hjælp ang. medicn og bivirkning {{forumTopicSubject}}
nu har min kat som har haft diarre i lang tid fået en ny slags medicin som hedder tetracyclin.
han fik pillen ca. kl. 11,00. han fik en halv pille det vil si 250 mg. kl. 04,00 kastede han op 2 gange, og gik hvileløs rundt og virker til at ha det rigtig træls.
har snakket med dyrlægen og hun sagde at jeg skulle holde øje med ham og så kontakte min egen dyrlæge i morgen tidlig. (hun var vikar og min egen dyrlægen var taget hjem)
han ligger stadig bar og ikke gider noget dog bevæger han hovedet når der blir leget med en bold f.eks. foran ham men han går ikke efter bolder eller dasker med poten.
han har ikke drukket noget siden kl. 16,00 hvor det hele jo begyndte.
er der nogen der har hørt om disse bivirkninger før..?
når jeg læser om præparatet på netten står der at kvalme er meget almindeligt...
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 219
jun 2009
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Prøv selv at gøre det..
jun 2009
og ja så ved antibiotikum er bivirkninger jo opkast og ubehag..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg mener at kunne huske, han har haft diarré, siden du fik ham.
Er han testet for Giardia og andre indvoldsparasitter?
Hvis jeg var dig, ville jeg undlade at give ham tørfoder i en lang periode og kun kogt fisk og kylling, blandet med kogevandet + enten udkogte ris, en moset kartoffel, mosede ærter og havregryn.
Endvidere ville jeg give ham Diarsanyl.
Det er et middel ligesom Zoolac, men det inderholder også Montmorillonite, som dels lægger en beskyttende hinde på tarmvæggen og dels virker som en magnet på flere virus, bakterier og giftstoffer, som det så fører med ud i afføringen.
Tror ikke på, at de ormemidler, han efterhånden har fået, ikke virker.
Katten har efterhånden døjet med den mave i LANG tid, så et forsigtigt forslag vil være at konsultere en anden dyrlæge.
jun 2009
vil si jeg har stor tiltro til min dyrlæge fpor jeg har fået ham anbefalet af alle andre dyrlæger i området. og jo orme pillerne har virket for igår da vi tømte katte bakke var der kun alm. aff. altså ingen diarre for første gang i laaaaang tid... så det har virket. har snakket med dyrlægen nu og han siger at jeg ikk skal gi ham tetrecyclin når hans aff. er blevet normalt igen. skal dog kontakte ham hvis der sker noget uventet og så skal jeg ringe til ham torsdag el. fredag ang. om hvordan det går med ham..
jun 2009
hvis han ikk var blevet rask nu så skulle vi ha taget yderligere end blodprøve for at finde ud af hvad der er galt. dyrlægen tror at han er intolerant overfor for noget i maden.
han er specilist i katte og deres sygdomme..
hjælp ang. medicn og bivirkning