9 ugers killing {{forumTopicSubject}}
Med risiko for at blive buhet ud af kattegalleri opretter jeg dette indlæg. Jeg håber på jeres forståelse.
I søndags hentede vi den dejligste lille killing. Hun er suoer dejlig og Charlie tog godt imod hende. Hun har taget både madskåle og kattebakken godt i brug og hun er overhovedet ikke bange for at hoppe på Charlie. Han er god til at sætte hende på plads men ved også at hun ikke er så stærk og stor som ham.
Opdrætteren oplyste både til os selv og i annoncen at hun var 12 uger og derfor salgsklar.
I dag skulle hun så til dyrlæge og i den forbindelse ville jeg lige hører opdrætteren hvornår hun egentlig havde fødselsdag. Der fik jeg så af vide at hun var født d. 11.december og så kunne jeg jo regne ud at hun kun er 9 uger. Jeg konfronterede opdrætteren med dette og hun undskyldte meget og tilbød at tage killingen igen og vi så kunne, hvis vi ville, få hende tilbage når hun var 12 uger. Det var jeg jo lidt ked af så vi blev enige om at overholde aftalen med dyrlægen og lade hende afgøre om killingen kunne klare sig uden sin mor i de sidste 3 uger.
Nu er vi så lige kommer hjem fra dyrlægen og hun sagde at hun godt ville kunne klare sig, så længe vi også havde Charlie. så ville han kunne være hendes rollemodel og det ville også forvirre hende mere at komme tilbage til sin mor for så kort tid.
Nu vil jeg så gerne hører jeres mening. Som sagt håber jeg på jeres forståelse overfor vores valg.
*Lotte*
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 104
*Lotte*
maj 2005
*Lotte*
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Det er simpelthen så dybt tragisk, at en person er så ligeglad med de killinger vedkommendes kat får, og det kan jeg ikke have respekt for.
Jeg ved ikke hvad jeg skal synes, for en killing bør ALDRIG komme fra sin mor, før den er 12 uger gammel. Du har fået at vide, at den er 12 uger gammel, og købte killingen ud fra den viden.
Jeg har lidt svært ved "bare" at acceptere, at killingen er taget fra moren, og når opdrætteren har tilbudt at tage den tilbage de sidste 3 uger, så synes jeg du burde takke ja til tilbuddet, for i den sidste ende får du en mere harmonisk kat ud af det - men det er selvfølgelig dit valg.
maj 2005
maj 2005
*Lotte*
feb 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 20
maj 2005
*Lotte*
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Du har haft killingen i 3 dage ... Opdrætteren har allerede givet endnu en af killingerne væk...
Altså i mine øjne, er den opdr... nej jeg vil sq kalde personen for en avler.. I mine øjne er den avler inkompetent - totalt..
Jeg håber ikke din killing bliver en trist killing. Og jeg håber du får en god og harmonisk kat ud af den, når den bliver stor.
Jeg billiger ikke, at den er taget fra moren, men avleren er åbenbart skide ligeglad, og du har en hankat der kan vise den lidt om katteadfærd, så måske er det bedst at den blvier hos dig..
iiih jeg er ved at hakke mine fingre over for at skrive det, for jeg mener ikke, at den - nej de stakkels killinger har fået den optimale mulighed og start på livet.
Jeg håber det bedste for killingen - det gør jeg....
maj 2005
Jeg er glad for at du forstår hvorfor vi beholder hende og vi håber selvfølgelig heller ikke at hun får men af at være taget fra missemor for tidligt
*Lotte*
maj 2005
*Lotte*
maj 2005
Hun bliver vaccineret i uge 11 hvor hun så er 13 uger gammel.
*Lotte*
maj 2005
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Er du parat til at have en kat der tisser rundt omkring indendørs ( sofa - dyner ect.), når hun bliver måske 1 år ?
Vil du nåå pyt - hvis hun ender som en reseveret kat senere, eller måske med en væmlig seperationsangst.
Jeg synes missemor skulle have sin killing tilbage de sidste 3 uger - osse selv om du har haft hende 3 dage.
Hun er alt for lille til at komme hjemmefra, og mangler stadig at lære ting af sin mor.
Bl.a seperation - som hun jo kun lige er begyndt at lære.
At avleren er en klaphat, ja det er så det, men din killing har brug for sin mor lidt endnu.
maj 2005
*Lotte*
maj 2005
*Lotte*
maj 2005
*Lotte*
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 216
Men når det er sagt, tror jeg, at den lille er bedst tjent med at blive, hvor den er, i stedet for at skulle flyttes endnu flere gange. Når der er en anden, venligt indstillet voksen kat, er der gode chancer for, at den lille kan lære korrekt katteadfærd og undgå senere adfærdsproblemer. Pøj-pøj med den.
maj 2005
*Lotte*
maj 2005
*Lotte*
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jøsses, det står da godt nok skidt til, der hvor killingen kommer fra, hvis man ikke kan tælle til 12!
Jeg tror nu ikke, at det er nogen katastrofe at killingen kun er de ni uger, når du har en sød kat, hun kan være kat sammen med Jeg har mødt mange katte, der er blevet taget for tidligt fra moderen, og de har været velfungerende sunde katte. Så ingen grund til panik. Lad da killingen falde til hos dig og din søde kat!
maj 2005
*Lotte*
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 95 Svar: 262
maj 2005
*Lotte*
jun 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 72
så tror nemt den kan blive helt alm når den er 9 uger
maj 2005
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 360
jeg er ikk i tvivl om du vil din nye kat d bdste!!!!
simba er heldigvis og helt normal, det er synd for din killing at d er taget for tidligt fra, men det kunne havde været være synes jeg, og før i tiden var de jo kun 8 når mam tog dem fra deres moar!!!!! så j er sikker på du nok skal få en, dejlig kat, selvom den er kommet lidt tidligt fra sin mor.
og igen tror den har det bedre hos dig ind hos en d åbenbart er fuldstændig ligeglad ned dyrevelfærd og trivsel!!!
mvh jannie
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 360
9 ugers killing