{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Update på: Fra lejlighed til voliere. {{forumTopicSubject}}

Da jeg for 4 måneder siden skulle flytte fra lejlighed til hus, blev der en ret stor debat herinde om hvorvidt mine katte skulle flytte med eller ej, da de ikke ville kunne bo i huset pga. allergi samt ikke-katte-glad hund.

Min beslutning blev at beholde kattene og se om de ville kunne trives i et udendørs voliere, hvilket mange syntes var synd. Jeg kan dog med glæde sige at kattene har det bedre end nogensinde. De nyder ders nye hjem og vi har mange gode stunder i det nye voliere.

Det har været rigtig godt for kattene at komme fra lejligheden og til volieret. De har fået en smukkere pels og virker begge gladere og friskere. De er tilmed blevet gladere for hinanden og slås ikke mere, da der nu er meget andet at underholde sig med.

Det eneste minus er, at jeg savner dem inde hos mig, især når man putter i sofaen, men jeg kan se at kattene er glade og tilfredse, så det er det vigtigste.

Der er fotos af dem i deres nye hjem inde under fotoalbums.

Mvh Katja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update på: Fra lejlighed til voliere.
  • #1   29. jul 2008 Det voliere ser da også super lækkert ud, det kan jeg godt forstå at kattene er glade for smiley

• #2   29. jul 2008 Tak skal du ha... smiley Ved ikke hvor kønt det er, men det er da i hvert fald sjovt og funktionelt for dem. Det er vigtigst for mig. I weekenden fik vi faktisk bygget en masse nye hylder/huler til dem oppe under loftet, med små trapper/gangstier op til. Det blev rigtig fint og de ligger deroppe konstant nu. Har desværre ik fået taget billeder af det endnu... men det er dejligt de er glade derude og ikke savner mig for meget... smiley

• #3   29. jul 2008 Jeg syntes det ser ud som kattene har det fint og når alle er glade er det jo fint smiley godt du kunne beholde dem smiley

• #4   29. jul 2008 Det er en kæmpe lettelse... Jeg var så fortvivlet over situationen dengang, så er virkelig glad for at det endte lykkeligt. Ville være alt for svært at undvære dem, så er virkelig glad for at de trives. smiley

• #5   29. jul 2008 Det ser super ud - tillykke med det nye liv til jer alle *S*

Og et lille input til de kolde tider:

Brug halm i husene til kattene, da det isolerer bedst. Tæpper/klude suger fugt, og er ikke gode i katte-/hundehuse.

• #6   29. jul 2008 Det glæder mig, at det går godt og at kattene trives. Jeg håber, at det fortsat bliver sådan - også når det bliver koldt udenfor.

Jeg var skeptisk og er det på mange måder stadig, men kan se, at dine katte ser glade og tilfredse ud og det glæder mig.

• #7   29. jul 2008 Tak for de søde ord... Og tak for råd...

De første uger efter at kattene flyttede ind var der stadig nattefrost og det gik helt fint. Vi har bygget en stor kasse med dyner/tæpper i, på størrelse med en stor kummefryser, som står i det ene hjørne i volieret. Den har en ramme/ben under så den er hævet over jorden, og i hulrummet under kassen er der pærer, som giver varme op i kassen. Havde termometer derude i og der var ca 20-22 grader i kassen mens der var frost ude. Så de skal nok klare vinteren...

Er glad for at de skeptiske i det mindste kan se at kattene har det fint. Og jeg kan kun sige at det er to mere glade misser jeg har nu end da de boede i lejlighed... Så det er jeg virkelig glad for. De nyder det så meget derude...

• #8   29. jul 2008 Tak for opdateringen. Jeg var jo en af dem, der var temmelig loren ved projektet. Så det glæder mig meget, at det er gået godt! Og jeg synes volieren ser fin ud - og kattene ser også fine ud smiley
    Er der forbindelse til bryggeres el.lign. fra volieren - jeg tænker jo, at det nok ikke er så sjovt for dig at sidde ude i kold voliere om vinteren.

• #9   29. jul 2008 Tak for det. Er da glad for at du trods alt synes, at det ser fint ud. Og rart med en kommentar fra en af de meget skeptiske… smiley

Der var som sagt ret koldt de første uger efter indflytning og det gik fint. Jeg tog en tyk jakke på og sad så på tæppet på bænken. Det føltes
    Ik så koldt da der jo er tag på og læ.

Der er ik indgang til baggangen nej. Jeg syntes det ville være synd at de kun en gang imellem kom derind,
    og jeg ved at hankatten så ville stå ved døren og mjave hele tiden. Han HADER lukkede døre. Men sjovt nok har der ik været noget efter flytningen. Han står aldrig ved netdøren og mjaver. Tror det er noget med at han bag en lukket dør ik kan se hvad der er/sker. Men det kan han her.. Han nyder det virkelig.

Der er vinduer ind til værkstedet som de eventuelt ku komme ind af, men tror ik det bliver nødvendigt hverken for dem eller for mig… Vi skal nok klare kulden.

• #10   29. jul 2008 Med den pyha-hede vi har i dag, er det godt nok svært at forestille sig, at det kan blive for koldt. Men ja, du må have de uldne gamasher på til vinter, Katja smiley Det skal nok være meget sundt (for mennekser også) at være meget ude om vinteren.
    Jeg håber på positiv opdatering igen om et halvt års tid.

• #11   29. jul 2008 Ja, lige idag ku jeg også godt bruge lidt køligere vejr, men man skal jo ik brokke sig... smiley Og ja, man må jo bare klæde sig efter vejret. Tror også kun det er godt med frisk luft, så det kan da ik gå helt galt.

Kommentér på:
Update på: Fra lejlighed til voliere.

Annonce