3.407 visninger
|
Oprettet:
Min kat har "krampe" {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hunkat på knap 2 år, som ofte sitrer over hele kroppen, når hun sover eller ligger og hviler sig. Det minder lidt om krampetrækninger, men der er ikke noget, der tyder på, at hun har smerter, og hun bliver heller ikke påvirket af det. Hun er en glad og aktiv kat, der trives godt, men jeg undrer mig over denne underlige sitren og håber, der er nogen, der ved hvad det skyldes, og om det evt. er noget alvorlig, der skal gøres noget ved. På forhånd tak for svar??
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.219
Mine gør det også, sommetider dirrer det hele næsten og der kan også komme små lyde - a'la fuglefangst
Så det skal du ikke bekymre dig om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Mit umiddelbare bud vil være at hun drømmer, det er sådan nogle lidt hurtige spjæt eller trækninger, nogle siger også små lyde, det er kattens dybe søvn og betyder egentligt at katten er tryg og tilfreds, så det er ikke noget man skal bekymre sig om, man må egentligt heller ikke vække en kat i så dyb en søvn, for så kan den godt virke lidt forvirret, lidt ligesom vi mennesker bliver vækket når vi sover allerdybest.
Nu skriver du sitre, så det er jo hvad man lægger i ordet, for det kan også være hvis det blot er pelsen der sitre at noget irritere på huden af katten, katten kan jo bevæge sin pels, så hårene ligesom åbner sig lidt mere, dette bruger de særligt hvis de vil have lidt kulde ind til huden, men de kan også blot få pelsen til at bevæge sig hvis noget kravler eller klør på huden og det dermed irritere.
Men du skriver at det minder om krampetrækninger og så tænker jeg det er fordi hun drømmer, særligt når du skriver det kun er når hun sover, havde hun nu pludseligt faldet om og fået kramper så ville jeg tænke epilepsi, men så ville hun gøre det pludseligt og ikke i sin søvn.
jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Hans soveadfærd kunne godt minde om min kats, hun laver dog knap så mange spjæt, men hun spænder i hele kroppen - man kan ikke se det, men man kan mærke det.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
mine gør det også - dog lidt fra næsten ingenting til at de falder ned fra sofaen -især frida har det med at ligge på ryglænget på sofaen, og her smutter hun tit ned i sofaen.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Min kat har "krampe"