{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.833 visninger | Oprettet:

"Negative" kommentarer til perserkatte {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg selv oplevet at få sådan nogle mærkelige kommentarer til mine persere, og har set ved andres persere/exotic at der forekommer de også.

Det er sådan nogle som disse:
"Det er ikke lige fordi racen tiltaler mig, men velkommen til dig alligevel"
"Nu er det jo ikke lige sådan en kat jeg kunne tænke mig, men den ser da sød nok ud"
"Jeg bryder mig ikke om racen, bla bla..."

Og videre i den dur..

Hvorfor er det at folk synes det er i orden, at man lige skal nedgøre andres katte lidt, fordi det er en perser? Jeg har set at sphynxen har samme "problem", de får også tit nogle kommentarer der minder om det.

Jeg ville nok heller aldrig anskaffe mig en huskat, eller en Maine Coon, men derfor starter jeg da ikke hver en kommentar hos huskatte eller Maine coon med "Bryder mig godt nok ikke om racen, men I skal jo også have lov at være her.."-agtigt

Hvorfor er det i orden at gøre det, hos de åbenbart "grimme" racer som perser og exotic (og sphynx)?

Skal da lige sige, at heldigvis er størstedelen af de kommentarer jeg har fået søde og positive smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Negative" kommentarer til perserkatte
  • #1   26. nov 2008 Ja, man kan undre sig, at folk gider.
    Jeg har også selv en lettere udsat race: Cornish Rex.
    Og selvom jeg godt er klar over, at ingen andre kan se hvor smuk hun er i mine øjne, så er det da aldrig rart at få en direkte grim kommentar.
    Du bliver nok nødt til at hoppe op og falde ned på det. Jeg kan forestille mig, at problemet er størst fra det yngre publikum?
    Det var da godt nok utrolig så dyb-sort din Exotic er i øvrigt! Dejlige missere smiley

• #2   26. nov 2008 Jeg tror, det er fordi perser/exotic/sphinx er lige nogle specielle racer og måske ikke lige ligger i tidens trend. Kan huske, at det var helt anderledes for nogle år siden, hvor perser var sådan nogen "prestigeting" (ikke for at nedgøre den race) Det samme sker jo også med de forskellige hunderacer. Tiderne og moden skifter jo. Hvad man mener om dette i forhold til dyr skal være usagt her.

• #3   26. nov 2008 Mille, der er nogen der bare ikke kan se det - det oplever jeg også. Når man sådan står lidt tilbagetrukket på en udstilling, kan man høre kommentarer som.
    Gud hvor er den grim og den får da vist heller aldrig mad.
    Andre igen falder i svime over hvor smukke de er.
    Jeg tænker altid, så er det da heldig de ikke ahr en - og at jeg kan se hvad kvalteter katten har både hend hensyn til psyke og udseende.
    Der er alt for mange dumsmarte bemrkninger.

Christina har ret, er vi ikke som hovedparte´n, må der være noget i vejen med både os og kattene - heldigvis ved vi bedre:-))

Det er så populært man skal hade nogen - også de tobenede. Jeg har lige fået et par giftige pb'er: Ingen kan lide mig, og slet ikke de nye. Der forsøges i evighed at få mig smidt ud -. og og jeg taler grimt om andre mennesker og iøv rigt er tøsefornærmet. Og så burde jeg få mig en mand,m fnis hvem kender mit privatliv smiley

Så det er ikke nemt at gebærde sig på et offentligt forum - der er oprettet for at informere og lære mere om katte.

• #5   26. nov 2008 hey smiley
    Kender desværre godt selv til "problemet" . Har selv to sphynxer så ved udemærket hvad du mener . Personligt synes jeg at de mere "specielle" racer tiltaler mig mere end de mere almindelige, og det er en af grundene til at jeg forelskede mig i den lidt specielle race . Er også blevet en smule forelsket i perser exotic (så bliver nødt til at have sådan en en gang.. hvis kæresten kan overtales..heeh) -
    Hvorfor folk vælger at skrive så negativt om nogle af de lidt specielle racerne ved jeg ikke, men så længe jeg ved hvor fantastiske mine katte er , så må andre sige hvad de vil - de ved jo sikkert ikke bedre ;P .

Charlotte - med de to lækre katte smiley

• #6   26. nov 2008 jeg må sige jeg er lidt måløs at der er nogle som kan finde på at skrive sådan?? det er da heller ikke alle racer jeg lige synes om men derfor skriver jeg da ikke at jeg ikke kan lide den?? det synes jeg bare er almindelig respekt for andre mennesker?? disse mennesker må simpelhen ikke ha en forståelse af hvordan man behandler andre mennesker... Enes dyr er ens bedste eje og der er nogle som bliver såret af at få sådan en kommentar.. synes simpelhen at folk i dag ikke har særlig meget respekt over for andre mennesker...

• #7   26. nov 2008 Felis F>
    Det er da almindelig kendt, at der avles usunde ekstremer indenfor også de store racer som MCO og NFO, hvor kattene ikke kan fås store nok med helbredsproblemer til følge. Og det er da overordenligt populære racer!

Jeg er generelt ikke til grov menneskelig indblanding i racerne, men nu er i hvert fald Rex'erne rent faktisk opstået ved en ægte, naturlig mutation. Og jeg havde aldrig købt mig en Cornish Rex, hvis der var øget risiko for sygdomme hos racen. Det blev undersøgt grundigt.

Så det synes jeg faktisk er lidt race-fordomsfuldt.

De fleste af os, uanset om vi har Rex'er, Spynx'er, persere, MCO'er, NFO'er eller andre racer har trods alt en interesse i nogle gode, sunde katte.
    Jeg tror nærmere at problemet er, at folk _ikke_ved_bedre_ og ja, at de dømmer rent ud fra smag. Ikke ud fra fremavlingshensyn (og i den henseende er der da betydeligt større risiko for indavl blandt fritløbende huskatte, hvor ingen holder kontrol).

• #8   26. nov 2008 Missemor:
    Ja, det er desværre ikke "bare" lige at overtale ham smiley Men går da lufter mine drømme om en exotic nogle gange om ugen.. så mon ikk det kommer en gang smiley

• #9   26. nov 2008 Jeg begriber heller ikke, at folk kan skrive sådan noget hø, bare fordi katten ikke falder i deres smag, det er da på et utroligt lavt niveau.

• #11   26. nov 2008 * Christina *
    Åh ja, hende fik vi også en lav fra. Heldigvis slap vi for dumme kommentarer, men hvor er det da groft at hun skriver sådan til din killing. Hun er jo bare et glimrende eksempel, på den slags folk som skaber dårlig stemning. Hun skulle da bare stemmes helt ud. Man kan jo se at hun går efter katte hun ikke kan lide og giver lav-stemmer og dumme bemærkninger.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #12   26. nov 2008 Jamen alle perser/exo ejere, velkommen i klubben.
    Jeg har da osse fået lav fra omtalte dame.
    Jeg fatter ikke at man giver sig af med at bedømme en kat, hvis den race ikke lige tiltaler en.
    Jeg vil da bare undlade at kigge på katten og heller ikke bedømme den, hvis det er af en rae jeg ikke kan lide.
    Vi har jo hver vores præferencer omkring race og udseende.

• #13   26. nov 2008 Hvor stemme overhovcedet hvis man ikke kan lide katten - det fatter jeg ikke.

• #14   26. nov 2008 Jeg har selv brugt kommentareren vdr. "at racen tiltaler mig som sådan ikke men.... og så en positiv kommentar". Jeg er af den holdning at INGEN kat er grim, men som sådan er det jo øjet hos den enkelte, der vurdere om de kan lide katten eller ej. Generelt set får alle de katte, jeg bedømmer en høj "karakter". Hvorfor? Fordi alle er smukke på hver deres måde - og det handler om at finde det smukke i hver kat.

At give middel eller lav fordi man ikke kan lide racen, er jo helt hen i vejret. Det synes jeg ikke er fair overfor katten eller dens ejer. Det er bedre at lade være med at kommentere eller bedømme katten.

• #17   26. nov 2008 Synes ikke man kan tillade sig og skrive negative kommentare til katte man ikke "bryder sig om".. Alle katte er da spichelle på hver deres måde og folk falder for forskellige racer, sådan er det bare.. Synes man skal holde de negative kommentare for sig selv.. Jeg synes alle katte er dejlige og det er helt ærlig, men self er der da nogen racer jeg bare ikke kunne tænke mig og eje men jeg sidder sgu ikke og nedgøre andres katte af den grund.. Hver ejer af forskellige racer elsker deres katte netop fordi de er som de er, for det er jo det vi er faldet for og derfor vi har vores katte...

Vi falder da os for forskellige typer mennesker, men sidder da ikke og fortæller hvor grimme folk's mænd er til deres koner, kærester og hvad har vi???

Tænk lige lidt over det...

Pote dask herfra..

• #18   26. nov 2008 Skønhed ligger i øjet, der ser... men vi ser bare ikke alle ens... det kan man desværre ikke rigtigt gøre noget ved, men bryder man sig ikke om katten i profilen, kan man da klikke videre, i stedet for at ligge sådanne beskeder...

Og er der nogen, der misbruger lav-stemmerne, så behøver det nødvendigvis ikke betyder vedkommende bare har ret til at slippe af med det.

• #19   26. nov 2008 Hurra Julie, håbede det ville være jeres holdning og reaktion også:)

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#21   26. nov 2008 øhh hvor ser du lige de kommentarer henne??

• #22   26. nov 2008 Nej, det er hun godt nok ikke. Og ifølge de retningslinier vi alle skal holde os til, er det faktisk ikke tilladt konsekvent at give lav, sådan som hun gør. Hun skal da have chancen for at råde bod på det når hun er "tøet op", men ellers kunne jeg da godt ønske mig hun blev smidt ud.

Der er jo ikke nogen grund til at sprede dårlig stemning på den måde.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#23   26. nov 2008 Ok tak :))

• #24   26. nov 2008 Felis F> Blå øjne hos mennesker skulle også efter sigende være en mutation smiley

• #25   26. nov 2008 Det er bland andet hos mig hun skriver at min killing er vandskabt og jeg har selv en perser og de er en dejlig race og bestemt ,for hvis ikke han vil redes så får jeg et rivaf over fingrene .men hvis jeg tager godbider med så må jeg gerne ,han er så fræk smiley

• #26   27. nov 2008 Smag er jo forskellig. Jeg har siamesere, min søn maine coon, og min gamle mor en stor "Garfield". De er pragtfulde katte og specielle på hver deres måde.
    At komme med negative kommentarer fordi det ikke er ens "egen race"
    skal man lade være med.

• #27   27. nov 2008 Min personlige mening er, at kan man ikke lide katten af en eller anden grund, så hop videre til nogen man kan lide. VIlle aldrig skrive en grim kommentar under en kat - alle skal jo huske, at bag billederne sidder en ejer som elsker den kat og synes at den er smuk!

• #28   27. nov 2008 For mig er en kats personlighed langt vigtigere end dens udseende.
    En kat med en en stor og fantastisk personligehd beriger mig mere end den kedelige super smukke kat.
    Sådan har jeg det også med mennesker, det første øjet ser har i længden ikke den store betydning

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#29   27. nov 2008 Jeg har nogen gange svaret ironosk, når folk spørger om de godt selv kan trække vejret.
    dertil har jeg spurgt om de kunne se noget iltapperat eller om katten så død ud.

Når nogen spørger om de er født med flade næser svarer jeg at jeg klasker dem en med stegepanden hvis de ikke er flade ok.

Ved godt det ikke er pænt at svare ironisk, men af og til er det bare et irritationsmoent at høre på dumme spørgsmål og kommentarer om racen.

Jeg plejer at sige at perser/exo er katteverdens svar på Sct. Bernahard hunden.

• #30   27. nov 2008 Hmmm. sjovt oplæg...
    Jeg synes mange katte er grimme, og nogle er så grimme at man næsten ikke kan stå for dem, de har noget helt specielt over sig ex. den hårløse kat... kan ikke huske hvad den hedder... først syntes jeg det var den grimmeste kat næst efter perseren men efter at have set den nogle gange synes jeg den er skøn... perseren har jeg også opdaget at den jo slet ikke er så grim endda...... der er sikkert også nogle der synes mco´er er grimme og det skal de da have lov til... vi kan jo ikke kigge på alle katte og sige neeeeeej hvor er du gude skøn, - det æstetiske er jo forskeligt fra øjet der ser.... men hvis folk herinde synes nogle katte er grimme så kan jeg IKKE forstå at de har behov for at skrive det til ejeren... hvis katten er så grim.. så gå da videre uden at smide en bedømmelse..... helt ærgeligt... hva fanden skal vi bruge sådan en kommentar til... vi har jo de katte vi har fordi vi selv synes det er den skønneste kat på denne jord, - og kan andre ikke se det... ja så må det da være deres problem smiley

• #31   27. nov 2008 Dumme kommentarer kommer oftest fra mindre begavede, ordsproget "tomme tønder buldre mest", "tale er sølv, men tavshed er guld" osv., er vist meget passende, jeg har altid kørt efter devisen, har du ikke noget pænt at sige, så hold mund, med mindre, man naturligvis er nødsaget til at komme med et genmæle..
    Jeg syntes perseren er den skønneste lille bamse agtig misse nussegøj, og specielt de hvide, som jeg syntes ligener de smukke sneugler, men det er jo smag og behag, og heldigvis, det gør jo det hele så mangfoldigt, og der er jo noget dejligt ved hvert enkelt individ, og det falder så forskelligt i smag, jeg har da også tit fået avide, at perseren ser så sur ud, men jeg syntes jo racen er så nuttet at se på, at temperamentet oftest er helt i top hos perseren er da bare en stor charme mere..Selv mener jeg at jeg har de skønneste temperamenter hos mine misser, den ene skønnere end den anden, og det er jo sådan vi skal have det med vores dyr, men jeg kan jo sagtens se at alle andre har de mest pragtfulde misser, og syntes man ikke det så skulle man måske slet ikke ha' dyr, men at udtrykke det som ovenfor nævnt er direkte dumt...

• #32   28. nov 2008 pernille k;
    Er det mig du mener? direkte dumt...hmmmm... den kræver vidst en forklaring.

• #33   28. nov 2008 Tror ikke det er dig Marianne, tror Pernille mener den pige som skrev negative kommentarer og gav lav til samtlige katte hun bedømte. Hun er så vist blevet slettet herindefra - hehe smiley

• #34   29. nov 2008 Nej Marianne, det er ikke dig, men folks dumme kommentarer, igen har de ikke noget pænt at sige så lad være med at sige noget, med mindre man bliver presset, beklager den dårlige formulering, som blev misforstået, det var ikke hensigten, tværtimod...

• #35   14. sep 2014 Jeg kunne aldrig finde på, at skrive sådan om en race jeg ikke finder tiltalende, alle har hver sin smag, og alle skal være velkomne smiley

Selvom jeg ikke har været så tiltalt af persere, har jeg nu en NFO/ perser blanding, hvor perseren træder en del frem, og hun er da bare den sødeste lille puttetrold jeg længe har mødt smiley
    Til Roskilde dyrskue, mødte jeg også en sphynx, troede de var "ulækre", at rører ved, men blev positiv overrasket, og nu kunne jeg da godt finde på, at anskaffe mig sådan en, de skulle være meget kærlige og loyale katte smiley

Så ingen mød katten før man dømmer dem, det kan jo være man bliver positivt overrasket, og får et helt andet syn på racen.

Kommentér på:
"Negative" kommentarer til perserkatte

Annonce