Hvordan kan folk være så onde:'( -Udmagret kat {{forumTopicSubject}}
Da jeg var ved at være færdig på arbejde i dag, og ville ud i bad, så jeg til min forfærdelse en tynd tynd kat/killing ligge i vores frokostrum.. Jeg har helt ærlig ALDRIG set sådan en tynd kat.., men chef ville slå den ihjel fordi det ikke var hans kat og mente den var syg..,
Men det kunne jeg bar ikke klare detfor godt nok er den tynd men den vil gerne kæle går uden problemer og den drikker og har spist lidt..
Så jeg tog hende med hjem., nu sidder jeg her hjemme og kigger på den lille stakkel og tænker hvordan kan folk dog sætte sådan en kat ud:'(
Tager til dyrlæge med hende om lidt., hvis hun ikke kan rendes så kan hun drage til den evige regnbue., men jeg er sikker på at hun bliver aflivet på en ordenlig måde..
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 19
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 18
Jeg kører afsted med hende om 15 min., men regner ikke med hun klare det.., hun vil devsærre ikk rigtig spise mere:'(
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 27 Emner: 18 Svar: 61
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Håber, din chef har en dårlig smag i munden
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Godt du tog affære. Selv om katten skulle blive aflivet hos dyrlægen, så tror jeg, at den kan mærke din omsorg.
Du får endnu et skulderklap herfra.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Skulderklap herfra
apr 2008
Hun er ikke syg og hurra for det:)
Men hun er svag og dehydret fordi dyrlægen mener hun har været spærret inde et sted hvor hun ikke har haft adgang til vand eller mad., det er ret uhyggelidt..
Dyrlægen synes vi sq give hende en chance til mandag., men han sagde at chancerne for at hun muligvis har nyresvigt er store., så skal opsevere på hende og sørge for hun drikker meget
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 36
Mere hvis du ikke vidste det i forvejen
apr 2008
Køber sprøjter til hende i morgen bar for at være på den sikre side., og så har jeg købt,fløde,sødmælk og dåsemad til hende, det forslog dyrlægen:)
Men hun vejer kun 2 kg, man kan ikke fatter kun er så tynd, dyrlægen sagde han aldrig havde set noget så slemt:'(
apr 2008
MODTAGER GERNE GODE RÅD:)
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 32
apr 2008
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
apr 2008
okt 2007
okt 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Svar: 6
Du kan købe a/d (Hill's) hos din dyrlæge, det er meget næringsrigt, og skulle være velsmagende. Jeg bruger det når killingerne går fra modermælk til fast føde.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Er det mon en god ide med sødmælk og fløde hver halve time? (dette er ikke et råd om at du skal stoppe med det, men et spørgsmål til dem, der har erfaring) Tænker bare, at det måske risikerer at give hende diarre og er for fedt her i starten af opfedningen ??...
Held og lykke! Håber på opdatering de kommende dage
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
håber virkelig den lille pus klare den. men mon ikke den har jo dig.. som har reddet den en gang . jeg krydser alt hvad der kan krydses for at den klare den. så må vi bare håbe det ikke er nyresvigt.. det er skidt
men indtil videre op med humøret og giv hende en masse kærelighed..
håber du opretter den herinde og holder os opdateret ..
- men killingefoder fra hill's eller rc er godt. måske noget kmr mælk (ved ikke om det kun er til killinger der skal flaskes) men prøv og spørg dyrelægen..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Du gør mere for din lille redningsmis, end nogen gør for dees egne katte.
Og så lige et par gode råd:
Ingen sødmælk. Katte mangler lactase, som nedbryder lactosen i sødmælk, og så får de diarré.
Vil du give hende mælk, så brug KMR-mælk, men jeg ville nøjes med vand, hvis hun er voksen.
Som andre også foreslår, så giv mange, men små måltider ad gangen, og gerne killinge-dåsemad ell. AD. Du kan blande det med lidt vand.
Kog noget hvidfisk ell. kylling, findel det og bland det med ca. 1/5 rå havregryn. Det indeholder både vitaminer, mineraler og kalk og giver også sul på sidebenene. Til sidst blander du med det lunkne kogevand.
Krydser fingre for, mipsen klarer det.
Jeg tror det, for man hører af og til om katte, der har overlevet at være spærret i lang tid.
Gør hun det ikke, så har hendes sidste tid været fuld af tryghed og omsorg, takket været dig.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 379
apr 2008
Har i dag haft hende med på arbejde., så jeg kunne holde øje med hende:)
Hun vil ikke selv spise eller drikke endnu., men håber at det baer er fordi hun er så træt endnu..
Synes selv hun er helt lidt mere frisk., men det er jo nok også fordi jeg håber så inderligt at hun kommer sig igen..
Hun får væske med sprøjte., lidt a gangen., indtilvidre har hun fået 42 ml., men der er langt op til de 160ml hun skal have.., men vi klør på:)
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
prøv og køb noget dåsemad ved dyrelægen eller dyreforretningen det skal helst være fra hill's eller Rc.. ikke whiskas og sådan noget, men det ved du nok allerede
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 36
Der kan selvfølgelig være nogle der har mistet den, men en del mennesker tænker sig langt fra om.
Jeg har bare personligt oplevet hvor onde folk kan være, fandt bla. for ca et halvt år siden en killing de havde sat på en lille vej i københavn i en plastik spand, uden luft.
okt 2007
Hvordan kan folk være så onde:'( -Udmagret kat