{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

øremærket vildkat {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har før nævnt at der er vildkatte i området som jeg bor..

har lige fundet ud af nummeret på den kastrerede hankat, som strejfer rundt omkring mit hjem.

Når jeg véd at han er kastreret, og bliver fodret af en eller anden i området (som ikke er dens ejer), og jeg har set at den har spist en mus i vores have, så det kan den også finde ud af ... er der så noget jeg bør gøre mere?

Har prøvet at slå dens nummer op, men der står bare at ejer ikke har givet tilladelse til at de kan offentliggøre vedkommendes navn og adresse...

Er lidt i tvivl om jeg bør gøre noget mere ved det? Kan ikke lade være med at synes at det er lidt synd for den, men den er jo ret tyk, så lider nok ingen nød - men alligevel.. ?

Mvh
Bjørg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øremærket vildkat
  • #1   25. aug 2008 ja, det er rigtig.. men kan se på samme hjemmeside at han ikke er under de efterlyste katte - kan jeg være sikker på at vedkommende vil have ham mere?

• #2   25. aug 2008 Du kan ringe til Katteregistret og tale med dem om katten.
    Så kontakter de ejeren og får evt. vedkommende til at kontakte dig.
    Bede dem for en sikkerheds skyld om at give dig en tilbagemelding, for det KAN jo være, dens ejer er flyttet fra den og ikke har givet Katteregistret ny adresse.

Held og lykke!

• #3   25. aug 2008 Bor du på landet eller i nærheden af nogle gårde??

Hvis du gør, så kan det være genudsatte katte du har i baghaven.

Nogle landmænd siger ja tak til at få genudsat nogle af de vilde katte der er i området, for at holde mus og rotter væk, samt undgå at der kommer alt for mange (andre) vilde katte til huse..

Du kan evt. høre på klinikken, om det er genudsatte katte, og er det det, så tror jeg ikke du behøver at bekymre dig ;-)))

• #5   26. aug 2008 Plus det kan være at der er nogen der gør ligesom, vi gør her i byen, vi indfanger også vildtlevene katte og neutralisere og øremærke dem, for der efter at sætte dem ud igen, der er så en foderplads her i byen, hvor der er også er kasser hvor de kan sove...

Vi mangler pt en hunkat, men det er i midt sjjælland

• #6   26. aug 2008 Jeg har heller ikke givet tilladelse til, at offentligheden skal kunne se mine kontakt oplysninger, men som andre nævner, så kan du ringe til en dyrlæge, og så kan de finde adressen for dig.

• #7   26. aug 2008 Navn, adresse og tlf.nr. på den dyrlæge, der har mærket katten, finder du også på Katteregistret.
    Der er en liste over dyrlægernes kodebogstaver = nr. 2 og 3 bogstav i øremærket.

• #8   26. aug 2008 Da jeg fandt en kat der var kørt ned gav jeg katteregistret besked om dens nummer og forhørte mig om det kunne passe den kom fra mit område da jeg var lidt i tvivl om det ene tal. Men efter beskrivelse af katten passede det på den. Hun kunne heller ikke oplyse mig navn og tlf nr på ejeren men kontaktede ejeren, som så kontaktede mig.

Så hvis du er i tvivl om katten er blevet væk, så prøv at ringe til katteregistret så kan de tage kontakt til ejer.

• #9   27. aug 2008 Har idag ringet til katteregister, som ville se hvad de kunne gøre - åbenbart har den før været fremlyst, men vedkommende var ubekendt på den adresse, som var opgivet...

Nogle få timer efter har en dame ringet, og lagt en besked på min telefonsvarer, om at hun ikke har set katten i 2½ år. Hvor er det egentlig spændende hvis de kan blive genforenet - hvis man kan det efter så lang tid.

Jeg er helt glad nu .. og vil ringe til hende når jeg får fri.

Bjørg

• #10   27. aug 2008 Nej hvor spændende - Du kommer vel med en opdatering?
    Jeg har nu hørt om en kat, der efter at have været væk i 5 år blev genforenet med sin ejer og bare opførte sig, som om den havde været væk en dags tid.

• #11   27. aug 2008 (: OPDATERING - OPDATERING smiley

Min mand ringede til vedkommende, og fortalte at vi længe havde set katten frederik (som den vist hedder) gå rundt i området. Og at der forleden var kommet en seddel op i opgangen fra ham, der har fodret dem lidt. Han skrev at han havde fodret den siden dens ejer var flyttet, men skulle selv flytte snart, og spurgte om der var nogen, der ville tage sig af katten fra nu af - han skrev kattens øremærke, og sin adresse samt telefonnummer.

De viser sig at ejerne har boet i nærheden af os, da de anskaffede sig katten. Da de flyttede nogle nogle km væk tog de selvfølgelig katten med sig, men han var sygnet helt hen, og var stukket af flere gange ... de havde hver gang hentet ham her hvor vi også bor. Nu er de så flyttet til en helt anden del af landet, og da de skulle flytte, kunne de ikke finde katten, som de ellers ville have haft med sig.

Frederiks gamle ejer spurgte lidt til om han stadig var kælen og så'n. Og derfor gav min mand ham "plejefaren"s telefonnummer, fordi de jo nok ved mere om den. Ejeren ville tage kontakt til ham, og lovede at ringe til os bagefter, så vi også vidste hvordan og hvorledes.

Han ringede kort efter og sagde at han havde aftalt at "plejefaren" tog ham ind, og holdt ham inde indtil de kom og hentede ham. Min mand sagde at det ikke virkede som om ejeren rigtig vidste hvad han skulle sige.. men sagde da tak nogle gange smiley

Det var så dagens gode gerning smiley - håber det var den rigtige beslutning jeg tog, men det er jo da deres kat, så mon ikke de vil få den til at trives ..

Vi hører nok ikke mere til den sag, men I skulle da lige havde denne opdatering.

Bjørg

ps. Mega, jeg er glad for at høre at der kan gå lang tid og at katten stadig kan føle sig hjemme og tryg smiley

• #12   27. aug 2008 Bjørg, hvis du har mulighed for det, så indskærp Frederik's ejer, at det er meget vigtigt at holde Frederik inde i hvert fald godt et måned, til han er helt fortrolig med sit nye hjem.

Tak for opdateringen og hatten af for dig :-))

Kommentér på:
øremærket vildkat

Annonce