1.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Michelle E
Michelle E
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 3

Syg killing Syg killing

Heej,

Jeg har en 5 måneders gammel hun killing, som jeg købte fra et internat for omkring 1,5 måned siden nu.

Siden da, har jeg været til dyrlæge 2 gange med hende.
Først til vagtlæge, fordi hun havde fået en infektion. Jeg fik så nogle piller, som hun skulle have hver dag i 7 dage.

Bare for at berolige mig selv, da jeg syntes hun var kvikket godt op igen efter de piller, tager jeg hende med til et sundhedstjek ved en dyrlæge.
Hun har så stadig feber, og skal behandles for luftvejsinfektion.
Jeg får nogle piller som hedder Ronaxan 20mg, som hun skal have i 10 dage.

Hun har været på de her piller i 4 dage nu, og hendes mave er helt udspilet som en ballon. Den virker også en del hård på undersiden.

Kan dette være pga. pillerne hun får? Er lidt bekymret, da hun egentlig bare ligger og sover. Hun spiser heller ikke så meget, men drikker fint vand.

Håber der er nogen der kan hjælpe smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg killing
  • #1   5. dec 2017 Få dyrlægen til at undersøge hende for FIP.

• #3   5. dec 2017 kontakt internattet. så må deres dyrlæge tager over

• Michelle E
    Michelle E Tilmeldt:
    dec 2017

#4   5. dec 2017 En lidt sørgelig dag..... Det var desværre FIP, så hun blev aflivet med det samme, og dyrlægen kontaktede også internatet med det samme.

Tak for hjælpen.

• #5   5. dec 2017 smiley det var synd både for katten og dig, at i skulle alt det igennem.
    Jeg håber du stadig har mod på en kat, og at du får en ny fra internatet, for det har da været en dyr oplevelse også.

• #6   5. dec 2017 øv øv
    trøstekram herfra

nu ved du godt at du har krav på en ny kat fra internattet ?

• Michelle E
    Michelle E Tilmeldt:
    dec 2017

#7   6. dec 2017 Jeg er i dialog omkring refundering af alt det jeg har betalt, for nåede alligevel op på et beløb der hedder 4.500 for dyrlægeregninger, og hendes købspris.

Men tror ikke jeg er helt klar på at få en ny kat derude fra. Og nok heller ikke andre steder lige forløbelig.
    Men vil selvfølgelig gerne have en ny lille misser på et tidspunkt. Det er bare utroligt hvor hurtig man knytter sig til sådan en kat....

• #8   6. dec 2017 det tager den tid det nu må tage smiley

da jeg var på kv oplevede vi det også ind imellem. Oftes gik der vel 6 mdr inden folk kom retur. nogle tog det 1 år inden de var klar.

det er ulempen ved FIP. det kommer oftes når de har været udsat for stress. Og det er jo ikke engang sådan at det er hele kuldet at det rammer. nej det kan bare være 1 i et kuld. Ikke alle katte er egnet til at være på et internat. men det er svært at sige på forhånd hvem der kan og hvem der ikke kan.

• Michelle E
    Michelle E Tilmeldt:
    dec 2017

#9   8. dec 2017 Anja, hvordan og hvorledes med rengøring af sådan noget? Ved at mit badeværelse skal have en omgang Rodalon, fordi kattebakken har stået derude, men hvad med pudebetræk, tøj og sofa og sådan noget? Er det noget der nærmest skal vaskes ned eller?

Mine mostre kommer nemlig og besøger mig til jul, og de har selv kat. Katten kommer dog ikke med. Plus, hvis jeg på et tidspunkt skal have en ny killing, så vil jeg helst ikke risikerer noget..

• #10   8. dec 2017 FIP smitter ikke.

• #11   8. dec 2017 jeg ville nu bare vaske det almindelig. som susanne skriver så smitter det ikke.
    det kunne ramme 1 ud af måske 50 killinger. selv 1 ud af et kuld, og resten skete der intet med. vi gjorde bare almindelig rent og så var det det.

• #12   8. dec 2017 Corona virus smitter. MEN det er et fåtal, hvor Corona virussen muterer og bliver til FIP. Så navnet smitsom bughindebetændelse er meget misvisende.

• #13   8. dec 2017 Og Corona virus er der ikke mange der går fir af, min Røde var blevet sent retur fra første ejer, fordi hun ikke turde, at have 2 katte med Corona virus, hun var overbevist om, at det førte til fip, men Røde fejler nu ikke noget, og er 6 år smiley
    Pas på med Rodalon, det er rigtigt giftigt for katte.

Kommentér på:
Syg killing

Annonce