{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.998 visninger | Oprettet:

Loppemiddel - farligt for katten? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG smiley

Min lille misser får jo loppebehandling hver 4-6 uge, hvilket dyrelægen siger er det bedste (han er udekat)

Men dyrelægen siger at frontline og alle de andre lendte mærker ikke virker længere, så han gav os noget der hedder ProMeris.

Det stinker virkelig af kokus, og er virkelig klamt. Og Mik er MEGET sur på os når han får det, selvom han får godbidder bagefter for at gøre det til en god oplevelse.

Men han går helt amok med sit vaskeri bagefter, og han er efterhånden så god at han kan få noget af det slikket væk, selvom det er helt oppe i nakken.

Kan dette være farligt for ham?? For det er jo faktisk gift?

Håber der er nogen der kan hjælpe =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppemiddel - farligt for katten?
  • #1   30. maj 2008 Jeg har aldrig haft problemer med frontline, men kender ikk det andet mærke, så kan ikk udtale mig om, om det er farligt.

• #2   30. maj 2008 Ring til din dyrelæge.. Han er sådan set den eneste der er kvalificeret til at svare på dit spørgsmål...

• #3   30. maj 2008 Mig bekendt er det kun Frontline Pour-on, lopperne er blevet resistente over for.
    Jeg kender intet til ProMeris, men ved, at Advantage Pour-on stadig anbefales, og jeg har intet læst eller hørt om, at det ikke virker.

Netdyredoktor skriver om Advantage: (Har tillade mig at fremhæve)

"Midlerne Advantage®, Bayvantic® og Frontline Combo® er egnede fordi de samtidig er effektive mod voksne lopper på dyret og forebygger at der spredes ny loppesmitte fra dyret til hjemmet. <b>Advantage® og Bayvantic® virker desuden direkte på loppelarverne i hjemmet. ( Katte skal behandles med Advantage®, de tåler IKKE Bayvantic®).</b>

Andre loppemidler på det danske marked, har <b>ikke</b> dobbeltvirkning, og er derfor ikke så velegnede til at få bugt med et loppeangreb- også selvom markedsføringen af produkterne af og til giver et andet indtryk."

Forstår godt missefyren. Jeg hader også lugten af kokos.

• #4   30. maj 2008 Okay, tusind tak for svar. Jeg prøver at kontakte dyrelægen så.. håber ikke det er ksadeligt for ham smiley

Mega: Tak for en rigtig fin beskrivelse smiley

Selvom jeg er ved at dø af lugten selv, må han stadig gerne ligge i min seng de par dage det er værst.. kan ikke undvære ham jo smiley

• #5   30. maj 2008 Frontline Combo virker altså stadig på katte.
    Ifølge produktresumeet for Promeris må det slet ikke anvendes til katte! (link fjernet)

• #6   30. maj 2008 Det er rigtigt nok at Frontline er ved at være overbrugt. Jeg har set mærket det på egen krop (efter jeg fik en *venligst udlånt* misse mor hjem med 4.000.000 lopper.

Nu bruger jeg Advange, og det er super godt (virker skide godt på Frontline resistente lopper).

P.S. Advange virker kun mod lopper, og ikke både mod lopper og flåter !!

• #7   30. maj 2008 Promeris må GERNE bruges til katte. Det findes med 0,67 ml til katte (ligesom frontline) og med højere doser til katte.

Det kommer selvfølgelig an på om man downloader den rigtige indlægsseddel til kattenes...

• #8   30. maj 2008 UPS! Undskyld - jeg var vist for hurtigt ude - Promeris findes ganske rigtigt i en version til katte: (link fjernet) - men den dukker kun op, hvis man specifikt søger på "promeris kat".

• #9   30. maj 2008 hvis man har en indekat, er det så også vigtigt med loppekur?

• #10   2. jun 2008 Okay, tak for svar smiley

Jeg kan desværre ikke bruge Advantage, hvis det ikke hjælper mod flåter, for dem har han haft med hjem før.. bvadr!

Jeg synes bare det er ret underligt at dyrelægen siger til mig, at de mærker ikke virker længere??

Kommentér på:
Loppemiddel - farligt for katten?

Annonce