mere tro det er antibitokaen end en smule skinke.

Giv et fiberholdigt foder indtil maven er stabil, IAMS Hairball - og kun det.

Når maven er ok gå så langsomt over det normale foder ved at blande det i Hairball.

• #3   28. nov 2008 Tror også det er antibiotikaen som gør det

• #4   28. nov 2008 Katte har lidt sart mave, og maine coons har meget ..
    - Det kan også være at de ikke har været vandt til "lækkerier" og det er diarren kommet af.. Prøv med lidt A38, mine katte er vilde med det, og det er rigtigt godt for deres maver .. Held og lykke med de små .., (;

• #5   28. nov 2008 smiley Tak for svarene, så er jeg mere rolig! Det var ikke røget skinke nej, bare sådan noget strimlet noget til en pizza..

Jeg tror lige jeg fortsætter med deres alm. foder, nu er det kun lige i nat de har haft mylderbæ (ved jo heller ikke om det er dem begge eller bare Vicce, pga. antibiotika)

• #6   28. nov 2008 når engang du er færdig med at give antibiotika kan du jo prøve at give dem lidt igen og se hvordan det går smiley
    men jeg hælder nu også mest til at det er pga. medicinen

• #7   28. nov 2008 Der skal FIBER til at samle ubalancen som antibiotikaen medfører.

• #8   28. nov 2008 Nu har jeg så set at det er Victoria der har tynd mave, det er osse hende der får antibiotika, de får samme foder som altid:) Lis når du siger hun skal have fiber, hvad mener du så jeg skal give hende? Er der ikke fiber i foderet? De får en blanding af seks (mener jeg) slags Sanabell, så der er lidt af alt det gode...
    Der står naturligvis hele tiden vand så hun ikke dehydrerer (har læst at det kan ske med tynd mave...) men hvis jeg kan give hende noget der kan hjælpe lidt på det er alle råd velkomne smiley Men skal være noget jeg kan give dem begge uden problemer, ellers bliver der bøvl... hihi

• #9   28. nov 2008 Lis skriver længere oppe at du skal give IAMS Hairball og KUN det, nok sålænge hun er på antibiotika.

Hvorfor giver du egentlig så meget forskelligt? Skal de ikke "bare" have noget killingefoder generelt?

• #10   28. nov 2008 Jamen det jeg giver dem var det jeg fik med da jeg hentede dem smiley Indtil videre får de så det, jeg vil snart begynde og blande det op med noget andet som de så skal fortsætte på, men vil killinger have godt af kun at få hairball halløj? Og de skal vel stadig nænsomt vænnes til det, antibiotika kuren er ovre om 4 dage, så kan det næsten nås?

• #11   28. nov 2008 Jeg mener et fiberholdigt foder og det er IAMS Hairball.
    Har f.eks. haft Giardia i en periode med killinger - indtil deres maver var stabile fik de KUN det. Nej det er ikke et killingefoder - men det er bedre at de optager et ikke for alderen korrekt foder end det korrekte foder fløjter lige igennem og ikke giver dem meget næring.

• #12   28. nov 2008 Det med fodret kan jeg forklare, vi har jo så mange katte her med forskelige behov, vi valgte derfor og købe 6 forskellige slags af sanabelle og blande noget af det sammen, killingerne fik iams killingefoder, men da de begyndte og være fast i hele lejligheden var det meget svært og holde dem fra det foder, så derfor har de været vandt til det og har haft det fint med det. Så det var selvfølgelig det Helle fik med til dem.

• #13   28. nov 2008 Killinger tåler normalt fint de/t foder de får i deres vante omgivelser - i deres trygge base.
    Ligegyldig hvor godt et nyt hjem de flytter i - så er det stressende - stress går på maven. Når der så yderligere er behandling med antibiotika igang, så har den stakkels tarmflora det ikke godt. Der kommer fiberfoderet ind - for at få mere stabilitet i maven. Jo længere tid en tarm har det dårligt jo længere tid tager det at få den tilbage til normal.
    Det er bedre at få et foder der ikke er beregnet til alderen end at få et foder der fiser lige igennem.
    Når maven igen er fast blandes langsom det foder man fodrer med i hairball.
    Held og lykke med maveprojectet:-)

• #14   28. nov 2008 Lis: Jeg tager dit råd til mig og køber en lille pose Iams hairball, så får de det ihvertfald indtil antibiotika kuren er overstået!! Du skal have tak smiley

Og også tak til alle jer andre smiley

Knus

• #15   28. nov 2008 prøv at give skånekost..

kog noget kyllingebryst i usaltet vand. germ vendet og køl det hele ned til stuetemperatur. mens du venter kan du koge ris. de skal koges til de er ligesom helt udkagte, de komer til at ligne grød næsten.

Mos så kyllibng og ris sammen til en grød og hæld lidt af vandet som kyllinge er kogt i udover. det samler maven. giv det sammen med IAMS Hairball somtørfoder..det virkede herhjemme.

og køb zoolac på apoteket, det er mælkesyre og stabiliserer mavsen bakterieflora.

Kommentér på:
Lige et par spørgsmål (ang. dårlig mave)

Annonce