{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Vil gerne ha en kat mere {{forumTopicSubject}}

Jeg vil så gerne have en kat mere, vi har en kat på ca 4 år som vi har fået efter en anden der skulle flytte. Vi har haft hende siden pinse må det være men det er sådan at jeg vl gerne have en kat mere også fordi at hun ikke skal gå alene i så mange timer når jeg nu skal til at gå i skole i en helt anden by, men så tænker jeg hvad ville så være bedst? En killing eller en der er på samme alder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil gerne ha en kat mere
  • #1   10. jul 2008 jeg ville tage en på samme alder, katte har det bedst hvis de har nogenlunde samme alder.

• #2   10. jul 2008 okay, hvad så med kønnet det er vel lige meget?

• #3   10. jul 2008 tja, man siger at 2 hanner har det bedst sammen, så en hun og en han, og til sidst skulle 2 hunner have sværest ved at komme ud af det. Jeg har dog selv haft ro hunner, somvar vældig glade for hinanden, og nu har jeg en hun og en han som stor trives, så:)

• #4   10. jul 2008 mine var begge fertile hunkatte, de var så glade for hinanden. Men det var måske også bare mere held end forstand

• #5   10. jul 2008 Vores Kat Misse er på P-piller men skal have snittet når jeg får råd til det. Men håber jeg kan finde en hun kan lege med når jeg ikke er hjemme som er glad for hende og som er glad for mig og self, som jeg også er glad for. Men syntes det er svært om det skal være en voksen eller en killing for min nabo har en på 5 ca. og hun prøvede en voksen kat og de to katte kunne ikke sammen så nu vælger hun så at få en killing i stedet for.

• #6   10. jul 2008 hehe, nu står jeg tilbage med samme spørgsmål hvad er bedst ? GG.

Jeg syntes det er svært for kal det være en killing skal vi jo have ham eller hende nu inden jeg skal starte.

• #7   10. jul 2008 Jeg synes først og fremmest du skal overveje, om hun trives som enekat. Hvis hun befinder sig godt, sådan som tingene er nu, så er det jo ikke for hendes skyld at du vil have en kat mere, men for din egen skyld.

Du skal bare huske på, at det ikke er en selvfølge at din nuværende kat og den nye du får, vil blive gode venner. De fleste katte kan lære at leve sammen og tolerere hinanden, men langt fra alle bliver perlevenner og ligger i ske og slikker hinandens bag ørene.

Jeg fik min anden kat, da den første var omkring 2 år - og set i bakspejlet ville jeg ønske, at jeg havde fået nr. 2 sammen med den første, så de var vokset op sammen. Mine katte kan sagtens udholde hinanden, men de er ikke nusse- og hyggevenner og de ligger aldrig sammen og sover. Den yngste jager den ældste rundt, og han vil helst bare ligge og sove i fred..
    Ideen var at min første kat skulle have en ven, når nu jeg var i skole og besøgte min kæreste i weekenden, men egentlig tror jeg at han kunne have haft det lige så fint uden.

Så tag det med i dine overvejelser, for hvis din kat har det godt og trives som det er nu, er det måske unødvendigt at bringe en ny kat ind i hjemmet, da det kan være stressende for hende.

• #8   10. jul 2008 hvis du gerne vil købe en neutraliseret killing, syntes jeg helt klart du skal kontakte www.hittekilling.dk

• #9   10. jul 2008 Mille H skrev: **Jeg synes først og fremmest du skal overveje, om hun trives som enekat. Hvis hun befinder sig godt, sådan som tingene er nu, så er det jo ikke for hendes skyld at du vil have en kat mere, men for din egen skyld.

Du skal bare huske på, at det ikke er en selvfølge at din nuværende kat og den nye du får, vil blive gode venner. De fleste katte kan lære at leve sammen og tolerere hinanden, men langt fra alle bliver perlevenner og ligger i ske og slikker hinandens bag ørene.**

Helt enig!
    Og så synes jeg i øvrigt, at det er en dårlig ide at anskaffe sig flere katte, når man ikke har råd til at få neutraliseret den ene, man allerede har.

• #10   10. jul 2008 Da jeg fik Perle Puf som killing var Rumlemor også nogenlunde på alder med jeres, og det fungerede fint - Rumlemor turde dog ikke nærme sig den store, farlige killing (!!) før der var gået et par måneder, men nu har de nærmest et mor/datter-forhold.
    Det eneste problem er, at de er meget forskellige af natur, da Rumlemor kan være ret hårdhændet mens Perle Puf er meget blid, men det er jo svært at vide på forhånd, når man ikke køber racekatte ;o)

Nå, men alt i alt kan jeg kun anbefale at købe en killing, da jeres anden kat nok heller ikke i så høj grad vil se den som en konkurrent til territoriet som en anden voksen.

Held og lykke med det! :o)

Kommentér på:
Vil gerne ha en kat mere

Annonce