{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

9 ugers killing {{forumTopicSubject}}

Med risiko for at blive buhet ud af kattegalleri opretter jeg dette indlæg. Jeg håber på jeres forståelse.

I søndags hentede vi den dejligste lille killing. Hun er suoer dejlig og Charlie tog godt imod hende. Hun har taget både madskåle og kattebakken godt i brug og hun er overhovedet ikke bange for at hoppe på Charlie. Han er god til at sætte hende på plads men ved også at hun ikke er så stærk og stor som ham.
Opdrætteren oplyste både til os selv og i annoncen at hun var 12 uger og derfor salgsklar.
I dag skulle hun så til dyrlæge og i den forbindelse ville jeg lige hører opdrætteren hvornår hun egentlig havde fødselsdag. Der fik jeg så af vide at hun var født d. 11.december og så kunne jeg jo regne ud at hun kun er 9 uger. Jeg konfronterede opdrætteren med dette og hun undskyldte meget og tilbød at tage killingen igen og vi så kunne, hvis vi ville, få hende tilbage når hun var 12 uger. Det var jeg jo lidt ked af så vi blev enige om at overholde aftalen med dyrlægen og lade hende afgøre om killingen kunne klare sig uden sin mor i de sidste 3 uger.
Nu er vi så lige kommer hjem fra dyrlægen og hun sagde at hun godt ville kunne klare sig, så længe vi også havde Charlie. så ville han kunne være hendes rollemodel og det ville også forvirre hende mere at komme tilbage til sin mor for så kort tid.

Nu vil jeg så gerne hører jeres mening. Som sagt håber jeg på jeres forståelse overfor vores valg.

*Lotte*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  9 ugers killing
  • #1   13. feb 2008 Er det en ægte racekat m. tavle ? For så skal opdrætteren overholde de 12 uger, medmindre hun da gerne vil bryde reglerne..............

• #2   13. feb 2008 min misling var 9 uger gammel da jeg fik ham, og han har meget pivet men samtidig os meget stor i slaget og meget legesyg, og han har klaret sig fint.

• #3   13. feb 2008 Stine: Dejligt at hører. Dyrlægen sagde at vi kunne risikere at hun blev lidt reserveret men det har hun absolut ikke vist tegn på endnu.

*Lotte*

• #4   13. feb 2008 Heidi: Nej. Hun er en blandingskilling. Resultatet af en missemor på afveje.

*Lotte*

• #5   13. feb 2008 OK, jeg ville nok beholde hende, da det er synd at hun skal flytte for meget rundt. Hvordan tager moderen det, når nu hendes kliing er taget for tidligt fra hende ? Det er jo ligeså synd for hende som for killingen. Fatter ikke at folk ikke kan lære det altså .-(

• #6   13. feb 2008 Jeg har INGEN forståelse overfor opdrætteren overhovedet..
    Det er simpelthen så dybt tragisk, at en person er så ligeglad med de killinger vedkommendes kat får, og det kan jeg ikke have respekt for.

Jeg ved ikke hvad jeg skal synes, for en killing bør ALDRIG komme fra sin mor, før den er 12 uger gammel. Du har fået at vide, at den er 12 uger gammel, og købte killingen ud fra den viden.

Jeg har lidt svært ved "bare" at acceptere, at killingen er taget fra moren, og når opdrætteren har tilbudt at tage den tilbage de sidste 3 uger, så synes jeg du burde takke ja til tilbuddet, for i den sidste ende får du en mere harmonisk kat ud af det - men det er selvfølgelig dit valg.

• #7   13. feb 2008 Heidi: Jeg ved ikke hvordan missemor tager det. Jeg ved at de har beholdt en af killingerne fra kuldet men jeg ved ikke om hun er mærket af at have "mistet" 2 af hendes killinger.

• #8   13. feb 2008 Annette: Jeg kan sagtens følge din frustration og du må ikke tvivle på om at jeg ikke selv er vred over det opdrætteren har gjort men jeg syntes også at det er vigtigt at tænke på om det kan "skade" killingen at komme frem og tilbage så mange gange. Derfor lod jeg dyrlægen tage beslutningen. Jeg er 100% enig i at opdrætterne skal overholde de regler der er og som du skriver så har jeg handlet i vidhed om at alt var som det skulle være.

*Lotte*

• #9   13. feb 2008 Det er lige vildt nok... ER der ikk kommet en ny lov om de skal være 12 uger?

• #10   13. feb 2008 Ea: Jeg mener at jeg læste i går at der desværre ikke var kommet en lov men at det blot er en anbefaling. Jeg er ikke sikker, så hæng mig ikke op på det. Jeg er, vær ikke i tvivl, enig i at killinger skal være 12 uger men nu står vi i den situation at det måske ville være synd andet end beholde hende

*Lotte*

• #11   13. feb 2008 Hmmm den er sq lidt svær...

Du har haft killingen i 3 dage ... Opdrætteren har allerede givet endnu en af killingerne væk...
    Altså i mine øjne, er den opdr... nej jeg vil sq kalde personen for en avler.. I mine øjne er den avler inkompetent - totalt..

Jeg håber ikke din killing bliver en trist killing. Og jeg håber du får en god og harmonisk kat ud af den, når den bliver stor.

Jeg billiger ikke, at den er taget fra moren, men avleren er åbenbart skide ligeglad, og du har en hankat der kan vise den lidt om katteadfærd, så måske er det bedst at den blvier hos dig..
    iiih jeg er ved at hakke mine fingre over for at skrive det, for jeg mener ikke, at den - nej de stakkels killinger har fået den optimale mulighed og start på livet.

Jeg håber det bedste for killingen - det gør jeg....

• #12   13. feb 2008 Annette: Du tager ordene ud af fingerne på mig... Jeg er helt enig med dig og ved ikke rigtig hvad jeg skal syntes. I og med at opdrætteren siger at hun er meget ked af det og at det er en fejl fra hendes side. Hun vil godt tage hende tilbage men jeg kan da ikke lade være med at tænke på om det ikke er med fuld overlæg. Kan man virkelig være så dårlig til at regne 12 uger frem.??

Jeg er glad for at du forstår hvorfor vi beholder hende og vi håber selvfølgelig heller ikke at hun får men af at være taget fra missemor for tidligt

*Lotte*

• #13   13. feb 2008 Lis: Vi lavede dyrlægeaftalen i mandags for at få hende vaccineret osv. Der troede vi jo at hun var de 12 uger. Det var i går, jeg fandt ud af at hun kun var 9 uger og derfor valgte vi at overholde aftalen og så lade dyrlægen se hende og vurdere om hun skulle tilbage til sin mor.

*Lotte*

• #14   13. feb 2008 Lis: Hun blev ikke vaccineret i dag, da jeg blev enig med dyrlægen om at vente til hun var de 12 uger så hende imunforsvar jo ikke er stærkt nok endnu.
    Hun bliver vaccineret i uge 11 hvor hun så er 13 uger gammel.

*Lotte*

• #15   13. feb 2008 Mini P: Ja, det er min. Hvorfor?

• #16   13. feb 2008 Selv om du ikke ser tegn på at killingen tager skade af, at komme for tidligt fra sin mor nu, så kan de komme senere.

Er du parat til at have en kat der tisser rundt omkring indendørs ( sofa - dyner ect.), når hun bliver måske 1 år ?
    Vil du nåå pyt - hvis hun ender som en reseveret kat senere, eller måske med en væmlig seperationsangst.

Jeg synes missemor skulle have sin killing tilbage de sidste 3 uger - osse selv om du har haft hende 3 dage.
    Hun er alt for lille til at komme hjemmefra, og mangler stadig at lære ting af sin mor.
    Bl.a seperation - som hun jo kun lige er begyndt at lære.

At avleren er en klaphat, ja det er så det, men din killing har brug for sin mor lidt endnu.

• #17   13. feb 2008 Mini P: Lad mig så ænde det ordet fra opdrætter til missemors ejer...

*Lotte*

• #18   13. feb 2008 Pol-cats: Jeg kan godt forstå dit synspunkt og nej jeg håber da ikke at hun får problemer senere hen. Netop fordi jeg ville hende det bedste tog jeg hende med til dyrlægen for at få hendes synspunkt. Hvis hun havde sagt at det var det bedste at sende hende tilbage, var jeg kørt tilbage til avleren med det sammen med dyrlægen vurderede at vores anden kat vil kunne lærer killingen de ting som hendes mor ellers skulle. Det at blive flyttet frem og tilbage vil højst sandsynlig forvirre hende mere.

*Lotte*

• #19   13. feb 2008 Mini P: Godt at høre at det gik godt med Tommie. Som sagt håber jeg også at Chiquita får det godt alligevel

*Lotte*

• #20   13. feb 2008 Det er ærgerligt, at folk åbenbart bare ikke kan fatte det, og at killingen derfor er kommet hjemmefra for tidligt. smiley

Men når det er sagt, tror jeg, at den lille er bedst tjent med at blive, hvor den er, i stedet for at skulle flyttes endnu flere gange. Når der er en anden, venligt indstillet voksen kat, er der gode chancer for, at den lille kan lære korrekt katteadfærd og undgå senere adfærdsproblemer. Pøj-pøj med den.

• #21   13. feb 2008 Pil R: Tak for din støtte og jeg er sikker på at Charlie nok skal passe godt på hende og ikke mindst lærer hende alle de unoder han kan i forvejen.

*Lotte*

• #22   13. feb 2008 Natasja: Den tanke har jeg også haft. Tænk at afleverer hende igen og så ikke kunne få hende tilbage efter de 3 uger fordi hun er givet væk til andre.

*Lotte*

• #23   13. feb 2008 Lotte Skov V,

Jøsses, det står da godt nok skidt til, der hvor killingen kommer fra, hvis man ikke kan tælle til 12!
    Jeg tror nu ikke, at det er nogen katastrofe at killingen kun er de ni uger, når du har en sød kat, hun kan være kat sammen med smiley Jeg har mødt mange katte, der er blevet taget for tidligt fra moderen, og de har været velfungerende sunde katte. Så ingen grund til panik. Lad da killingen falde til hos dig og din søde kat!

• #24   13. feb 2008 Tinka: Det er dejligt at høre.

*Lotte*

• #25   13. feb 2008 jeg vil nu heller ikke mene det er en katastrofe. Vi fik malou da hun var 10 uger og hun er en meget velfungerende kat. Jeg tror at hvis bare vi som mennesker giver katten opmærksomhed og kærlighed, så skal det nok gå godt. Det var ihvertfald tilfældet her smiley

• #26   13. feb 2008 Sofie: Det med opmærksomheden kommer vist helt af sig selv i Chiquitas tilfælde. Hvis vi ikke lige nusser hende når hun beder om det, overfalder hun os bare og så skal der hoppes og løbes ovenpå os. Det gælder så også for Charlie.

*Lotte*

• #27   13. feb 2008 altså jeg har 3 hankatte der ikke har set deres mor siden de var 5 uger, og de er også ganske harmoniske katte idag, vores dyrelæge var temmelig overrasket over de taget fra så tidligt(missemor forlod dem)

så tror nemt den kan blive helt alm når den er 9 uger

• #28   13. feb 2008 Karina: Endnu engang... Det er dejligt at hører at selvom hun er lille er der mange der mener det nok skal gå

• #29   13. feb 2008 sikke en gimpe hende du har købt den af, men kan godt forstå at du beholder killingen hos dig, der vil d helt sikkert få der bedre!

jeg er ikk i tvivl om du vil din nye kat d bdste!!!!

simba er heldigvis og helt normal, det er synd for din killing at d er taget for tidligt fra, men det kunne havde været være synes jeg, og før i tiden var de jo kun 8 når mam tog dem fra deres moar!!!!! så j er sikker på du nok skal få en, dejlig kat, selvom den er kommet lidt tidligt fra sin mor.

og igen tror den har det bedre hos dig ind hos en d åbenbart er fuldstændig ligeglad ned dyrevelfærd og trivsel!!!

mvh jannie

• #30   13. feb 2008 sorry min e knap virker ikke særlig godt så d mangler et e nogn steder

Kommentér på:
9 ugers killing

Annonce