Loppemiddel - farligt for katten? {{forumTopicSubject}}
Hej alle på KG
Min lille misser får jo loppebehandling hver 4-6 uge, hvilket dyrelægen siger er det bedste (han er udekat)
Men dyrelægen siger at frontline og alle de andre lendte mærker ikke virker længere, så han gav os noget der hedder ProMeris.
Det stinker virkelig af kokus, og er virkelig klamt. Og Mik er MEGET sur på os når han får det, selvom han får godbidder bagefter for at gøre det til en god oplevelse.
Men han går helt amok med sit vaskeri bagefter, og han er efterhånden så god at han kan få noget af det slikket væk, selvom det er helt oppe i nakken.
Kan dette være farligt for ham?? For det er jo faktisk gift?
Håber der er nogen der kan hjælpe =)
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 212
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg kender intet til ProMeris, men ved, at Advantage Pour-on stadig anbefales, og jeg har intet læst eller hørt om, at det ikke virker.
Netdyredoktor skriver om Advantage: (Har tillade mig at fremhæve)
"Midlerne Advantage®, Bayvantic® og Frontline Combo® er egnede fordi de samtidig er effektive mod voksne lopper på dyret og forebygger at der spredes ny loppesmitte fra dyret til hjemmet. <b>Advantage® og Bayvantic® virker desuden direkte på loppelarverne i hjemmet. ( Katte skal behandles med Advantage®, de tåler IKKE Bayvantic®).</b>
Andre loppemidler på det danske marked, har <b>ikke</b> dobbeltvirkning, og er derfor ikke så velegnede til at få bugt med et loppeangreb- også selvom markedsføringen af produkterne af og til giver et andet indtryk."
Forstår godt missefyren. Jeg hader også lugten af kokos.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
Mega: Tak for en rigtig fin beskrivelse
Selvom jeg er ved at dø af lugten selv, må han stadig gerne ligge i min seng de par dage det er værst.. kan ikke undvære ham jo
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Ifølge produktresumeet for Promeris må det slet ikke anvendes til katte! (link fjernet)
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Nu bruger jeg Advange, og det er super godt (virker skide godt på Frontline resistente lopper).
P.S. Advange virker kun mod lopper, og ikke både mod lopper og flåter !!
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 686
Det kommer selvfølgelig an på om man downloader den rigtige indlægsseddel til kattenes...
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 72 Svar: 180
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
Jeg kan desværre ikke bruge Advantage, hvis det ikke hjælper mod flåter, for dem har han haft med hjem før.. bvadr!
Jeg synes bare det er ret underligt at dyrelægen siger til mig, at de mærker ikke virker længere??
Loppemiddel - farligt for katten?