{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Katteracer {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Nu må I ikke tro at jeg er "fisefornem" og at jeg ikke er tilfreds men en huskat når jeg stiller dette spørgsmål smiley

Mit spørgsmål lyder:

Hvordan kan man få at vide hvilke racer ens kat er af, når de ingen stamtavler har??? OG NÅR DET ER HUSKATTE???

Siden jeg spørger, er fordi der er mange der fortæller os at det er nogle store ka´tte vi har, og at det ville være sjovt at se hvilken race der er i dem...

Håber der er nogle der kan svare på mit lidt besynderlige spørgsmål smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katteracer
  • #1   13. apr 2008 Jeg vil mene, det er huskatte og intet andet. Jeg har selv haft to huskatte i to forskellige størrelser og den sidste var "stor som et hus" smiley

• #2   13. apr 2008 Jamen jeg ved godt at det er huskatte.... (også derfor jeg startede med at sige at I ikke må tro at jeg ikke er tilfreds med huskatte) smiley

Men det jeg tænker på.. det er om man kan se om der er en race i blodet.. langt langt langt ude, som der er skyld i kattens udseende... smiley

Ved ikke om det er mig der fatsvag??? griner....

• #3   13. apr 2008 Dine er da helt "rigtige" huskatte.

Endda i den helt "rigtige" farve.

En del af charmen ved en huskat, er jo netop at de fåes i alle farver og faconer.

Jeg har selv 16 huskatte, og de ligger vægtmæssigt fra 4,2 kg. til 8,3 kg.

Og der er ingen af dem der er fede, de er allesammen kun "kastrat-buttede".

Hilsen Dorte med de 18 nussemisser

• #4   13. apr 2008 hus katte kan altså godt blive nogle ordenlige bamser.

• #5   13. apr 2008 Sanne - det er fuldstændigt umuligt for nogen at gætte sig frem til, om en tip-tip-tip oldefar eller oldemor til en af dine katte måske/måske ikke har været af en eller anden race. Dine katte er huskatte og de ligner huskatte, som man kender dem i Danmark i nyere tid. Om de så i tidernes morgen var mere ensartede i størrelsen, ved jeg ikke.

• #7   13. apr 2008 Tusind tak for jeres svar alle sammen... smiley

Tror jeg har fattet det nu, at mine katte er helt igennem huskatte... smiler

Felis F:
    Jeg må indrømme at jeg ikke kender så meget til udseende hvad katte angår, om de er det ene eller det andet... Derfor havde jeg den vanvittige ide, at der muligvis er noget andet i deres blod...
    Men som jeg lige har skrevet, så har jeg fattet det smiley

Knus

• #8   13. apr 2008 Hej Sanne

Dine katte er ægte huskatte og vær du stolt af det. Der er desværre mange der udvander denne skønne race, ved at det nu er blevet en trend med blandingskatte. Min Mor havde en huskat der til forveksling lignede din Carlo. han var kæmpestor og vejede 12 kilo og han var 100 % ægte gråstribet huskat. Jeg kan lige sætte et billede af ham ind i et fotoalbum smiley hen hed Murphy og han blev 13 år gammel.

• #9   13. apr 2008 Nu har jeg oprettet det. På billederne kan du også se min Mors kat Sofie, som stadig lever idag. Der kan du virkelig se hvor stor forskel der kan være på huskatte. Sofie er nemlig også 100 % ægte huskat smiley

• #10   13. apr 2008 Heidi..

Tusind tak for dit indlæg... smiley

Kigger lige på billedet....

• #11   13. apr 2008 hold da op... ja han er stor... smiley

Kommentér på:
Katteracer

Annonce