977 visninger
|
Oprettet:
dumt spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Ja jeg siger det lige på forhånd, men når nu man har en voksen kat og får en killing. Hvordan undgår jeg at den æder den voksnes mad?
Og omvendt...
Der sker vel ikke noget ved det gør der?
Min plan er selvf. at den lille skal have killinge foder så den kan vokse ordentligt, men sker der noget ved at de deler lidt...?
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 329
Omvendt sker der heller ikke noget ved at den voksne spiser killingefoder, men hvis den har tendens til at blive tyk, så skal du passe på den ikke får for meget af det, da der er mere næring i killingefoder.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Der er faktisk killinger der aldrig får killingefoder, men voksen-foder fra starten, og de overlever helt fint.
Jeg kender´da en der for indeværende er 21 år gammel, og den har aldrig nogensinde fået killinge foder, for det gad den ikke æde.
Jeg har også prøvet at købe dyrt seniorfoder, for det måtte jo være det bedste til min den gamle, men det har jeg droppet igen, for han vil ikke ha det, og min dyrlæge siger han er en fin kat, så han får bare det samme foder som de andre.
Hvis bare du sørger for det er et godt afbalanceret foder dine katte har til rådighed, så gør det ikke noegt om de æder af hinandens.
Hilsen Dorte med de 18 nussemisser.
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 26
glad for at høre at jeg ikke er helt åndssvag...
Men øv hvor varer det længe før vi får den lille hjem...
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Det var lige det nemmeste jeg kunne komme på...
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 11
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Men jeg er ik et øjeblik i tvivl om, at børn der vokser har brug for mere. Om du er baby, føl, hvalp, killing eller ilderhvalp, så har du brug for mere, for at vokse fornuftigt.
Når du så er fuldvoksen og byggestenene er lagt, så kan man slække på foderet...vel og mærke, hvis du ik skal bruges i avl...
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 194
Tilde vil nemlig kun have det til voksne og Mikkel det til killinger
dumt spørgsmål