881 visninger
|
Oprettet:
Har lige et par spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}
Hvor gammel er en hankat før han begynder at strinte indenfor?
Er det sikkert at de begynder på det?
Og hvorfor gør de det?
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 9
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det er meget synd for katten at lade ham gå fertil, så jeg håber virkelig for hans skyld, at du vil få ham kastreret.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Kan ikke lige se at det er synd for dem ?? er der en grund til at du mener det Tinka D ?? Med hanhunde er det en anden historie, da deres hormoner kan løbe kløbsk og gøre dem syge, både mentalt og fysisk, men med hankatte ?? er der noget jeg er gået glip af ?? ;o)
Med mindre hannen går sammen med en hunkat som konstant er i løb, det vil nok fustrere de fleste hanner, men denne hankat som der bliver spurgt til går jo alene i en lejlighed. Er der en hunkat i området som er i løb, så er der selvfølgelig risiko for at han strinter, men ikke alle hanner gør det, ej heller er det alle hanner der bliver fustreret.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Selvfølgelig er der en grund til at jeg mener det. En fertil hankat, der ikke har mulighed for at få afløb for sine drifter ... Ja, jeg synes, det siger sig selv, at det er synd.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Nå men mine drenge har nu ingen skade af det ;o) altså misse drengene, de fungerer ganske fint med strengene i behold, uden jammer, uden vægttab og uden stress, men du har da ret Tinka D, nogle hanner kan ikke tåle det uden at blive stresset, men det er langt fra alle ;o)
Jeg har endnu tilgode at eje en, og jeg har pt 3 fertile hanner, og har haft 9 ialt, 5 strintede ad h til, 2 af dem sigtede endda efter dommere, m,m, *gg* og 2 gjorde/gør det aldrig, og de sidste 2 gjorde det kun når der var hunkatte på besøg.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
Jeg vil ogaå sige at en hankat der ikke skal bruges til avl bør kastereres, ja generelt alle katte der ikke er til avl bør blive det.. Jeg har oplevet futsrerede katte der larmer helt vildt og taber sig af at være fertile.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
Har lige et par spørgsmål :)