{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.399 visninger | Oprettet:

gigt {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været ved dyrlægen med min 18 år gamle hankat, fordi han haltede. Efter røgnten, var dommen svær gigt i begge bagben. Nu får han smertestillende de dage det er værst. Men jeg må nok indse at det kun går for en tid. Jeg må til at sige farvel. Men er der nogen det ved noget der kan hjælp på dens smerter? Indtil jeg er klar til sige farvel (hvis man da kan blive det)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gigt
  • #1   15. jan 2008 det er jeg ked af at høre, desværre ved jeg ikke noget om det smiley håber din kat får det bedre

• #2   15. jan 2008 desværre er der ingen helbredelse, men vil gøre alt for at han ikke har for store smerter

• #3   15. jan 2008 Hej Irene ;o...du har en gammel kat som har fået gigt,ikke noget unaturligt.Forstå mig ret.Jeg synes det er synd,at proppe ham med smertestillende.Han har levet et meget langt og godt katteliv.Synes du skal overveje at sige farvel til ham,inden han bliver alt for skidt.Det skylder du ham...ved det er en hård beslutning...håber du forstår min tankegang

Gitte ;o)

• #4   15. jan 2008 ved det godt har også aftalt med dyrlægen at når jeg er klar og syntes det er for hårdt ved ham. Så ringer jeg så kommer han her og slutter det. Men det er svært mår han ellers er frisk og legesyg.

• #5   15. jan 2008 Specific har lavet et nyt foder, som hedder Skin & Joint. Det kan købes hos dyrlægen. I løbet af et par måneder skulle man kunne se forskel. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har været til et foredrag, hvor det blev anbefalet til katte med gigt.

Jeg ville gerne have linket til deres Specific's hjemmeside, men lige pt. er den nede :o(

• #6   16. jan 2008 Med den alder, din kat har, ville jeg IKKE begynde med guldakupunktur m.m., men nøjes med det smertestillende.

Min Musse blev 17 år, og hun havde også gigt i især det ene bagben. De dage, hun havde ondt, fik hun Metacam (smertestillende), og det hjalp ret omgående. Hun trivedes ellers fint uden andre alderdomssymptomer. Hun legede også.

Men da det tidspunkt kom, hvor hendes perioder med "dårlige dage" blev hyppigere, valgte jeg at give hende fred.

Jeg valgte "en god dag" at gøre det på, så hun var smertefri og glad, da dyrlægen kom.

Tro mig, jeg føler med dig. Jo længere tid, man har sine 4-benede venner, jo sværere bliver det at skulle sige farvel.

• #7   16. jan 2008 hej..

jeg forhandelede engang to produkter.. glucosamin og msm.. Jeg startede med at stifte bekendtskab med disse produkter da min hest stod til aflivning pga gigt.

Dette hjalp helt vildt..

Men nu er din kat lidt gammel så det er måske begrænset hvor meget det vil hjælpe ham. Men prøv spørg din dyrlæge om disse produkter.

Jeg ved at royal canin har foder til hunde der indeholder glucosamin.. mod ikke også at der er noget til katte??? fodret fåes i hvert fald kun hos dr. dyr.

Et andet alternativt produkt er hyben pulver.. det lindre også gigt smerter.. Dette fåes engang i mellem i fakta, ellers i matas..

Held og lykke

knus

• #8   16. jan 2008 I dag virkede Specific's hjemmeside :o) Her er et link til produktet Skin & Joint:

(link fjernet)

• #9   17. jan 2008 Mange tak for alle jeres svar. Lige i disse dage løber han rundt og opfører sig som en killing, tror der er lidt "forår" i han. Der en del jeg vil prøve, vil gerne se at han bliver ved at have det så godt som lige nu. Endnu en gang tak.

Kommentér på:
gigt

Annonce