{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og tordenvejr
  • #1   7. aug 2008 få den ind i et rum, hvor den ikke kan se glimtene. eventuelt side og tale beroligende til den. Måske lege, så den glemmer lidt det rundt om

• #2   7. aug 2008 det virker ikke det er lige op over os.... selv jeg er bange..

• #3   7. aug 2008 Lad døren stå på klem til et mørkt skab. Så vil katten højst sandsynligt gemme sig der.

eller

Afled dens opmærksom fra tordenvejret ved at håndfodre den med godbidder og leg med den, til uvejret er drevet over.

• #4   7. aug 2008 vi leger lidt legen hedder prut på min mor ggg

ai det gør bare så ondt når de er bange og man ikke kan hjælpe dem

• #6   7. aug 2008 ja tror i har ret hun skal jo også kunne være alene hjemme selv om det tordner men det hjælper nok også lidt når vi får mille så er hun ikke alene

• Jesper T
    Jesper T Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #7   7. aug 2008 Få en kat som min! Han løber fra forhaven igennem stuen til baghaven - pjaskvåd og i super humør smiley

• #8   7. aug 2008 jesper hehe sødt...

HUn er helt rolig nu jeg lagde mig lige ned til hende og nussede lidt med hende (og sagde til hende at det tordnede og det var okay at være bange - jadygt godnat som om katten fatter det GG) Men faktisk faldt hun til ro gg

• #9   8. aug 2008 Mens vi boede i Moskva skulle Victoria bare sidde og kigge ud af vinduet, dybt facineret mens Sophie gemte sig under skrivebordet eller i garderoben..

Katte opfatter det meget forskellig

• #10   8. aug 2008 Det værste man kan gøre er at prøve at "trøste" for så bekræfter man katten i "det her er farligt" (gælder også for hunde) det bedste man kan gøre er hvis man kan få katten til at spise .

Grunden er (gælder for mennesker og dyr bla. også hunde/katte med angst for fyrværkeri) at kroppen består af 100% energi. Når man så bliver bange, har kroppen brug for ekstra energi til at gå i "alarmberedskab" og må derfor hente energi et eller andet sted. Hjernen siger så at når vi er bange har vi ikke brug for at spise så derfor sætter den spytsekretionen og tarmfunktionen ud af drift og henter den ekstra energi herfra.

Hvis man så kan snyde kroppen ved at få katten til at spise, ja så fortsætter spytsekretionen og tarmfunktionen med at fungere og derfor bliver der mindre energi til angsten.

Det er også derfor, at hvis man f.eks har været ved at køre galt eller bliver meget bange, så oplever man bagefter at man er helt tør i munden.

Dyr aflæser ofte vores reaktioner hvis de bliver forskrækkede over en lyd som f.eks tordenvejr eller fyrværkeri, som jo er en pludselig opstået høj lyd. Hvis vi reagerer negativt, ved at blive bange eller forskrækkede så aflæser dyret dette. Hvis vi derimod tager det afslappet vil dyret ofte også gøre det. Til sammenligning kan vi tage et vækkeur. Når det sætter i gang så er det også en pludselig opstået lyd, jeg har bare til dato ikke hørt om nogen dyr der var bange for et vækkeur. Grunden er at når vi hører vækkeuret så er vi afslappede, strækker os og gaber osv.

Hvis man bruger samme metode ved tordenvejr eller fyrværkeri med at gabe og strække os, ja så signalerer vi faktisk til dyret at det her er ok og der er ikke noget at være bange for.

• #11   8. aug 2008 er det så derfor at da jeg lå og fortalte hende et det var ok at være bange at hun blev rolig fordi jeg faktisk var rolig da jeg sagde det??

Kommentér på:
Katte og tordenvejr

Annonce