Katten der kunne... {{forumTopicSubject}}
Da jeg boede i Horsens i 2005 fik jeg en kat af min daværende´s kusine, en lille forhutlet killing som de havde fundet grædende uden for deres fordør, og kunne ikk nænne at afvise ham, han var lille tynd og meget snottet fordi det var vinter.
Men jeg fik ham og pussede og nussede om ham til han var rask igen.
Han viste sig at være en lille spilopmager og en utrolig dejlig kat som vi kaldte Katame, katame fandt hurtigt vejen ind i alles hjerter med hans blide sind og hans "hundeøjne"
Men så gik kæresten og jeg fra hinanden og jeg tog katame med mig, der gik en tid og jeg mødte en anden dejlig fyr og vi flyttede sammen i hans 2er på 70kvm, han havde en kat i forvejen Bella, de to blev rigtige gode venner, og da vi have boet sammen i ca et halvt år faldt vi pladask for en lille hvalp Magnus, og måtte vælge Hund ell Kat, vi valgte hunden og måtte derfor af med kattende, jeg arbejde i den tid på en gård og fik lov at sætte dem begge derud hvor de ville får det godt.
Tiden gik nu og vi fyttede til Randers hvor jeg kommer fra, og havde i mellemtiden fået kat igen, Audi. hunden er nu 1½ og vi tænkte ikk så meget på kattende mere men så ringede min mobil igår Mandag D 30 juli kl. 14:30...
Det var Vorup Dyrelæge, der spurgte mig om jeg ikk manglede en kat, og jeg sagde nej han ligger da lige her,
Men om jeg ikk manglede katame??
KATAME!!?? sagde jeg og begyndte at græde.
Han havde gået rundt ovre ved Randers Storecenter og tigget mad, han haltede på det ene bagben, som dyrlægen mener stammer fra da han måske er faldet af den lastbil, som han muligvis har siddet under fra HORSENS til RANDERS... eller så er han gået hele vejen. en af delene.
Han er tynd og lidt forkommen men det skal vi nok få styr på.
Nu er han hos hans mor igen og har det godt...
Så hvis i tænker på at få et dyr SÅ ER DET FOR LIVET, de ved hvor du bor...
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
så håber jeg virkelig du har lært af den fejl..
- Som sagt, det er ikke for at kritisere, men forstår simpelthen ikke hvordan i kan vælge to kæledyr som i selv har valgt at beholde/anskaffe jer, fra pga et nyt dyr..
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 22
Desuden vil jeg foreslå at dig NAKEDASJA at du læser mit indlæg ordenligt igennem for du har, skrevet at vi jo ikk kunne være sikre på at de fik det godt, hvor det tydeligt fremgår af indlæg at jeg har arbejdet der og var sikker på at de ville få det rigtig godt der... meningen med indlæget var ikke at der skulle fokuseres på det negative men på at der måske er mere mellen himmel og jord en vi ser, at det er utroligt at han er kommer hele den vej fra horsens til randers uden at dø af det og at jeg fik ham igen. tænk lidt over det,...
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Langt de fleste herinde holder af deres katte og betragter dem som familiemedlemmer, og især når man som du har plejet og passet sådan en lille forhutlet fyr, er omsorgen og tilknytningen nok ekstra stor.
At man kan fravælge et familiedyr til fordel for en anden "model" undrer altså også mig.
okt 2007
hvis i ikk har andet og skrive end negative bemærkninger ell. at i ikk selv ville kunne gøre det fordi i mener i er bedre end mig hvad det ang så lad vær!!!.
TAK
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 194
okt 2007
maj 2005
okt 2007
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
<b>Hvordan</b> kan man dog få sig selv til det?
Så da hellere gå af med hunden..... Den kom jo <b>efter</b> kattene.....
Poteundren herfra.
feb 2005
Katte og hunde kan oftest godt sammen, og specielt når det var en hvalp der flyttede ind, så hvordan kan det være at I ikke beholdte kattene, pga. hunden?
Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.
Ja, kæledyr er for livet!!!!! Om det så kræver at man venter med en hund, før katten er afgået ved døden pga. alderdom/sygdom.
feb 2005
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
Så også en annonce herinde hvor en ville af med sin kat fordi den ikke ku med deres nye hund.. hmm kan virkelig ikke fatte folk kan gøre det, hvorfor er det katten som skal ryge??? Folk burde virklig tænke sig om før de anskaffer sig dyr.
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Men det er ikke første gang man hører om dyr der rejser en lang vej for at finde sin gamle ejer.. Et eller andet sted kan det kun undre at de kan
nov 2007
feb 2005
Jeg går ind og giver hendes kat, <b>Katame</b>, en <b>Ekstra høj</b> nu, <b>fordi</b> den mod alle odds kom tilbage til <b>Iben</b>.
Potedask herfra.
feb 2005
okt 2007
men sjovt nok selvom jeg har skrevet at jeg ikk gider høre på folks negative ting om emnet så bliver i ved, det var ikk for at folk kunne komme af med ders dårlige gasser det er der men for at stadig bevise at der er mere mellem himmel og jord énd vi ser, og at jeg selv syntes deet er så utroligt at han faktisk fant mig, at det i sig selv faktisk har givet mig et helt andet syn på livet. men Anette TAK for hjælpen.
okt 2007
det var også derfor ah kom ud på gården,
der er som om folk ikk læser hvad jeg har skrevet....
FOR .....
nov 2007
Jeg har ikke forståelse for det du har gjort, men kan håbe du har lært af det!!!!!!!
okt 2007
okt 2007
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 227
nov 2007
Nej bor ikke i hus og ja alle mine katte er inde katte, da det faktisk er ved lov at man skal holde sin kat på egen grund. Vil heller ikke udsætte min små pus for den forfærdelig verden der er.
okt 2007
Nej det er fint Christina, spil du bare klog, hold du dem inde og pas dig selv fra nu af...
maj 2005
Tonen er ikke god herinde
Synd at det skal være på den måde på KG...
okt 2007
sep 2007
Når du opretter sådan et indlæg må du finde dig i folk kommer med deres meninger, og du burde kunne forstå folk undrer sig..
Selvfølgelig er det godt, at du har lært af din fejl, og at den stakkels mis har det godt igen..
Men derfor har folk stadig lov til at undre sig over, HVAD, det var som fik dig til at vælge hvad du gjorde..
(skriver med stort fordi jeg ikk ved hvordan man laver fed, ikke for at råbe)
sep 2007
okt 2007
maj 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 217
men for at komme tilbage til emnet. Du kan da ikke seriøst mene at, når du opretter en tråd om, at du har fravalgt din kat for en hund, at vi så alle sidder og klapper i hænderne?? det er en katteside, hvor de fleste af os, aldrig kunne finde på at gøre det som i har gjort, Jeg ville ALDRG skille mig af med mine misser fordi jeg var **faldet pladask for en lille hund** dine egne ord.
jeg kan godt forstå at folk forarges. Mne igen du har åbnet dit indlæg i åbent forum, og så må du forvente at folk skriver som er enige men også uenig med dig. Tilsidst vil jeg også sige at jeg syntes det er enormt umodent at sætte folk på filterliste, fordi de har en anden mening end dig.
Vh Sine gry
okt 2007
men som sagt før i ser kun det NEGATIVE... ikk fjolser...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Jeg læste dit indlæg, ja fantastisk rejse din kat var på, men at gå af med katten fordi i skulle have hund uf... så jeg valgte slet ikke at deltage i din tråd, da jeg ikke er glad for mennesker der fravælger deres dyr på den måde.
Men måden du skriver til folk på ,fordi de ikke alle jubler over din historie... Det siger faktisk mere om dig end dit indlæg
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
Jeg vælger at lade være med at kommentere din tråd, da jeg så også bare kommer til at skrive meget meget grimt.
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
*Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.*
Du har ret i at det kan være meget stressende for en kat at flytte, men så stopper det også.
I og med at kattene skulle ud på den gård, kom de jo alligevel til at flytte.
Så tror du ikke det havde været mindre stressende for dem at flytte, SAMMEN med deres ejere og de ting de kendte, end at flytte et helt nyt sted hen.
Jeg synes det er en dejlig historie, og hvor er det godt at missen fandt dig igen.
Men jeg synes i skulle tage ud på gården og kigge efter Bella, og tage hende med hjem, nu ved i jo at de er ligeglade med misserne på den gård.
Mange hilsner fra Dorte og de 19 nussemisser.
feb 2005
feb 2005
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Her er hele indlægget:
Iben G
VIP
Skrevet: 02-07-2008 10:56:38
Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.
det var også derfor ah kom ud på gården,
der er som om folk ikk læser hvad jeg har skrevet....
FOR .....
Så det var altså Iben der skrev at de skulle væk fordi det ville være stressende for dem at flytte.
Hilsen Dorte og de 19 nussemisser.
feb 2005
* Johanna - DK Azizam * VIP Skrevet: 02-07-2008 00:43:10 Slet indlæg Jeg fordømmer dig ikke (bid mærke i det), men er målløs og undrende overfor hvordan man kan det..... Katte og hunde kan oftest godt sammen, og specielt når det var en hvalp der flyttede ind, så hvordan kan det være at I ikke beholdte kattene, pga. hunden? <b>Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.</b> Ja, kæledyr er for livet!!!!! Om det så kræver at man venter med en hund, før katten er afgået ved døden pga. alderdom/sygdom.
Katten der kunne...