{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

Hvordan fjerner man lugten? {{forumTopicSubject}}

Vores lille ny killing har den anden dag, tisset i sengen, det løste vi så med at sætte en kattebakke mere op, så nu tisser den ikke rundtomkring mere, hvilket er rigtig dejligt smiley

Mit spørgsmål er så, hvordan fjerner man lugten, har godtnok vasket sengetøjet og dynerne, men har hørt noget om, at en kat kan blive ved med at lugte det, selvom det bliver vasket. Så er der noget specielt jeg kan vaske det i?

Kan den evt. finde på at gøre det igen, fordi den kan lugte tisset, eller gør gjorde den det kun pga. den ville have sin egen kattebakke?

Håber I vil hjælpe.
Katten er forresten en hunkat, hvis det har nogen betydning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fjerner man lugten?
  • #1   23. okt 2008 eller almindelig lagereddike, det har samme effekt, men er helt uskadeligt

• #2   23. okt 2008 Undskyld jeg spørger dumt, men hvad er rodalon? Og hvor står det henne af i en butik?
    Har også hørt, at det kan være giftigt for en kat? :S

• #3   23. okt 2008 Rodalon er et dessinifiserernde rengøringsmiddel som du kan finde i supermarkedet sammen med andre midler til rengøring. Det har samme effekt som klorin men bleger ikke. Bruger det selv til at rense bakken i . Det er ganske ufarligt at bruge da du jo kun skal skylle tingene i det og skylle efter med rent vand.
    Hilsen rengøringsassistenten.

• #4   23. okt 2008 Okay, har bare læst at rodalon skulle være farligt for katte. F.eks. hvis man ikke får det tørt ordenligt af, og de så slikker på det?

• #5   23. okt 2008 Du skal bare følge vejledningen på flasken. Der er et afsnit om husdyr. Bruger det som sagt selv til at tage dårlig lugt også hvis Felix har haft et lille uheld andre steder end kassen.Det skal være det til indendørs brug.

• #6   23. okt 2008 Har det på samme måde for så undgår jeg en fæl klorinlugt uanset om det er Felix eller andet der er skyld i lugten.

• #7   23. okt 2008 Selvfølgelig skal der vises forsigtighed. det skal der med de fleste rengøringsmidler, især hvor der også er børn og dyr. Koncentreret er det noget giftigt stads.Men stilles flasker o.l. uden for rækkevidde og det ellers bruges rigtigt kan jeg ikke se noget problem. Rodalon er det bedste til at tage lugt uden at ødelægge noget og uden at afgive lugt og som missemor skriver skal tøjet efterfølgende vaskes så er rodalonen ude igen.

• #8   23. okt 2008 Tak for jeres svar. Men skal lige være sikker.

Skal jeg finde en balje, pulle sengetøjet der i, og lade det bløde op, ligesom man gør med klorin? Og hvor lang tid skal det ligge, før lugten forsvinder? Og bagefter skal det så vaskes som normalt?

• #9   23. okt 2008 Man kan ikke lægge det i en sort affaldssæk?

• #10   23. okt 2008 Jeg plejer at fylde tøjet i vaskemaskinen og hælde rodalon i. Når vandstanden når en vis højde i vaskemaskinen slukker jeg for den og lader det stå en times tid hvor jeg ind imellem lige tænder på knappen så tøjet hvirvles lidt rundt og slukker igen. Dernæst kører jeg det igennem på normal vis og vasker det så igen denne gang med sæbe som neutraliserer Rodalonen. Nemt men yderst effektivt.

Dejligt at det hjalp med en ekstra bakke... det er ofte ikke så meget der skal til for at løse problemerne.

• #11   24. okt 2008 Tina - Har været ude og købe rodalon, men har ikke brugt det endnu. Har bare vasket sengetøjet som normalt, kan ikke lugte det derpå overhovedet, men katten kan selvfølgelig nok godt. Men nu har den jo fået sin ekstra bakke op, så tror ikke den laver noget andre steder nu smiley men hvis den gør det igen, bliver det selvfølgelig vasket med rodalon smiley

Ja, det er dejligt det bare var derfor, den var lidt "sur" smiley

Kommentér på:
Hvordan fjerner man lugten?

Annonce