{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Foder og børster! {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige katteejere/kattelskere!

Nu er der kun små 3 uger til jeg skal til Jylland og hente min lille misserpige, men jeg er allerede i fuld gang med at købe det sidste udstyr ind til hende. Seng, hule, kattebakke, og transportkasse er på plads men der mangler nogle ting som jeg ville bede om jeres hjælp og ekspertise til !!

Det første er foder - jeg har hørt en del om Royal Canin og at det - ihvertfald i killingestadiet af kattens liv - skulle være noget af det bedste for kattens velvære og udvikling.. Naturligvis vil jeg have det bedste for Champagnepigen! Jeg kan se på det hele at det ikke er det billigste foder i verden og at den største besparelse sker ved at købe stort ind (ja eller være opdrætter måske, men det er jeg jo ikke ligefrem) ..
Hvad har I af erfaring med RC - og er det virkelig det bedste i jeres øjne? Andre anbefalinger måske?

Det andet er børster. Champagne er halv huskat og halv norsk skovkat, og billede af hende i 8-ugers alderen kan i se her. Hvilken type kam/børste/karte anbefaler i til den type pels?

Tak (for at i bærer over med mine dumme spørgsmål) smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder og børster!
  • #1   10. jul 2008 RC er riigtig godt, der findes også andet godt foder...-Men billigere sliper du ikke rigtig... Vores dyrlæger anbefaler og bruger selv RC eller Hill's og her i huset bliver der brugt en blanding af de 2... Hill's kitten, tender chunks og Indoor kat og RC's babycat, weaning, kitten og maine coon.

Men ved Hill's kan du ofte finde det på tilbud så du får en 10 kg pose 100kr billigere(omkring 300-400 kr) hvor du så også får et klistermærke med der gør at du får næste pose du køber 100 kr billigere også... Og så er det ikke så dyrt... Sådan en pose holder ret længe også selvom man har flere katte og så ved man ens misser får noget ordentligt.

De har tilbud på Hill's i petworld lige nu ved jeg smiley

Med børster uha.. Vi har naturhårs børster, en normal børste og en metalkam med "rulle" tænder. Det kommer også lidt an på hvordan mislingens pels bliver hvad den kræver af børster og kamme... Men vores finder sig altså ikke i karder men synes de er ubehagelige, ved godt nogen bruger dem men det gør vi ikke her. Kun kam, børste(mason pearson, dyyyr men har været det hele værd...) og naturhårsbørste.

tillykke med den lille nye når den kommer smiley

• #2   10. jul 2008 Hej Christina*
    Det med Hills lyder smart - med rabatten og alt det. Men har de foder til killinger op til 1 år ligesom RC eller hvordan er deres delt op?
    Hvorhenne ligger petworld? Bor i Næstved men kan godt køre lidt rundtpå sjælland hvis der er godt tilbud jo smiley

Mange tak for rådene omkring børsterne.. Har hørt at mærket Karli skulle være ret godt.. Men som med alt andet må man prøve sig frem tror jeg..

Hvad med kattegrus - nogle anbefalinger der?

• #3   10. jul 2008 Hos os er det RC, i starten fik de et lidt billegere mærke, kan ikke lige huske, men kan se en drastisk ændring i deres afføring - til det gode, deres pels er blevet super!
    mht børste bruger jeg karte til mine, de elsker den. Tror det er fordi den også kan give følelsen af at blive kløet. Din (SKØNNE) misser ser fluffy ud, det er min Arthas os, og vi har stor glæde af karten, og den koster ikke så meget. Men prøv dig frem, måske kommer katten ikke til at kræve pelspleje. Men gud hvor er den sød og lækker, glæder mig til der kommer en opretning af hende!

• #4   10. jul 2008 Rina - lige et underligt spørgsmål men du skulle vel ikk være min kusines mettes søster ? :bb

hos os bor der en fuldt norsk skovkat, da vi fik hende gav de hende Rc kitten, og derfor fortsatte vi med det, da dyr generelt ikk har særlig godt af at skifte foder. Efter Da hun rundede omkring det halve år, begyndte vi at give hende Rc Maine coon, fordi det er til en race med en del pels som skovkatten, og så er maden stor stykker som kan afhjælpe de problemer maine coon og skovkatten kan have med tandkdsbetændelse. Og da vi for noget siden var til dyrelægen, fik vi afvide af selv efter stereliseringen har hun bare holdt sig hamrende slank og flot, og at hun var perfekt som hun så ud nu. Og vigtigst af alt så var hendes tandkød blevet bedre. (:

Ang. børsten ved jeg at mange dyrehandlere eller udstyrbutikker har en bog over hvilke kamme og børster der egner sig til hvilken pels. For forskellen kan jo være stor. Så jeg ville nok hører i butikkerne som de har muligheden for at guide dig.

Og held og lykke med missen, når man først bliver bidt af en, kan man ikk stoppe. :bb

• #5   10. jul 2008 Hej Rina....

For dig vil det være nemmeste og købe ind i Maxizoo i næstved, der har de både Royal Canin og Hills i de forskellige varianter...
    Tit har de diverse tilbud på deres mad og andre gode produkter...
    Jeg bruger til mine killinger Royal Canins kitten, supplere med Hills kitten men pt har jeg også voksne katte og derfor er min "lille" Don d. ligeså interesseret i det.
    Jeg mener ikke at Indoor er fedtholdigt/nærende nok til en killing jeg er derimod meget tilhænger af Oral Care til missernes tænder (store klumper de skal tygge mere på som er en slags tandrensende)
    Så er jeg meget glad for Skin Care som giver lækker blød og sund pels...
    Jeg blander gerne disse produkter..... også til mine killinger.... de går sammen med de voksne og de vil komme til og spise det senere i deres liv... så her i huset får de en blanding af lidt af hvert....

hilsen christa

• #6   10. jul 2008 Hej Freja,
    jo det er jeg skam smiley Godt husket!
    Ja det var også min plan at efter den første år at skifte til Maine Coon foderet - måske blandet med Indoor eller det til steriliserede katte ..
    Og vil prøve i dyrebutikkerne om de har nogle forslag smiley

Hej Christa,
    Ja jeg kørte hele den lange vej til ZooZity i Rødovre fordi jeg havde hørt godt om stedet men blev frygtelig skuffet over deres udvalg (eller mangel på samme) .. Så MaxiZoo er klart favoritten her smiley
    Det lader også til at i giver mig ret i at RC er godt for killingen. Værre bliver det når hun bliver 1 år, men som jeg skrev ovenfor til Freja så tænker jeg på at blande Maine Coon, Indoor og Neutralized .. eller skifte mellem dem smiley Men dyrelægen må også kunne give nogle råd herom.

• #7   10. jul 2008 Rïna - vores lever ihvertfald super godt på det til maine coon, og da hun er sterliseret vil vi også til at blande hendes med stereslised. Og den lille vi henter d. 28 hun kommer også til at få Rc kitten, da vi ikk har oplevet noget endnu selvom alle katte selvfølgelig kan tage imod på forskellig vis. (: Men husk bare, at det mad man vælger at købe måske hos dyrelægen er der tit "medicin" i. Og det må ikk sælges i butikkerne, så har katten det godt don't buy hos dyrelægen. Der jo ingen grund til unødig medicin for at holde katten slank hvis andet kan hjælpe.

Og jo lidt klæberhjernehar man vel, navnet sagde mig bare et eller andet. (:

Kommentér på:
Foder og børster!

Annonce