{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.814 visninger | Oprettet:

Katte og rygning. {{forumTopicSubject}}

Ja hvordan er det med rygning omkring katte?
Er det okay? Er det ligeså skadeligt for katte, som for mennesker? Nu tænker jeg på passiv rygning, eksempelvis.

Jeg spørger mere, for at høre om det er sippet af mig, at forbyde rygning i mit hjem. Til dels for min og min kærestes skyld, men da helt klart også for kattene.

Hvad er jeres mening omkring det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og rygning.
  • #1   30. jan 2008 Der er nul rygning indenfor mine fire vægge. Jeg synes det får hele hytten til at lugte af askabæger og så kan min hals ikk tåle det. jeg er lettere overfølsom. Så må min stakkels ryger-kæreste altså stå ude i kulden. Det kan jeg ikk tage mig af. Desuden synes kattene det er enormt underholdende at far står ude opå den anden side af vores glasdør til terassen, de prøver tit at fange ham gennem glasset, og når de så ikk kan nå så smækker de rumpen op mod ruden og mooner ham..ser skægt ud.

• #2   30. jan 2008 Jeg er selv ryger men jeg ryger altid udenfor. Det gælder også for vores gæster. Min mand ryger ikke så det er jo dels for hans og Charlies skyld men også fordi ens hjem kommer til at stinke og det sætter sig jo over alt i hjemmet.

'Lotte S. Vestergaard'

• #3   30. jan 2008 Jeg er ryger og her bliver der røget i huset. Der er ingen af mine dyr der er døde af passiv rygning. Har haft flere katte der blev 17-18 år selvom der altid har været røget i hjemmet. De katte der er døde (aflivet) som yngre har det været pga. andre ting så som nyresvigt, ødelagt balancecenter, sukkersyge osv.

• #4   30. jan 2008 i vores hjem er rygning total forbudt, både for vores og for missernes skyld, udover det vil jeg godt give jer ret i at det hurtigt kommer til at lugte af surt askebæger og gammel cigar

• #5   30. jan 2008 Hos mine forældre bliver der også røget, ikke specielt meget, men der bliver røget. Og det rammer bare en med det samme man træder ind ad døren og det er virkelig ikke behageligt, men som ryger kan man vel ikke selv lugte det..
    Nu tænker jeg også mere på deres dyr, da de har 9 katte, 2 hunde, kaniner, marsvin, chincilla'er osv... At de da et eller andet sted også må tage skade, ligeså vel som mennesker gør.

Ville nu godt nok aldrig udsætte mine dyr for det.

• #6   30. jan 2008 her er rygning forbudt indendøre... men den regel blev lavet inden vi fik kat... ingen af os ryger selv, men skal vores gæster ryge: så er det ud smiley Det er min mors mand ik tilfreds med - sjovt nok når han at ryge max 1 når de er her, og de kører som regel efter max 2 timer...

Jeg tror da et eller andet sted der er skadeligt for katte på samme måde som mennesker - de trækker jo trods alt vejret om der bliver røget eller ej

• #7   30. jan 2008 En ven jeg har, han har kat og ryger indendør. det er en langhårsblanding, og jeg elsker normalt at begrave ansigtet i pelsen på mine egne mislinger, men har gjort det en gang på hans og gør det aldrig mere. Hendes pels stinker nemlig af røg ligesom det sætter sig i vores hår/tøj så sætter lugten sig også på dem. Kan ikk forestille mig at det er mindre usundt for katte end for mennesker.

• #8   30. jan 2008 har røget indendørs indtil sommeren 2007. nu er der total forbud indendørs, selv hvis der skulle komme sne.
    jeg håber ikke at jeg har nået at skade kattene med det røg de har fået indtil nu.

• #9   30. jan 2008 Vil jeg fortælle en sjov lille ting smiley Der er lavet en undersøgelse i sverig eller norge, kan ikk huske det. Men der har de tjekket børn hvor forældrende går ud og ryger for det må jo være det bedst for ungerne når det nu er man er ryger. Men ak nej de kan finde nekotin i blod og urin på børnene lige meget hvad da det som sagt sidder i rygerens tøj hår osv. Og et eller andet sted må det jo også påvirke vores dyr.
    Men ville bare lige fortælle det da jeg selv blev ret forbavset ove det. smiley Og ville skam intet ondt med indlæget har intet imod ryger. smiley smiley

• #10   30. jan 2008 rettelse kan ikke husk hvor... smiley

• #11   30. jan 2008 Vi har nul røg, men det er nu mest på grund af os selv (og vores hvide vægge og lofter) og det skader da i hvert fald ikke kattene, at vi har truffet den beslutning smiley

• #12   30. jan 2008 Jeg er tidligere ryger - og i forhold til kattene var det da i mange år med dårlig samvittighed, at jeg røg indendøre. Da Bailey var 10 måneder blev der lavet et lungeskrab på ham i forbindelse med astmaudredning....... og der blev påvist tjære i hans lunger. Det kan kun være kommet et sted fra smiley

• #13   30. jan 2008 Jeg ryger, og også inde..
    Jeg har læst et sted at det også er skadeligt for dyrene..
    Jeg synes det er en meget ubehagelig tanke at jeg udsætter 3 af dem jeg elsker højest (ikke-ryger kæreste og to misser) for kræftfremkaldende passiv rygning..
    Og sidst jeg var ved dyrlæge kunne hun lugte på Johnson at jeg ryger.. Det synes jeg godt nok var en smule pinligt og ulækkert..

• #14   30. jan 2008 her i huset er rygning tilladt, selv er jeg holdt op, men det er min anden halvdel ikke, det generer ikke mig, og misserne synes ikke at lide under passiv rygning

• #15   30. jan 2008 Jeg ryger, og synes selv det er for dårligt - har dårlig samvittighed over for kattene.

• #17   30. jan 2008 Rygning skader alle dyr med lunger her i blandt katte. Der er ikke forsket i det, men det er nærmest logik, tror jeg.

Kommentér på:
Katte og rygning.

Annonce