{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Urenlig killing hjælp {{forumTopicSubject}}

En af chanels killinger der er kommet ud til mine forældre har fået en uvane med at tisse alle vejne. Dyrægen siger at han er for lille til at strinte/markere territorium, og at han intet fejler. Han flyttede hjemmefra da han var 1 2 uger, og bruger også bakken for det meste, men finder altså på at tisse diverse setder hos dem flere gange dagligt. De har prøvet alle dyrlægens råd med perberkorn, cirton og staniol på gulvet men har ikke fået noget holdbart resultat. De er ved at køre trætte nu, og jeg har som et sidste desperat forsøgl ovet at tage ham hjem på mandag og give ham 14 dage. jeg er nemlig hjemmegående og håber jeg kan fange ham på ferks gerning- stoppe ham i bakken og på den måde vende ham af med uvanen. Har ia ndre erfaring og gode råd mod dette problem? jeg atger imod alle råd med taknemmelighed, for vi ville allevære ulykkelige over at skulle skille os af med ham - han er en dejligt og kælen kat super smuk go skøn, men dete r ikke til at holde ud han eneste chanche er en gård hvis ikke han skal aflives (medmindre vi får uvanen pillet af ham) da der vel næppe er nogen der vil overtage en urenlig kat. Det også synd for han søster der også bor der - de er tæt knyttet. Hjælp!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig killing hjælp
  • #1   13. jul 2008 Er det de samme steder han gør det?

• #2   13. jul 2008 Da jeg fik min hankat hjem havde han det med at urinere i sengen - det vi gjorde var simpelthen at lukke af ind til det værelse og så han valgte bakke istedet og idag er der ingen problemer.

• #3   13. jul 2008 ja det er de samme stder i køkkenet og i min lillebros seng og badeværelset, men nu er han også begyndt at finde nye steder. Lukkede i ham inde et af de steder han besørgede med ne kattebakke og det hjalp eller? Dyrlægen sagde også at vi evt kunne begrænse hans færden til vores bryggers fordi han skulle kede sig så han stoppede sin uvane har i erfaring med at det hjalp??

• #4   13. jul 2008 årh ser lige du skriver i lukkede af indtil værelset det har de også gjort men køkkenet kan ikke lukkes af og han gr det stadig og finder som sagt stadig nye steder dubt frusterende

• #5   13. jul 2008 Vi lukkede bare døren indtil det rum for han gjorde det ikke andre steder.. Men jeg ville nok også som jeres dyrlæge siger begrænse hans plads. Lad ham være i 1 rum men en bakke og når han så bruger den flittigt så kan i så give ham mere og mere plads..

• #6   13. jul 2008 jeg ville prøve at bruge feliway til stikkontakten det får katten til og føle sig rolig og hjemme med dufte . evt hvis i bruger lukket bakke så fjern låget eller omvendt , eller det kan også være katte gruset han kan være utilfreds med . men helt sikkert ville jeg købe feliway også evt til og sprøjte i bakken og hvis han tisser på gulvet så tør det op med køkkenrulle og lig det i bakken så der dufter af hans tis . du kan også prøve og sætte 2 bakker op så han ikke kan undgå og gå forbi en og tis der ) håber det lykkedes for dig , glæder mig til og høre hvordan det går

• #7   13. jul 2008 Det der feliway har jeg også prøvet at købe og det var altså spild af 300kroner og jeg ved at jeg ikke er den eneste der har det sådan.!!

• #8   13. jul 2008 ok det er sjældent jeg hører folk ikke har haft succes med det

• #10   14. jul 2008 tusind tak for alle jeres råd - det lyder rigtigt for mig det med at han kan være en krudtugle der glemmer bakken ligesom børn, så vil helt sikkert prøve at sætte nogle flere bakker op men helene endte du med at have bakker i alle de rum den lille kom i og hvor længe? fjernede du dem bare gradvist igen? jeg ved mine forældre ikke ville være interesseret i det permanent i hvert fald. Det med gruset er bestemt også en mulighed jeg vil prøve også måske feliway som sidste udvej da det er lidt pebret måske jeg i første omgang kunne spraye bakkerne med baldrian, den lugt kan de også godt lide. Jeg tager tager imod andres erfaringer råd -og jeg kal nok opatere herinde hvordan det går

• #12   14. jul 2008 det lyder rigtigt godt - brugte hun også bakken selvom hun havde uheld og var det kun tis? silver her har nemlig ikke skidt på gulvet og tisser kun nogle bestemte steder (og finder så også nye) min mor siger at han flere gange er hoppet op af bakken og tisset ved siden af den selvom hun har sat ham på den. Det er noget af en lille bisse. han er iøvrigt ankommet og det går fint han virker ikke som om han er blevet flyttet og ligger bare og sover her i sofaen hos mig har allerede været på bakke og har spist lidt. Så er spændt på at se hvordan de næste dage går

• #14   18. jul 2008 lige en lille opdate jeg har haft silver i pleje nu i 5 dage og kun e´n gang har han haft et uheld i vores køkken. Han virker i øvrigt som om han nærmest ikke har opdaget han er blevet flyttet, er super kælen og kontaktsøgende snkker meget som altid og spiser fint. Vi har ingen gang gjort noget endnu ved hans problem, da jeg tænkte jeg ville se hvor uheldende hyppigst ville ske inde jeg satte extra bakker op mm. Det er da lidt sært er det ikke? mine forældre er også rimeligt forundrede, for han får slf også masser af opkæmsomhed derhjemme og har jo sin søster der også. Der er en 3 kat som hovedsageligt undgår dem derhjemme kan hun være problemet at han stresser over hende? ahn virker dog langtfra stresset jeg har jo også to store katte her (der også hovedsageligt undgår ham) jeg forstår det ikke helt og frygter også lidt at en tilbagflytning måske vil stresse. men han kan desværre ikke blive her da jeg ikke må have så mange dyr i min lejlighed. Nogen ideer anyone??

Kommentér på:
Urenlig killing hjælp

Annonce