{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
37.291 visninger | Oprettet:

Øjenbetændelse - hvad gør man. {{forumTopicSubject}}

Hej hej. Jeg tror at Balder har fået øjenbetændelse i det ene øje. Det er rødt rundt om, og han kniber det sammen. Det er fugtigt og det ser ud som om det klør. Jeg smutter lige til dyrlægen og køber et eller andet salve at smøre det med - han må jo vide hvad der er bedst. Men tror I dyrlægen skal se ham eller kan jeg bare købe det uden at skulle tage balder med.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjenbetændelse - hvad gør man.
  • #1   20. jan 2008 hej du kan også prøve med kamolle te først. det lærte jeg af en dyrlæge da jeg var i praktik. og hvis det ikke ser bedre ud imorgen, så skal du tage til dyrlægen. der kan ikke ske noget ved kamille te da det er et naturprodukt:) bare husk at det ikke nå være for varmt smiley

• #2   20. jan 2008 Jeg har også erfaret, at kamille te er en god hjælp. Det kan som regel tage det, men hvis det ikke forsvinder til i morgen, så må du nok have fat i dyrlægen. Han kan jo også have fået noget i øjet.

• #3   20. jan 2008 NEEEEEEEEEJ IKKE Camillete, det gør kun ondt værre......Camillete indeholder små mikropartikler som kan genere slimhinden....så brug ALDRIG Camillete...brug istedet ren lunken vand eller saltvand...som kan købes i pipetter på apoteket.

For øvrigt en god ide at besøge dyrlægen

• #4   20. jan 2008 Som Lone siger - Brug ALDRIG kamillethe! Der svier i øjnene, og kan give skader på hornhinden.

• #5   20. jan 2008 Øjenbetændelse kan have flere årsager så katten skal en tur til dyrlægen for at finde ud af hvad der er årsag, så den kan behandles korrekt :o)

• #6   20. jan 2008 du kan oxo bruge Alovea det har jeg haft held med *S*

• #7   20. jan 2008 Jeg vil sige dyrlæge hvis man ikke umiddelbart kan se årsagen til øjenbetændelsen (hermed mener jeg et lille rest blad eller lign. der kan sidde i øjet og genere.

• #8   20. jan 2008 Ok - kan se der er meget delte meninger om kamillete. Jeg har sådan noge små pipetter med saltvand som man opbevarer kontaktlinser - skulle jeg evt prøve at dryppe hans øje med det?

• #9   20. jan 2008 S.S.J. Nej.lad være med det,det er beregnet til menneskeøjne og ikke katteøjne.Det er ikke sikkert at det har den rigtige phværdi til katte og så irretere det øjnene i stedet for.
    Men ved behov,så tør øjenkrogene med en tot fugtigt vat,for at rense lidt for "snask" m.m.,men kun i øjenkrogene,ikke i selve øjet.

• #10   20. jan 2008 Og jeg er enig med de andre om IKKE at bruge kamillethe i øjnene,tag i stedet til dyrlægen i morgen.

• #11   20. jan 2008 Ok - men helt ærligt - Jeg er ikke i tvivl om at det er øjenbetændelse. Og det kan man købe en salve imod. Det at dyrlægerne vil have man tager katten med så de kan kigge på den, det er vel bare så de kan tage 500 kr. for at de bekræfter at det er øjenbetændelse.

• #12   20. jan 2008 "du kan oxo bruge Alovea det har jeg haft held med"
    NEJ! Det må <b>ikke</b> kommes ind i øjet.
    Hvis du har gjort det, er lykken bedre end forstanden.

Også NEJ til kamilleté. Ikke alene irriterer de små partikler øjet, det er også grobund for bakterier.
    Ikke alle gamle råd er gode råd. Dette er et eksempel, der desværre er svært er udrydde. Kamilleté er kun godt til en øm hals.

De små ampuller med sterilt saltvand er det optimalt bedste i mangel af bedre.

Det <b>er</b> nødvendigt at lade en dyrlæge se på øjet, før der ordineres øjensalve/dråber, for hvis det også er et hornhindesår eller rift i øjet, kan en forkert øjensalve have katastrofale følger.
    Som regel kniber en kat ikke øjet i pga. betændelse. Det gør den derimod, hvis der er en læsion, for det gør nemlig ondt.

• #13   20. jan 2008 Ok - vi smutter til dyrlægen... Jeg må tjekke med min arbejdsgiver om det tæller som "barns første sygedag"

• #14   20. jan 2008 Hanne N - saltvandsopløsning er saltvandsopløsning, ligegyldigt om den er købt til mennesker eller dyr. Det er nøjagtigt det samme produkt og hedder også (hvis det skal være fint og officielt) isotonisk natriumklorid. Det er en opløsning af 0,9% natriumklorid (salt) og sterilt vand og intet andet.

Det, jeg bruger, har jeg fået af hjemmesygeplejersken i forbindelse med, at jeg havde dræn i brystet, der skulle skylles igennem og det er nøjagtig det samme, min dyrlæge sendte mig på apoteket efter, engang Guinness havde snask i øjet.

• #16   20. jan 2008 Mega hmmm underligt altså det kom ikke ind i øjet men det tog det i opløbet så for mig hjalp det *S*

• #17   20. jan 2008 Det 1. halve år af hans liv havde Rottweiler halv kronisk øjenbetændelse, og vi var til dyrelægen MANGE gange for at han kunne se på ham, og vi kunne få flere dråber, i dag er det væk, og jeg holder det væk ved at sørre for hans øjne er så rene som muligt (dvs ikke fuld af søvn osv)...

• #18   20. jan 2008 Jeg gispede, fordi jeg fik indtryk af, at du kom det <b>ind</b> i øjet.

• #19   20. jan 2008 Jeg har også reddet optræk til øjenbetændelse ved at tage Aloe Vera på en vat rondel og tørre ved øjet med det.

Og har jeg haft svien i mine øjne, har det også lindret meget hurtigt, når jeg har kommet lidt på en finger og kørt det henover det lukkede øje - og der er nok kommet lidt ind i øjet. Det har ikke sviet eller noget - tvært imod.

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #20   26. maj 2013 Ved i om man kan bruge Oftaquix (som normalt er til mennesker) til katte ?

• #21   26. maj 2013 Sanne C, først er dette en gammel tråd, men det er jo egentlig ligegyldigt..

Men du skal ikke bruge menneskemedicin til dine katte..

Hvis du ikke har været til dyrlæge med din kat med øjenbetændelsen så skal du gøre det, da øjenbetændelse hos kat ikke nødvendigvis blot er øjenbetændelse, det skal undersøges af dyrlægen og så giver han den rette medicinering/ behandling..
    (link fjernet)

• coutliyox
    coutliyox Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Svar: 9
    #22   14. maj 2019 Øjenstøtte til Hunde & Katte - http://hespac.com/eyecaredk.htm Veldig bra produkt!

Kommentér på:
Øjenbetændelse - hvad gør man.

Annonce