{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Hvad gør vi? Kat der ikke tåler hund. {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg, har snakket om og flytte sammen, men vi har et problem, som ingen af os helt ved hvordan vi løser.
Jeg har en hund, som godt kan med katte, han er bare meget voldsom, og vil rigtig gerne lege... kæresten har en hankat på 6 år, som HADER hunde.... og han går fuldstændig amok hvis han blir præsenteret for en.... Han har aldrig boet sammen med en hund, og det er jo der problemet ligger.... kæresten siger at de aldrig vil kunne lære og bo under samme tag,og det er jo selvfølgelig noget som går mig rigtig meget på....

hvad kan vi gøre, og er der overhovedet noget man kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør vi? Kat der ikke tåler hund.
  • #1   22. jan 2008 lad dem lære hinanden at kende stille og roligt

• #2   22. jan 2008 Jeg har en kat, som jeg fik for et par år siden (2 et halvt for at være mere præcis) den kom til os fordi ejeren synes det var synd den og dens sambo (en anden kat som vi også overtog) var flyttet ud i garagen fordi de havde anskaffet en hund, kattene var da vi overtog dem hhv 10 og 12 år. den ældste blev syg og nåede kun at bo hos os i 8 måneder, den anden har vi endnu, hun er ikke lykkelig for hunden, hverken vores gamle hund eller den vi fik bagefter (godt et år siden) men hun accepterer at hunden er her og hunden får at føle hvis han overskrider hendes intimsfære, men hun bliver her til trods for at hun kan gå ud.
    jeg mener godt de kan lære at acceptere hinanden, dog er der lidt gode råd her
    sammeføring skal være på kattens hjemmebane
    ingen snor i hunden/ katten
    feliway i stikkontakten
    lad være med at blande jer, men mindre der flyder blod
    ignorer begge dyr, lad jeg ikke mærke med at i er nervøse, det smitter

• #3   22. jan 2008 Haneben: jeg har os sagt til kæresten at jeg tror det ville være bedst hvis jeg tog hunden med hjem til ham, og så vi bare prøvede.... og han siger at det kan vi os godt, problemet er bare at han ikke tør blande sig, hvis det går galt, for han ved at så flår katten jo os, også.... min hund er en rottweiler på 1 år, så den vil sansynligvis lege med katten, og så tror jeg det går galt?

• #4   22. jan 2008 hmmmm det er jo et spørgsmål om hvordan "rotten" er opdraget, hvis du har styr på hunden, mener jeg ikke der kan ske noget, min bror har en "rotte" og den er afrettet, så den ved hvad den må og hvad der er no go

• #5   22. jan 2008 Jamen han er et stort legebarn, og stadig en unghund, så jo han ved hvad han må og ikke må, men det er ikk ens betydende med at han retter sig efter det.. det er ligesom en teenager.. .

• #6   22. jan 2008 Hmm.. Træls situation at stå i. Som det bliver nævnt skal i nok forsøge at ignorere dyrene og slappe af.. Men jeg ville nok ta' min hund i snor. En løs rotte der gerne vil lege overskrider hurtigt en reserveret kats grænser og det er jo meningen at de skal lære at være sammen, og ikke gøre stemningen mere anspændt.. Evt kunne du jo ha' luftet din hund godt og grundigt så den er træt og så give den et ben eller lignende, så dens fokus ikke er på katten.

• #7   22. jan 2008 nej, det er slap opdragelse og alt for løse tøjler, det ville jeg ikke turde

• #8   22. jan 2008 ej kristine det mener du ikke det med benet vel, klar den vil se katten som en trussel så, den kan jo ikke vide at katte ikke er til kødben

• #9   22. jan 2008 Forstår ikke helt hvad du mener..

• #10   22. jan 2008 den vil forsvare sit bytte med næb og kløer og være aggressiv overfor enhver trussel

• #11   22. jan 2008 Hvad interresse skulle en kat ha' i kødben? Det var bare et forslag.. Sådan gjorde vi med min mors kat der bestemt ikke brød sig om hunde. Fungerede fint :o)

• #12   22. jan 2008 Nåh, du mente at hunden ville være agressiv? Hmm, men hun skriver jo at hunden ikke har noget problem med katte. Men tror bare jeg tækker mig ud af det her.. hehe..

• #13   22. jan 2008 det er da heller ikke 100% sikkert hunden reagerer aggressivt, jeg ville bare ikke risikere noget, kender jo intet til hvordan den er opdraget

• #14   22. jan 2008 min hund har ikk noget problem med katte nej, han vil bare gerne lege og det kan virke meget voldsomt, for en gammel kat, som mest gerne vil passe sig selv. Hvis jeg gav ham et kødben, ville han overhovedet ikke virke aggrasiv, det ved jeg med sikkerhed, for det er han opdraget til ikke og være....

ville det være dumt, hvis jeg gav ham en snor på, efter han var luftet og var meget træt,og så tog ham med derind, med snoren på, og så præsenterede dem for hinanden.... ?? måske skulle jeg tage hans bur med,som han er i når han r alene hjemme, og som han elsker og være i, og sætte ham i, inden han blir lukket ud til katten, så han kan vænne sig til tanken om katten, og katten kan vænne sig til ham.. ??

• #15   22. jan 2008 jeg skynder mig at smutte fra denne tråd, inden jeg får sagt noget forkert
    dyr+bur er no go i min verden

• #16   22. jan 2008 Synes det lyder meget fornuftigt :o) Håber det lykkes for jer.. Det er jo dejligt når man kan ha' sine dyr omkring sig uden problemer :o)

• #17   22. jan 2008 haneben: om han er i bur, har jo intet med mit spørgsmål og gøre??

jeg orøver jo bare på at få et godt råd...

kristine: tak tak... ja jeg håber os det kan lykkedes... er ked af at vores dyr skal afholde os for at flytte sammen.

• #18   22. jan 2008 jeg har øst ud af de gode råd jeg havde

• #19   22. jan 2008 jamen syntes du det med snoren er en dårlig ide?

• #20   22. jan 2008 jeg kender ikke din hund..... du kender den bedst, hvad vil du være tryg ved

• #21   22. jan 2008 Det er en svær situation. Er det lejlighed og er kærestens kat indekat? I så fald synes jeg det er MEGET synd for katten, hvis den skal belemres med en hund, når den er så bange for hunde.

Dyrene skal da i hvert fald præsenteres for hinanden på en eller anden måde inden de skal flytte sammen (jeg ved ikke hvordan man bedst gør det).

Dette svar hjælper dig selvfølgelig ikke. Jeg tror bare ikke altid, at der er noget at gøre - desværre.

• #23   22. jan 2008 jeg mener helt klart at du sagtens kan ha din hund i snor indtil han lære at slappe af ... vi have selv en rottweiler og en skønner hund skulle man lede længe efter hun elsked killinger og ville leget med alle men desværre gik det galt hun dræbte en af vores katte da hun kom for tæt på hendes mad og vi ture ikke beholde hende desværre så vi fik hende formidlet videre til et skønt hjem ... tror godt kæresten kat kan lære at acceptere din hund men det kræver at du har styr på din hund og at du lære ham at katten skal han ladevære ellers kan jeg ikke se nogen løsning ... så start med snor og lær katten det positive i hunden

• #24   22. jan 2008 felis en hund på 1 år er i lømmel alderen så en ting er at de ved det men den anden ting er om den lytter sååå det er meget normalt *S*

• #25   22. jan 2008 og felis det med burdet handler ikke om at den ikke kan være alene men det handler om at mange hunde føler sig mere trygge i det bur og hvis de har lært det er positivt og får sin mad der inde jamen så føler hunden sig tryg der inde og gør at den måske ikke er helt så ked af at være hjemme ... nu er jeg lidt grov men prøv at sætte dig ind i hunde psykologi før du er grov *S*

• #26   23. jan 2008 Beanmor at hunde føler sig mere tryg i buret er hundepsykologi ....

• #27   23. jan 2008 Tjaa jeg havde to meget meget gamle katte ( 12 og 15 år ) da jeg fik min første hund... de syntes helt klart at vuffebassen var en pest og det tog ca 2 mdr før de accepterede ham, men da først de havde gjort det var de venner for livet.

Mht kødben, så er det er rigtig dårlig ide som der også var en der sagde ;o) derimod kan man bruge godbider og belønne ham for den adfærd man ønsker.

Lad dem stille og roligt vænne sig til hinanden og lad dem være sammen i længere og længere tid. da I pt bor hver for dsig så har I jo muligheden for at vænne dem til hinanden i et passende tempo.

• #28   23. jan 2008 Mht til bur, så er jeg bestemt heller ikke tilhænger af at lukke hunden eller katten for den sags skyld i bur

• #29   23. jan 2008 tak for jeres råd allesammen.... jeg vil prøve og snakke med kæresten om det, og så finder vi ud af det derfra.

ang det med bur, gider jeg ikke diskutere det med nogen. Det er noget JEG har valgt, og det er kun mig som bestemmer det... Min hund kan sagtens være alene hjemme, os selvom han ikke er i buret, men han elsker hans bur, og fordi jeg brugte det da han var hvalp, har jeg fortsat med det, da han føler sig mest tryg derinde.
    Men tak for jeres råd... smiley

• #30   23. jan 2008 Hmm hvis han godt kan være alene hjemme uden at være i bur, så behøver du ikke tage buret fra ham (nu hvor han elsker det), du kan jo bare lade lågen stå åben... nu ved jeg ikk hvor stort buret er, men må da bestemt ikke være sjovt at være spærret inde i det i flere timer.. og så er jeg ret ligeglad med hvor meget du skriver han eeeelsker hans bur... Synes det er synd og dyreplageri.. ved godt du ikke vil høre det, men syntes ikke jeg kunne tie stille længere... er fuldstændig enig med alle de andre om at det er forkert at have et dyrt spærret inde i et bur.
    Og du kan jo også se det er forkert, siden du ikke vil snakke om det.

• #31   23. jan 2008 Smiley Gadget ** Hmm hvis han godt kan være alene hjemme uden at være i bur, så behøver du ikke tage buret fra ham (nu hvor han elsker det), du kan jo bare lade lågen stå åben... **

Lige min tanke smiley

• #32   24. jan 2008 er helt uenig i hvad i skriver og syntes i skulle snakke med hunde trænere og sagkyndige om det *S*

• #33   24. jan 2008 MB... Kunne ikke være mere enig..

Blander mig lige uden om diskutionen om hunde i bure.. ellers bliver jeg bare frosset

• #34   24. jan 2008 Sho®ty© Jeg skal nok finde et par varme handsker og halstørklæde frem til dig.. *Ss* Er ikke sundt at beholde ens frustrationer og tanker i sig *GG*

• #35   25. jan 2008 SmileyGadget... hehe tak tak.. Kunne nu godt tænke mig at putte alle de hunde-ejere ind i et bur i et par dage, nu hvor det er så sund :o)

altså hallo.. de propper da vel hellere ik deres børn i bur?? hunde er levende væsner og hører fandme ik hjemme i et bur.. *Raser*

• #36   25. jan 2008 vi er åbenbart ikke enige i det med det bur snak, og det er os okay... jeg syntes ik det er synd, medmindre hunden hader buret, og det gør min hund ikke.... han ligger sig endda i det, når jeg er hjemme....
    men som jeg skrev før, er det noget kun JEG bestemmer da det er min hund.... og det var ikk det emnet handlede om, men det med hund og kat sammen.... og jeg har fået besvar på mit spørgsmål-.

• #37   25. jan 2008 Mia lad dem bare snakke til de har forstand til *S*
    håber dit problem bliver løst *S*

• #38   25. jan 2008
    Føler med din hund... dælme nogen der burde putte dig i et lille bur mens de går ud og morer sig... Så skal vi se hvor meget du EEEELLLSKER det..

Uf hvor jeg dog ikke kan lide folk som dig Mia... det var dog en modbydelig indstilling at have... min hund mig der bestemmer... ja det er dig der bestemmer men tænk dog på hunden og ikke dit eget egoistiske væsen...

Kommentér på:
Hvad gør vi? Kat der ikke tåler hund.

Annonce