{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

må lige ud med det...Kat kørt ned {{forumTopicSubject}}

igår aftes ved omkring en 22.30 tiden opdagede min mand en kat der lå og snoede sig ude på vejen, vi sprang op af sofaen of for ned for at få fat i katten for ingen tvivl om at den var blevet ramt af en bil.....
vi fik fat i katten og bar den ind til siden, lagde den på jorden og lagde en trøje over den for at beskytte den mod en anelse kulde selvfølgelig.... jeg ringede så til falck for at få en ud og hente katten så den måske havde en chance for at blive reddet....
der gik en halv time før falck kom.... hvilket jeg måske syntes var lidt i overkanten, men ved jo self. os godt at det tager noget tid at kører fra et sted til et andet.....
men alligevel?

det der så pisser mig mest af om jeg så må sige er, dem der har på kørt katten og er kørt videre eller dem som opdager katten og kører udenom for det var sådan min mand opdagede katten!
han så langsomme lygter der lyste i stuen og rejste sig for at se om det sku være gæster, da han får øje på den stakkels kat der vrider sig og bilen der lister udenom den som om man er ligeglad med at katten faktisk stadig lever! jeg er dybt chokeret! hvorn kan man være så kold??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  må lige ud med det...Kat kørt ned
  • #1   14. apr 2008 Ja fatter sgu heller ikke sådanne mennesker, det er tankeløst og dumt, hvis kæreste og jeg ser f.eks en død kat på vejen stopper vi og får den ind til siden, ligger den så evt, ejer kan finde den.

Hva er der sket med katten???

• #2   14. apr 2008 Det er dybt umoralsk og etisk forkert at kører fra et dyr man har kørt ned. om det er et pindsvin eller kat. Hun eller hest. Menneske.. Lige meget hvad man kører ned.

Da mikkel blev kørt ned stoppede kvinden i bilen op.. løb ud og så "skaden" .. Hun blev så ked af det og begyndte at græde. Da hun så hvad hun har gjort.. specielt. fordi jeg kom løbende over vejen og skreg MIKKEL!!!.

han var heldigvis død på stedet.. Andet vil jeg ikke have ønsket at byde ham..

Men.. jah.. folk som opfører sig sådan skulle prøve det også blive efterlad.. har intet til overs for mennesker som opfører sig sådan

• #3   14. apr 2008 Christina og richard - jamen den blev hentet af falck....
    og ville blive kørt på dyrehospital, fik jeg af vide.... og så ville de se om de ku finde ejeren via dens øremærke

• #4   14. apr 2008 jeg har forresten også kun dårlig erfaringer med flack i sådanne situationer..

Der blev kørt en ræv ned ikke så langt fra os. vi ringede til dem. da det var klart at dyret led. Det tog dem 31 min. at komme ud til ræven .. Som alt vi kunne gøre at "holde" på stedet da den ikke engang kunne rejse sig

Men sjovt nok kommer skadede dyr bagerst i rækken end andre ting.

• #5   14. apr 2008 Okay så du ved ikke om den klare det???

• #6   14. apr 2008 Blancka- hvor må det være forfærdeligt at se sin kat blive kørt ned... men hatten af for at kvinden stoppede....
    det burde alle gøre...

• #7   14. apr 2008 nej jeg ved desværre ikke om den har klaret det.... men det håber jeg da inderligt.... hvis den altså ikk har fået alvorlige skader eller lign.

men finder nok heller ik ud af det medmindre den kigger forbi smiley
    tror det er naboens kat men er ikk sikker

• #8   14. apr 2008 forstår heller ikke hvorfor sårede dyr eller dyr i det hele taget ikke bliver taget mere alvorligt....?

• #9   14. apr 2008 det var yderst forfærdeligt at se sin kat blive kørt ned smiley
    kan ikke beskrive den følelse..
    Men vi kunne desværrer ikke undgå det da naboens kat jagede ham ud på vejen smiley

• #10   14. apr 2008 nej det er grotesk?
    forstil dig det var et menneske de gjorde det med?
    Åh lad os få flyttet den bil før at vi flytter mennesket..

• #11   14. apr 2008 *nat* - jeg synes det er en lorte lov.... og den burde sq laves om....
    jeg bliver så gal.... jeg hader sådan noget!

vi sendte katten med falck og fik blot af vide at de ville kører den til den dyrelæge der havde vagt, og at de så ville forsøge at finde ejeren via øremærke.... men ved ik om katten har klaret den ...

ja det var godt... men det manglede bare smiley

• #12   14. apr 2008 ja men det skulle lige være gamle Olga der var blevet påkørt af en 3-hjulet cykel og fået en hofteskade, så sku hun os bare ha lov at ligge til der kom en der gad hjælpe....

• #13   14. apr 2008 For en anden gangs skyld:
    Hvis I selv har bil, kan I køre den til den nærmeste dyrlæge og sige, I har fundet en påkørt kat. (Ring i forvejen, så I finder den nærmeste vagthavende).
    Det kommer ikke til at koste jer noget, da Dyrenes Beskyttelse har aftale med dyrlægerne. I skal blot udfylde hogle papirer hos dyrlægen.

Man <b>kan</b> nemlig risikere, at der ud over ventetiden på Falck, kan komme til at gå yderligere meget lang tid. Det kommer nemlig an på, fra hvilket distrikt Falck kommer. (Har en Falck-redder fortalt mig).

• #14   14. apr 2008 Nat, du skriver:
    "Men ifl. loven må man ikke undvige noget dyr mindre end en hund (i den forstand vil jeg tro de mener labrador størrelse), og de har derfor heller ikke pligt til at stoppe bagefter, hvor grusomt det end må være."

Det er altså ikke rigtigt.

Man må ganske rigtigt ikke bremse for et dyr mindre end en hund??? (hvilken slags, for der er da racer der er mindre end en kat), men at man ikke har pligt til at kigge efter, det passer ikke.

Man skal altid kigge efter, hvis man kører noget ned.

Selv hvis det er en mus, så har man faktisk pligt til at tjekke, at dyret ikke lider.

Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.

• #15   14. apr 2008 mega - tak det vil jeg huske....

Kommentér på:
må lige ud med det...Kat kørt ned

Annonce