{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Forstand på siamesere. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et par dejlige siamesere hjem. de er begge 5 år, søskende og neutraliserede. Håber nogen kan hjælpe.

Hunkatten er en del tynd, nogen der ved hvad det bedste mad er at "fede" en siameser op med.

Hun er meget sky, tror hun er blevet banket eller sådan, er der noget jeg kan gøre for at få hende til at slappe af så hun kan se at vi absolut aldrig kunne drømme om at gøre hende fortræd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og montering af fire loftslamper 1.100 kr.
  • sengmontering 650 kr.
  • Utæt have vandrør 500 kr.
  • Dør spærret af vaskemaskine og/eller tørretumbler 710 kr.
  • Åbning af et gammelt apotekerskab 600 kr.
  • Samle en seng 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstand på siamesere.
  • #1   23. jul 2008 Royal Canin Siamese er specielt beregnet til Siamesere.
    Mht at gøre hende tryg, så skal der tålmodighed og kærlighed til. Lad hende komme til jer - pres ikke på!

• #2   23. jul 2008 Jeg har fået af vide hun har været sådan i 4 år, jeg er hendes 6 hjem. er chancerne så stadig gode?

Jeg ville aldrig presse mig på, det gør kun ondt værre.

• #3   23. jul 2008 Stakkels kat! Hun skal have fred og ro og tryghed.

• #4   23. jul 2008 Der er bestemt ikke noget at sige til, hvis hun har mistet noget af den grundlæggende tillid til mennesker, sådan som de er blevet kastet rundt.
    Spiser hun? Drikker hun? Bruger hun bakken?

• #5   23. jul 2008 Hun spiser, drikker og bruger bakke, men helst kun når vi alle sover. synes ikke hun spiser så meget, men synes det går bedre med det nye fodder, tror også så småt hun tager på, men jeg nægter at jagte hende rundt for at mærke.

hun får al den ro, tid kærlighed og alt hvad hun har brug for.

• #6   23. jul 2008 ved du om de der hormon halløj man kan sætte i stik kontakten virker på sådan noget?

• #7   23. jul 2008 stil INGEN krav til katten, lad den selv komme, når den får lyst.

jeg har med held ignoreret en sky kat, selv når den så endelig kommer har jeg vendt siden til og laden den gnide sig op ad min albue, jeg har ladet mine hænden helt i ro i skødet, med håndfladerne op, og langsom er det blevet bedre.....pt er de 3 katte der har været reserverede og sky nu de største kæleputtemisser man kan forestille sig, faktisk er det dem som kommer oftest og "kræver" opmærksomhed.....

så der er bestemt håb forude, men det tager tid....lang tid.... nummer 2 vi overtog var 2 måneder om at nærme sig os, men nu hvor vi har haft hende i knap 2 år er der slet ikke skyggen af reserverthed tilbage

• #8   23. jul 2008 Hormon halløj? Mener du feromonerne som i FeliWay? Tjah, det er da værd at prøve:-)

• #9   23. jul 2008 ja dem. tror jeg køber sådan en en af dagene. i håb om at hun falder lidt mere til ro. for hendes egen skyld. det må sq ikke være rart at være så bange hele tiden.

• #10   23. jul 2008 Underligt nok er hendes bror komplet modsætning.

• #11   23. jul 2008 Jeg har en siameser og nogle orientaler. hvis du holder hende udstrakt (hovede øverst hale i bunden) hvis hun så går helt lige ned har hun en ideal vægt. Hvis hun gær indad ved maven er hun undevægtig..

Han katrater har tendens til at være overvægtig.. det er derfor jeg skriver dette...

Jeg bruger primært siameser foder.. men det foder en siameser skal have skal have et fedtindhold på ca 12%
    Derfor kan light foder også være idelt at servere for en siameser.
    Men hvis hun er undervægtig skal du bare fede hende op med foder der har højere fedt indhold . Jeg bruger primært våd foder fra hills eller alm foder fra hills til det formål. Når katten så har normal størrelse bruger jeg resten af fodert som godbider..

giv en siameser som hende lidt tid.. de har ofte meget temperament, men de er så tillidsfulde at hun nok snart skal ændre sig..

• #12   23. jul 2008 Tålmodighed og mere tålmodighed.. Det tog 3 mdr før min den ene siam han faldt til og kunne gå genmen lokalet uden og dukke sig og løbe væk.. Ting tager tid men det skal nok lykkes og har man først deres tillid så har du en ven for livet...

Hilsen en siam ejer..

Kommentér på:
Forstand på siamesere.

Annonce