{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Chok!! {{forumTopicSubject}}

Ah! må lige få luft herinde...

Okay...Mine to katte skal neutraliseres i dag. Flykra er hunkat og Vívil er hankat. de er søskende og begge 5 måneder.

Jeg skule aflevere dem hos dyrlægen mellem klokken 8 og 9. Lige inden jeg tager hjemmefra opdager jeg lidt "slim" fra Flykras kønsåbning og da hun har gået og mjav'et hele morgenen har jeg mistanke om løbetid. Jeg har ikke havt katte før, så jeg er ikke sikker.

Ankommer hos dr.Dyr og spørger hende om Flykra allerede kan være kommet i løbetid. Dyrelægen undersøger hende og siger så: "hun er drægtig. Jeg kan mærke 2 fostre" ... HVAD??????

Okay....både jeg og min kæreste står som 2 store spørgsmålstegn...drægtig? når hun kun er 5 måneder gammel???

Dyrelægen fortæller os så at hun højst sansynligt ville miste dem avligevel fordi hun er for ung. Hun fjerner dem når hun steriliserer hende.

...Det blev måske lidt langt og uforståeligt, men det er ikke næmt at skrive på et andet sprog (er ikke dansker) når man er i chok...Sidder nu bare og venter til klokken bliver 5 og jeg kan hente dem...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chok!!
  • #1   7. maj 2008 Synes det lyder vildt, at hun kun er 5 mdr. og alligevel er så langt henne, at dyrlægen ligefrem kan mærke 2 fostre. For mig lyder det nærmere som en underlivsbetændelse, men omvendt så må dyrlægen (håber jeg) vide hvad han har med at gøre.

• #2   7. maj 2008 Jeg håber altså at hun tager fejl. De var hos dyrelægen for ca 1 måned siden og da var der ikke noget

• #3   7. maj 2008 hold da op for en forskrækkelse du fik dig de. lidt trist det skulle ske. men altid noget de ikke var så gamle at hun var nødt til at føde dem for derefter at miste dem. held og lykke når de kommer hjem .

• #4   7. maj 2008 Håber bare at operationen går godt...lidt svært at koncentrere sig om eksamensopgaven (der skal afleveres om 2 dage) når man både er nervøs for operationen OG er chokeret...

• #5   7. maj 2008 5 mdr er meget tidligt, men er set før. forstår udemærket du er chokeret. du har truffet den rigtige beslutning ang. killinger da hunkatten er alt alt for ung og killingerne stærkt indavlet. godt du opdagede det i tide.

• #6   7. maj 2008 Hold da op...det er godt nok tidelig den race bliver kønsmoden Tina

• #7   7. maj 2008 a, nu har jeg så været og hentet dem.

Begge operationer gik godt, og da dr.dyr bar burene ind i konsultationen var det en mjave-konsert uden lige smiley vælger at tolke det som "vi har savnet dig, men tag os nu med hjem"

Var så glad for at høre at alt gik godt, at jeg helt glemte at spørge om hun nu var drægtig eller om det var en hævelse. Har lige sendt hende en mail, så jeg kan få svar på det.

Nå, jeg må hellere konsentrere mig om de to små, der på trods af narkosen, allerede har krudt i røven smiley

• #9   7. maj 2008 att.: Lis D

Jeg synes også det er/var lidt mærkeligt, fordi, hvordan kan hun så sikre sig mod "katte-fabrikker"? Jeg spurte også opdrætter om de var neutraliserede og hun sagde at hun ikke "nænner" der, når der er så små...Men bortset fra, at vi har underskrevet en kontrakt hvor det er krav at de skal neutraliseres, så kan hun jo ikke sikre sig at vi gør det.

På den anden side, så blev vi "screnet" af opdrætter, men det er efter min mening slet ikke nok.

Så bare rolig, du har ikke fornærmet mig. Jeg er HELT ENIG med dig

• #11   8. maj 2008 Jeg fik svar fra dyrelægen her til morgen:

"Flykra var ikke drægtig men havde en fortykkelse af livmoder (endometritis) som kan være hormonelt betinget. Der var ikke betændelse i selve livmoder men hun havde en skedekatar, som muligvis forsvinder af sig selv nu , da hun i forbindelse med operationen fik antibiotika injektion. Hvis mod forventning hun bliver ved med at have flåd fra skeden, må hun have en antibiotikakur på nogle dages varighed"

Syntes også at det lød lidt mærkeligt at hun skulle være gravid...

• #12   8. maj 2008 Det var da trods alt en god nyhed. Og så håber vi bare, at hun kommer helt over det uden yderligere behandling.

Kommentér på:
Chok!!

Annonce