Lige et par spørgsmål (ang. dårlig mave) {{forumTopicSubject}}
Nu må ikke tro jeg er sådan en SUPER hystade, men jeg vil bare lige tjekke
Jeg har haft mine to små piger siden i Fredags, de er så lige 13 uger nu Victoria gik rigtig meget i bakken og tissede, og jeg fik testet hende og hun havde en blærebetændelse, så nu er hun på antibiotika (håber så hun blir frisk i en fart!)
Igår fik de lov til at smage en lille bitte smule strimlet skinke, Cleo fik vel 4 små stykker, og Vicce fik kun 2 (hun var ikke så vild med det), kan så se at de har haft tynd mave i nat, mit spørgsmål er så: Kan det være fordi de har fået skinke? Og kan det antibiotika give lille Vicce lidt dårlig mave?
Hilsen Helle (ny kattemor, som er MEGET obs på sine skatte)
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
men jeg har opdaget at de godt kan tåle leverpostej, torskerogn, kogt kylling og tun i små mængder..
Tiger har fået antibiotika i 3 uger pga. lungebetændelse, men han havde ikke mere dårlig mave af den grund.... dermed ikke sagt at det ikke kan være det din kat bøvler med...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Giv et fiberholdigt foder indtil maven er stabil, IAMS Hairball - og kun det.
Når maven er ok gå så langsomt over det normale foder ved at blande det i Hairball.
nov 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Katte: 3 Emner: 91 Svar: 995
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 32 Svar: 253
- Det kan også være at de ikke har været vandt til "lækkerier" og det er diarren kommet af.. Prøv med lidt A38, mine katte er vilde med det, og det er rigtigt godt for deres maver .. Held og lykke med de små .., (;
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 22
Jeg tror lige jeg fortsætter med deres alm. foder, nu er det kun lige i nat de har haft mylderbæ (ved jo heller ikke om det er dem begge eller bare Vicce, pga. antibiotika)
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 5 Emner: 64 Svar: 252
men jeg hælder nu også mest til at det er pga. medicinen
nov 2008
sep 2008
Der står naturligvis hele tiden vand så hun ikke dehydrerer (har læst at det kan ske med tynd mave...) men hvis jeg kan give hende noget der kan hjælpe lidt på det er alle råd velkomne Men skal være noget jeg kan give dem begge uden problemer, ellers bliver der bøvl... hihi
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Hvorfor giver du egentlig så meget forskelligt? Skal de ikke "bare" have noget killingefoder generelt?
sep 2008
nov 2008
Har f.eks. haft Giardia i en periode med killinger - indtil deres maver var stabile fik de KUN det. Nej det er ikke et killingefoder - men det er bedre at de optager et ikke for alderen korrekt foder end det korrekte foder fløjter lige igennem og ikke giver dem meget næring.
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
nov 2008
Ligegyldig hvor godt et nyt hjem de flytter i - så er det stressende - stress går på maven. Når der så yderligere er behandling med antibiotika igang, så har den stakkels tarmflora det ikke godt. Der kommer fiberfoderet ind - for at få mere stabilitet i maven. Jo længere tid en tarm har det dårligt jo længere tid tager det at få den tilbage til normal.
Det er bedre at få et foder der ikke er beregnet til alderen end at få et foder der fiser lige igennem.
Når maven igen er fast blandes langsom det foder man fodrer med i hairball.
Held og lykke med maveprojectet:-)
sep 2008
Og også tak til alle jer andre
Knus
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
kog noget kyllingebryst i usaltet vand. germ vendet og køl det hele ned til stuetemperatur. mens du venter kan du koge ris. de skal koges til de er ligesom helt udkagte, de komer til at ligne grød næsten.
Mos så kyllibng og ris sammen til en grød og hæld lidt af vandet som kyllinge er kogt i udover. det samler maven. giv det sammen med IAMS Hairball somtørfoder..det virkede herhjemme.
og køb zoolac på apoteket, det er mælkesyre og stabiliserer mavsen bakterieflora.
Lige et par spørgsmål (ang. dårlig mave)