{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  priser på katte...
  • #1   28. dec 2006 det har faktisk ige være oppe og vende...

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=17947

Naja

• #2   28. dec 2006 nej der bliver spurgt om forskellen på avls og kælekat...

jeg spørger om forskellen på prisen på en avlskat...

• #3   28. dec 2006 nej jeg har set en opdrætter som solgte sine killinger til avl for 2500kr ellers ville jeg jo ikke spørge om det her... ;o)

• #4   28. dec 2006 men hvor det lige var kan jeg dæleme ikke huske prøver lige om jeg kan finde annoncen igen...

• #5   28. dec 2006 Det kan svinge meget i prisen tror jeg også and på hvilke titler forældrene har.... men 2500 lyder lidt vildt.... lyder mere som om det var en kæle kat..... men der udstikkes vel ikke pris grænser for havd man må tage for sine killinger det er vel op til en selv er det ikke....??

Naja

• #6   28. dec 2006 Ja bente det tror jeg sq du har ret i.... ville også under mig over om man køber "katten i sækken" hihi...

Men folk der ikke kender til "katteverdenen" tænker.. ihhh hvor er de andre dyre de vil nok bare tjene på katten og så købe de den anden.... kan da huske vi kiggede meget på pris da vi skulle bøbe tiger men endte ikke med en misling til de der berømte 100kr... men stadig i den lidt billige ende og der fik vi jo både lopper og øremider med hjem... Gør det aldrig mere... men vil ikke unvære ham få noget i verden...

Naja

• #7   28. dec 2006 Det var så ikke bengalerne.... men tiger som vi fandt i den blå avis.... gav 500 for ham og fik fortalt at han havde været til dyrlæge hun bildte mig ind at det sorte i ørene var loppe kur og den var give for 3 dage siden og han ikke burde have flere lopper det havde dyr lægen sagt og jeg spurgte jo om der var nogen papir på det dyrlæge besøg men hun sagde at man fik ikke papir på sådan nogel små tin oh jeg troede jo på hende...... men det kunne jeg vist godt stikke skrådt op..... det er først efter jeg har lært alle de dejlige KG flk at kende at mine advarsels lamper beynder at blinke ved sådan hogle ting...

Naja

• #8   28. dec 2006 Jeg tager det næsten for givet, når jeg høre om en avler, der sælger SÅ billige racerene avlskatte, at der må være noget galt!!

Som "Lundkvist" nævnte, så tænker jeg også "BYB'ere"!!! det er jo fedt for dem, hvis de kan få "sølle" 2500,- ind for en endnu mere sølle "raceren avlskat"!!

noget helt andet er så:
    at jeg tit tænker kan priserne for Maine Coon katte blive ved med at være så høje?? Der er SÅÅÅ mange avlere efterhånden, som avler cooner... Det må være en fed forretning ;o) Men jeg undrer mig over om der kan blive ved med at være købere ;o) Alle mennesker i Danmark må da snart have en coon, hver... mindst, hehe!! Det er nu også nogle SKØNNE katte!

• #9   28. dec 2006 Jeg har osse set en opdrætter sælge killinger, med åben stamtavle til 2500.-
    Og der er hvergang der er killinger.................

• #10   28. dec 2006 Det kan få killingkøber til at vælge den som er billiges i første omgang, unden at vide hvad der "måske" ligger bag den lave pris.

Jeg kan tage som eksempel, hvordan mine regnskaber for et kuld killinger kan se sådan ud:

Blodprøve før parring 500,-
    HCM scanning 1000,- ( den skal gentages hver andet år, resten af alvs kattens liv)
    Parring afgift for hver levene killing, det kan ligge mellem 700- 1000,-kr
    Vacc. gange 2 ( 500 pr. gang pr. killing)
    Øremærkning eller Chips
    Orme kurv gange 5
    Kastration af hun/ han kattene (800 til 1200,- pr. killing)
    Stambogen er det minste af beløbene 175,- pr. killing.

Hertil kommer mad til hunkatten under graviteten, samt til killingerne, Det er lidt besværligt at regne sammen, men hos mig få de:
    Hils Kitten, Nutra Kitten, RC kitten, divise vådkost, torskerogn, tun, A38, Cremefraiche, kylling, fisk, råt oksekød, kogt skinke, kogt svinekød, samt andet som malt, gær tabletter, tarin osv. Puls manget andet.

Vil lige sige at de lige har fundet et af de gen som er skyld i HCM, hos NFOérne. Så i fremtiden bliver mine killinger også teste for det, før de flytter hjemmefra. Prisen for der ved jeg ikke i nu, men det skal også med.

• #11   28. dec 2006 Det er skam ikke nogen bilig hobby at være katteavler ;o)

• #12   28. dec 2006 Efter min menig skal det heller ikke være det, for så vil kattens behov blive sat nedeste, og det skal de ikke.
    Det at være opdrætter er en lidenskab, en hobby, en livsstil, og ikke andet.

• #13   28. dec 2006 Jeg kan kun give dig ret x) Misha Cloé W!!!

• #14   28. dec 2006 Hehe Lundkvist, jeg har MANGE hobbyer og de er alle dyre ;o) Jeg har både hest og 2 katte + jeg dyrker en ret dyr kampsport!!
    Det Skal heller ikke være billigt at avle katte, uanset med hvilken hensigt man gør det i!!! Jeg ville ønkse at alle avlere/ opdrættere tænkte på kattenes velbefindende!

• #15   28. dec 2006 så er jeg tilbage havde lige en gave der skulle byttes...
    jeg kan ikke finde den annonce...

• #16   28. dec 2006 held og lykke Lundkvist ;o)

• #17   28. dec 2006 Jeg vil ønske dig til lykke med dit ny opstartede opdræt Lundkvist, og sige tillykke med at du har fundet en god mentor, sådan en kan man ikke undvære.
    Glæder mig til at høre hvad dit opdræt kommer til at hedde smiley

Men du har ret, hvis man skal med regne prisene på avls kattene, med i det hele ( det skal man nok), samt hvad det koster at gøre en avls kat klar til avl ( udstillinger store mænger). Ja, så er det et stort underskud, hi.

Meen det er jo ikke derfor vi gør det, vel.
    For så vil underskudet være så stor at det aldrig kommer over bundlinjen smiley

Kommentér på:
priser på katte...

Annonce