{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Hjælp ang. medicin til gravid kat {{forumTopicSubject}}

Vi har lige været ved dyrelægen med vores hunkat på 1½år som skulle føde sit andet kuld killinger, men da hun skulle føde den første kom den med røven først. Den var dødfødt men måtte få dyrlægen til at hjælpe den ud. Hun får bagefter en indsprøjtning med noget der hedder Rimadyl som vi så finder ud af ikk må anvendes til drægtive og katte der dier. Hva skal man stille op?
Nu er hun for sløv til at kunne føde de sidste 3-4 stykker

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang. medicin til gravid kat
  • #1   1. apr 2008 Rimadyl? Smertestillende? Det plejer, man da ikke at give fødende katte? *forvirret*
    Der er vel ikke andet at gøre end at vente på, at rimadylen "damper af" - eller foretage kejsersnit.
    Krydser fingre for, at alt går godt!

• #2   1. apr 2008 Det var da en mærkelig dyrlæge....
    At give noget til en drægtig kat, den ikke måtte få.

Det at den kommer ud med enden først er ikke unormalt.

• #3   1. apr 2008 (link fjernet)
    Siden med oplysningerne og Rimadyl kan ses her.

• #4   1. apr 2008 Hvor i landet befinder du dig?
    Er du sikker på, at dyrlægen gav rimadyl? *kan* han have givet noget andet?

• #5   1. apr 2008 jeg ville kontakte en anden dyrlæge med det samme.

• #6   1. apr 2008 Sidder lidt og håber det er en aprilsnar......!

• #7   1. apr 2008 Tror du ikke snarere, det har været en indsprøjtning med oxytocin, som er véstimulerende?
    Jeg kan ikke forestille mig, at en dyrlæge ved sine fulde fem giver en fødende hunkat rimadyl.

Hvis det alligevel er tilfældet, ville jeg omgående kontakte en anden dyrlæge.

PS: Ca. 50% af alle killinger bliver født med rumpen først, så det er helt normalt.

• #8   1. apr 2008 Nathja
    Hvordan går det med din kat? Er du styrtet afsted til en anden dyrlæge?
    Hold os opdateret - please!

• #9   1. apr 2008 Hun er stadig online....

Kommer du ikke med en opdatering Nathja?

• #10   2. apr 2008 Nathja,
    Jeg savner virkeligt en update fra dig om din kat - er du sød at fortælle os om det videre forløb, så snart du kan?
    mvh Camilla

• #11   2. apr 2008 Hej igen....
    Vores kat skal til vores egen dyrlæge i eftermiddag, så skriver opdatere engang imellem hvordan det går.... GÅr ind og opretter vores kat nu her så i kan læse om hende smiley
    Kram her fra

• #12   2. apr 2008 Nathja
    Har hun det lidt bedre?
    Krydser fingre for, at resten af fødslen forløber normalt, og at rimadyl'en ikke har skadet hverken mor eller killinger. Hvis din egen dyrlæge tyr til kejsersnit, er det måske for det bedste i denne situation.

• #13   6. apr 2008 Hej igen
    Desværre var der ingen killinger i denne omgang smiley Der var 3 døde og en de ikk kunne holde levende da de foretog kejsersnit men hun havde hellere ikk produceret mælk så det var nok til det bedste....
    Vi har valgt at få hende streliseret da de alligevel havde hende åben så hun ikk skal det igennem igen.
    Men hun har det godt nu er blevet en rigtig kælepot smiley
    Og dog skal det ikk anbefales at sterilsere en kat som ikk har fået et eller to kuld killinger.
    Kram

• #14   6. apr 2008 Jo - det kan netop anbefales at steriliasere en kat FØR den får et kuld, hvis man ønsker at bevare sine kælekat.
    Det er en menneskeskabt fejltolkning, at hunkatte har bedst af at få et kuld før de neutraliseres.

• #15   6. apr 2008 "Og dog skal det ikk anbefales at sterilsere en kat som ikk har fået et eller to kuld killinger"

Undskyld min ligefremhed, men det er simpelthen sludder og vrøvl!
    Fantastisk - og yderst beklageligt - er der åbenbart stadig er <b>dyrlæger</b>, der mener det smiley

Kommentér på:
Hjælp ang. medicin til gravid kat

Annonce