{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Hund og kat {{forumTopicSubject}}

Har flere gange læst herinde, at katte har bedst af at være mindst 2 sammen.

Det overrasker mig meget, for jeg har egentligt altid troet, at katte ikke var flokdyr på den måde, men foretrak at færdes alene... eller i hvert fald ikke være tvunget til andre kattes selskab -men så har jeg jo lært noget nyt *s*

Vi har kun Frk. Smilla. Hun har masser at lave, er ude/indekat - vi bor på landet, og der er masser af spændende sager at undersøge udendørs...og så har hun vores glade og dumme golden retriever at lege med (jeg tror han er lidt forelsket i hende *gg*).

Mit spørgsmål er: Kan en bedste-legekammerat-hund udgøre det for selskab for en alene-jeg-bestemmer-det-hele-missekat?

Hvis I mener "ja"... *s*, fordi det letter min dårlige samvittighed over, at hun er "single".

Hvis I mener "nej"... *s*, fordi I giver mig et godt argument at bruge overfor min mand, når jeg skal forklare ham, hvorfor vi absolut! bliver nødt til at få en misling mere *g*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og kat
  • #1   1. feb 2008 Ha ha - kan godt se, at Tulle ser lidt <i>"Skrid - han er min"</i>-agtig ud på billede nr. 2 i øverste række. Hvor sjovt smiley

• #2   1. feb 2008 Oliver var ulidelig dengang han var alene. Man kunne høre at han ligefrem kaldte på en eller anden... Så vi fik Zira og de to er bare pot og pande, så kunne ikke forestille mig hvordan det ville være uden begge to smiley

• #3   1. feb 2008 Jeg vil helt klart sige de flest dyr har brug for en artsfælle. Det være sig hund, kat, marsvin, fugl osv.

Jeg har selv 5 katte (2 af dem nyindkøbte killinger) og 2 hunde. De trives allesammen fint sammen dog skal de 2 små killinger lige vænne sig til hundene.

Man kan sige at kat og hundes sprog er vidt forskellige og dog forstår de ofte hinanden. F.eks. en hund logrer med halen når den er glad en kat når den er sur eller irriteret. En hund lægger sig på ryggen når den underkaster sig og er venlig stemt, en kat det modsatte. En hund lægger ørerne ned hår de er venligt stemt også her er det det modsatte for katten. Nogen af de eneste signaler jeg har konstateret er ens er gaben når man er venlig stemt og godt tilpas, snusen bagi og hilsen snude til snude og at de ikke stirrer når de er venlig stemt. Ellers synes jeg jeg har iagtaget at stort set alle andre signaler er modsatte.

Hos mig har kattene helt sikkert glæde af hinandens selskab både til leg, soignering og de sover næsten altid sammen i en stor bunke. Begge mine hunde har også mange sociale ting sammen og bruger megen tid på hinanden.

Jeg ville tro at Smilla ville være glad for en legekammerat.

• #4   2. feb 2008 Mie jeg tror der er stor forskel på om man får 2 killinger sammen eller at man lader morkatten beholde en killing. Normalt vil en kattemor jo jage sine killinger på porten når de er store nok til at klare sig selv, her bliver hun jo tvunget til at han skal være der.

• #5   2. feb 2008 Tina D - det er sjovt du beskriver det med de modsatte signaler - det har vi faktisk for nyligt talt en del om herhjemme (synes det er vigtigt, at børn lærer at forstå "hunde"- og "katte"-sprog - i hvert fald til hus-behov *s*). Vores hund kunne nu også godt bruge en parlør- han ser temmeligt desorienteret ud ind i mellem *s*

Tak for jeres input.

Jeg er sikker på, at hun ikke mistrives som single-kat, men er ikke sikker på, at hun ikke ville synes, at det bare var "woohoo" med en misse-lege-kammerat (hunden ville helt sikkert synes det var fantastisk smiley

• #6   2. feb 2008 Tja jeg kan kun sige at mine 3 store burmeser drenge er utrolig glade for vores nye mislinger selvom vi først fik Bastian i lørdags og Miika i går. De er livet op og opfører sig som killinger igen alle 3. Der er godt nok drøn på når 3-4 katte kommer sprintende i rumpen på hinanden igennem huset. Men kors hvor er det dog skønt smiley

• #7   2. feb 2008 Min sure madamme af en kat egner sig ikke til andre katte.Jeg har haft en hold hittekillinger boende og hun vænede sig aldrig til dem.
    Hun har så nok en brist da hun faktisk aldrig har været vant til andre katte. Hendes bror døde da hun var et døgn gammel. Hendes mor gad hende ikke fra hun var 4 uger.
    Så hun har altid været vant til at være i centrum. Jeg har så to hunde også og dem er hun heller ikke gode venner med. Ja hun kan faktisk kun lide sig selv, sin seng og hendes mad.
    Og nogle gange os. Får vi gæster så sidder hun og stirrer på dem og vil de klø hende så får de en af hende.
    Ja jeg har verdens sureste kat.

• #8   2. feb 2008 Annika,
    Når frk. Smilla er ude/indekat på landet, så tror jeg ikke hun savner en legekammerat. For som du selv skriver, har hun masser at lave. Der er også nogle katte, der trives bedst som singler.
    Jeg mener situationen er en helt anden med indekatte, de har jo ikke alt det at lave, som en fritløbende landkat har. Hvis man står for at skulle anskaffe sig killing, der skal være indekat, så mener jeg til enhver tid at det er bedst med to.

• #9   2. feb 2008 Anja som forklaring på hendes adfærd over for Jeres gæster har jeg følgende fra Travor Warners bog: kattens kropssprog, 100 signaler du skal forstå:

Hvis et fremmede menneske kommer ind i hjemmet, hvor en overkat dominerer, vil overkatten måske forsøge at udfordere den nytilkomne. Katten gnider duftkirtlerne oven på hovedet mod en ukendt gæsts ben og så sætter den sig og forsøger at udstirre gæsten. Det er IKKE en velkoms - det er en udfordring. Mennesket antager ofte fejlagtigt, at denne gniden med hovedet er et velkomsttegn og et tegn på accept. Når de forsøger at tage katten op eller ae den - som tak for denne dejlige velkomst fra kattens side - kan de ende med at blive revet i stedet. Katten kan bedre lide, at mmennesket rækker en hånd eller en finger frem, som den kan snuse til. Hvis katten kan lide lugten, gnider den måske kæberne mod hånden som for at sige "OK, du kan godt gå an". Når katten kender din duft, kan I begynde at lære hinanden at kende.

Så nu ved du hvorfor hun sikkert reagerer på dine gæster som hun gør smiley

• #10   2. feb 2008 undskyld tyrk øh jeg mener trykfejlene smiley

Kommentér på:
Hund og kat

Annonce