{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkølet kat???
  • #1   16. nov 2008 Katte kan ikke blive forkølet som vi forstår forstår forkølelse.

Katte kan få virus der er influenzalignende, især uvaccinerede katte. Virus kan ikke behandles, men følgesygdomme kan behandles. Så en tur til dyrlægen.

• #2   16. nov 2008 jeg ville gå til dyrlægen, heller en gang for meget end en gang for lidt.

ligesom Rama mener jeg ikke katte kan være forkølede som os mennesker, men at det er et symptom på noget andet underliggende.

• #3   16. nov 2008 Nej katte bliver ikke forkølede som vi gør men det kan være tegn på mere alvorlige sygdomme så du må nok en tur omkring dr. dyr.

Det kan være både herpesinfektion, calicivirus , lungebetændelse, bronkitis m.m.

• #4   16. nov 2008 min lille Tiger, var vild snottet og nyste meget, - men spiste og drak fint han kom en tur til dyrlægen hvor det så viste sig at være lungebetændelse... den første penicilin kur hjalp ikke så vi måtte afsted med ham igen, hvor han så fik en noget skrappere penilinkur og denne gang hjalp det,- det tog ham 3 uger at blive rask igen.... dyrlægen sagde det var godt vi var kommet så tidlig med ham da det ikke var den største lungebetændelse han havde set..... så ta forbi dyrlægen inden det trækker for længe ud.

• #5   16. nov 2008 hmm' lyder underligt de ikk kan blive forkølet ?! jeg kan fortælle jer at vores kat var forkølet for godt et år siden. Var ikk en virus, men en forkølelse som blev behandlet med antibiotika.

• #7   18. nov 2008 Jeg kan lige hilse og sige at katte godt kan få en ordentlig forkølelse som vi kan, havde 2 katte der nøs i 2 dage og snotten bar løb helt vildt, øjene rendte i vand, var til dyrelæge, fik ikke noget til dem. efter en uge var det overstået.

Hilsen Jeanette

• #8   18. nov 2008 Nej og atter nej - katte kan ikke blive forkølede som vi kan.
    Snot, nys og løbeøjne er en virus, sikkert Herpes eller Calici eller Chlamydia. Det kan ikke behandles. På samme måde som hvis du får influenza - det skal brænde ud. Antibiotika gives for at dæmme op for de følgevirkninger virus giver.
    Der vaccineres mod begge eller flere dele, men vaccinen dækker ikke 100% - katte med dårligt immunforsvar og katte der er i et stort smittepres fra andre katte hopper virus på.

Kommentér på:
Forkølet kat???

Annonce