{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Gigtmedicin til katte - erfaring søges {{forumTopicSubject}}

En af mine killinger har desværre fået en skade, som har lavet en lidt kompleks deformitet i kattens venstre "håndled".
Jeg har været i kontakt med dyrlæge, og fået røntgenbilleder vurderet af både Varde Dyrehospital og Nordre Dyrehospital. Killingen er en virkelig sød og dejlig killing, og er ikke på nuværende tidspunkt mærket af det, og har hele tiden været ved godt mod.
Han har umiddelbart gode udsigter til at blive en glad, men handicappet kat, men kan være i risiko for at udvikle gigt.
Da jeg ingen erfaringer har med gigtmedicin søger jeg det derfor herinde:
- Hvad er prisen for det og hvor længe holder det/pakken?
- Hvor ofte skal katten have det? Er det eller kan man få i depot?
- Er det piller eller flydende?
- Skal man regne med at dosis bliver stigende?

mvh
Christina

Snakker selvfølgelig med dyrlægen om det mandag, men vil godt lige kende lidt til det på forhånd:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gigtmedicin til katte - erfaring søges
  • #1   12. okt 2019 Jeg har jo så min gigtramte Freddie smiley

Det første middel de bruger er Metacam / Loxicom. Det er "velsmagende" men Freddie foretrækker altså Metacam med honning smiley
    Flydende, gives efter kg. 1 gang dagligt.
    Ikke særlig dyrt og er man heldig, så kan en kur på 5 dage være nok til at slå det ned for en stund.
    Så er der Cartrofen og Carprofen, ikke særligt effektivt her, men heller ingen bivirkninger. Så er der Onsior og det er i tabletform, så det er no-go herhjemme. Det er vist også 1 gang dagligt. De andre ting jeg nævner kan jeg ikke huske om det var en injektion hver 14. dag eller måned.

Jeg har god erfaring med diverse kosttilskud især Flexadin Plus Mini, men det allerbedste er kiropraktik evt. kombineret med laser, det kan faktisk holde ham medicinfri smiley
    Hans foder indeholder glucosamin (Virbac) og han har virkelig fået et skub i den rigtige retning smiley
    Mht. prisen på kiropraktik, så har jeg en fast aftale og en forsikring der tager det hele smiley

Så det er lyse udsigter smiley

• #2   12. okt 2019 Tak for dit svar smiley
    Jeg vidste ikke der var så mange slags præparater. Metacam er jeg bekendt med, og det er så frygtelig nemt så må da håbe det kan holde det nede. Men så længe holder det vil ikke, hvis katten vejer 8 kg som voksen? hihi. Racen er jo Maine Coon.

• #3   12. okt 2019 hvis man allerede nu ved det så ville jeg nok starte på canosan -piller - mine spiser dem næsten frivilligt (en gør det og den anden efter solen skinner/vinden blæser). En pakke koster under 200 kr for 60 styks. efter som katten er over 5 kg så bør den have 2 om dagen. dog har jeg to på over 8 kg og de får også kun 1 om dagen, og det holder gigten væk
    eller mobility foder. jeg har prøvet på den ene af mine. det virkede en kort periode, hvorfor efter han kom på canosan

for så lang tid det kan holde smerterne væk jo bedre.

så kan man altid overveje smertestillende.

nogle dyrlæger tilbyder også laserbehandling

• #4   12. okt 2019 der skulle være et nyt gigtprodukt på markedet her i løbet af 19
    lige nu kan jeg ikke huske navnet, men det skulle også virke på katte -

skal nok lige finde mit papir

• #5   12. okt 2019 Ej, det lyder da meget interessant. Vil klart lige undersøge virkningen af Catosan som forebyggende middel.

• #6   12. okt 2019 Freddie vejer 8,1 kg. - efter slankekur smiley

• #7   13. okt 2019 Jeg ville tale med dyrlægen om at give den en blanding af MSM og Glucosamin som man bruger til væddeløbsheste med gigt.( I øvrigt bruger jeg det selv mod rygsmerter med god effekt).
    Det kan du komme i dens vand og det er både billigt, effektivt og uden bivirkninger. smiley

• #8   16. okt 2019 fandt mit papir:

en som er vigtigt er omega 3 fedtsyre

og så står der lidt om et nyt produkt som skal komme på markedet inden længe - ved ikke hvornår men det skulle være et rimelig godt et
    nemlig Duralactin

Kommentér på:
Gigtmedicin til katte - erfaring søges

Annonce