Update på: Fra lejlighed til voliere. {{forumTopicSubject}}
Da jeg for 4 måneder siden skulle flytte fra lejlighed til hus, blev der en ret stor debat herinde om hvorvidt mine katte skulle flytte med eller ej, da de ikke ville kunne bo i huset pga. allergi samt ikke-katte-glad hund.
Min beslutning blev at beholde kattene og se om de ville kunne trives i et udendørs voliere, hvilket mange syntes var synd. Jeg kan dog med glæde sige at kattene har det bedre end nogensinde. De nyder ders nye hjem og vi har mange gode stunder i det nye voliere.
Det har været rigtig godt for kattene at komme fra lejligheden og til volieret. De har fået en smukkere pels og virker begge gladere og friskere. De er tilmed blevet gladere for hinanden og slås ikke mere, da der nu er meget andet at underholde sig med.
Det eneste minus er, at jeg savner dem inde hos mig, især når man putter i sofaen, men jeg kan se at kattene er glade og tilfredse, så det er det vigtigste.
Der er fotos af dem i deres nye hjem inde under fotoalbums.
Mvh Katja
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 194
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 118
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 7 Emner: 14 Svar: 117
mar 2008
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Og et lille input til de kolde tider:
Brug halm i husene til kattene, da det isolerer bedst. Tæpper/klude suger fugt, og er ikke gode i katte-/hundehuse.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Jeg var skeptisk og er det på mange måder stadig, men kan se, at dine katte ser glade og tilfredse ud og det glæder mig.
mar 2008
De første uger efter at kattene flyttede ind var der stadig nattefrost og det gik helt fint. Vi har bygget en stor kasse med dyner/tæpper i, på størrelse med en stor kummefryser, som står i det ene hjørne i volieret. Den har en ramme/ben under så den er hævet over jorden, og i hulrummet under kassen er der pærer, som giver varme op i kassen. Havde termometer derude i og der var ca 20-22 grader i kassen mens der var frost ude. Så de skal nok klare vinteren...
Er glad for at de skeptiske i det mindste kan se at kattene har det fint. Og jeg kan kun sige at det er to mere glade misser jeg har nu end da de boede i lejlighed... Så det er jeg virkelig glad for. De nyder det så meget derude...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Er der forbindelse til bryggeres el.lign. fra volieren - jeg tænker jo, at det nok ikke er så sjovt for dig at sidde ude i kold voliere om vinteren.
mar 2008
Der var som sagt ret koldt de første uger efter indflytning og det gik fint. Jeg tog en tyk jakke på og sad så på tæppet på bænken. Det føltes
Ik så koldt da der jo er tag på og læ.
Der er ik indgang til baggangen nej. Jeg syntes det ville være synd at de kun en gang imellem kom derind,
og jeg ved at hankatten så ville stå ved døren og mjave hele tiden. Han HADER lukkede døre. Men sjovt nok har der ik været noget efter flytningen. Han står aldrig ved netdøren og mjaver. Tror det er noget med at han bag en lukket dør ik kan se hvad der er/sker. Men det kan han her.. Han nyder det virkelig.
Der er vinduer ind til værkstedet som de eventuelt ku komme ind af, men tror ik det bliver nødvendigt hverken for dem eller for mig… Vi skal nok klare kulden.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg håber på positiv opdatering igen om et halvt års tid.
mar 2008
Update på: Fra lejlighed til voliere.