{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.677 visninger | Oprettet:

Et lille ? (ang. killing) {{forumTopicSubject}}

Med fare for at lyde dum, så har min kat lige født et kuld killinger på 4 stk smiley De er idag 14 dage gamle og er alle begyndt at være meget nysgerrige og leger med hinanden.. På nær den ene han piver meget mere end de andre.. og han er meget større end de andre og er faktisk rigtig tyk på maven.. han kan næsten ikke komme rundt så stor er han.. han skriger hvis vi tager ham op.. det gør de andre ikke.. Men tænker om der kan være noget galt med ham? ´Han er MEGET tyk på maven.. kan han måske ha maveproblemer? overvejer at tage ham til dyrelæge men ved ikke om det bare er mig der overreagere???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et lille ? (ang. killing)
  • #1   27. jun 2008 Prøv at stimulerer hans numse med en fugtig klud , måske er han ikke kommet af det det han har .......

• #2   27. jun 2008 Måske han har forstoppelse? Stimulerer mormis hans numse så han kan komme af med afføringen? Ellers kan du prøve det med en fugtig klud og ellers ringe til dyrlægen.

• #3   27. jun 2008 Arhh for langsom igen smiley

• #4   27. jun 2008 okay, tak jeg vil prøve det med kluden med det samme.. Min kat har været lidt fraværrende fra sine killinger siden igår da hun er gået i løbetid igen.. er der foresten nogen som ved om man godt kan tage hende ned til dyrelægen og blive steriliseret med det samme eller er killingerne ikke store nok til at være væk fra deres mor så lang rid??

• #5   27. jun 2008 Jeg syntes du skal tage ham til dyrlæge, for det lyder da godt nok som om den fejler noget og når han skriger når du tager ham op, så er der noget galt.
    Har hørt om en killing der var født uden hul til at tisse ud af, og den blev også bare tykkere og tykkere.
    Så tag du ham til dyrlæge, og helst så hurtig som muligt.

• #6   27. jun 2008 Nu har jeg siddet med en fugtig klud i ca 5 min uden resultat og mormis bliver bare helt ude af den fordi han bliver ved med at skrige.. er det sådan at der skal komme noget ud mens jeg tørre??

Jeg er bange for at der er noget galt, så hvis der ikke sker nogen ændringer i løbet af weekenden må han til dyrelæge på mandag..

• #8   27. jun 2008 Ikke for noget. Men min antagelse er, at hvis han er forstoppet, så kan du godt glemme dit dyrlægebesøg på mandag, for så længe lever en lille bitte killing ikke med en forstoppelse.

Fordi han er tyk om mavsen betyder ikke nødvendigvis at han er forstoppet. Og dens skrigerri kan jo være pga missemoderens *løb*. Mælkens smag ændre sig nemlig mens missemor er i løb. Og *løbe*mælk ;O) giver tit tynd mave (hvilket kan fortælle hvorfor han jamre sig.
    Håber det bliver godt igen, når missemor falder til ro igen.

P.S. Du må ikke neutraliserer en missemor der er i løb !
    Du er nød til at vente til løbet er overstået. Men så kan du tilgengæld fint neutraliserer hende med det samme....

• #9   27. jun 2008 Okay.. Jeg vil prøve at stimulere ham hver halve time.. Og hvis der ikke er nogen bedring tager jeg ham afsted imorgen tidlig!

Årh synes det er syndt for hende hun skal igennem en hel løbetid uden at vi kan gøre noget for hende. hvordan kan det være hun ikke kan blive neutraliseret imens? Og kan jeg stadig nå at give hende katte p-piller indtil hun er ude af løbetiden?

• #10   27. jun 2008 Du kan *slå* hendes løbetid ned med en p-pille hver dag indtil løbet er overstået (det er ikke sundt, men en mulig løsning).

• #11   27. jun 2008 du kan altid ringe til dyrlægen før du tager afsted og spørge om råd, så kan i sammen vurdere om det er en god ide at tage afsted..

Men altid hellere en gang for meget, end en gang for lidt smiley

• #14   28. jun 2008 Tusind tak for de gode råd! Han har det allerede bedre og piver knap så meget.. Tror det har været en lille forstoppelse måske.. jeg vil nu stadig holde øje med ham og se om vi stadig skal afsted med ham til dyrelægen,,

• #15   28. jun 2008 hvis du bremser løbetiden (5 dage med daglig p-pille) så risikerer du en bragende livmoderbetændelse, og neutraliserer du i løb, kan det som lotte skriver gå galt.
    vent til løbetiden er ovre, og få hende så fixet, det er meget bedre for alle parter. hold hende evt. inde imens hun er i løb.

• #16   28. jun 2008 Hvordan har den lille det her til morgen ?

• #17   28. jun 2008 Jeg venter til hun er ude af løbetiden med at gøre noget..

Den lille har det super her til morgen, da jeg vågnede var han igang med at lege med sine søskende.. Maven er stadig stor men han virker ikke til at ha ondt på nogen måde.. måske er han bare bygget lidt større end de andre søskende.. det er jo den eneste han miis smiley

• #18   28. jun 2008 Åhh hvor er det godt at høre , at han er frisk igen *s*

• #19   28. jun 2008 pyhhh det lyder godt smiley

Kommentér på:
Et lille ? (ang. killing)

Annonce