Muligvis gigt??? {{forumTopicSubject}}
Så var vi tilbage ved dyrlægen idag. For er par uger siden var Misling ved dyrlægen. Hun ville ikke hoppe op på ting, sætte af på bagben, mindre aktiv osv. dyrlægen mente det var et vrid, sikkert ved en forkert landing. Vi fik lidt smertestillende med hjem til et par dage, efterfølgende gik det så fint en uges tid, kun for at komme tilbage. Vi har så en tid torsdag til røngent, hun skal dog i narkose, øv altså, hun var så skidt sidst Men dyrlægen mente at det nok var gigt. Kun 3 år gammel, øv altså.
Men hvad er langtids udsigterne med gigt? Er der noget behandling/noget der kan gøre livet værd for katten?? Nogen med erfaring på dette område (:??
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Giv den leddiæt, Hills J/D eller RC Mobility (mine foretrækker det sidste.
Oven i det kan du supplere med Canosan og jeg synes at jeg oplever en forbedring - nu får han kun Metacam hver 2. dag
Mine er helt vilde med Canosan og det er et naturligt kosttilskud - altså ingen bivirkninger.
Herudover bruger man i større omfang laser til at dæmpe smerte med. Det gør ikke ondt - og har heller ingen bivirkninger
Kiropraktor (altså en dyrekiropraktor). H*n kan løsne belastningsskader, hvis man har ondt et sted, så kompenserer man med at belaste andre steder.
Så er der Carprofen som gives som kur. 1 sprøjte 1 gang ugentligt i 4 uger, herefter ved behov.
Så har jeg selv fundet frem til et middel jeg dog lige skal have snakket med dyrlægen om inden jeg forsøger det, det er FlexaDin Plus Mini. Et kosttilskud der angiveligt også er smertelindrende. Det indeholder Glucosamin, MSM, fiskeolie og djævleklo.
Så er der guldakupunktur.
Som du kan se, så findes der meget mere end Metacam.
Herudover kan du gøre livet lettere for din kat, vil den ligge i en vindueskarm, så sæt en lille taburet op, så den lettere kan komme op.
Sørg for at den har noget trykaflastende at ligge på, der fås puder med krøyerkugler som der gør til mennesker.
Hvis den er overvægtig, så i gang med et vægttab.
Som du kan se, så er fremtiden fuld af muligheder og jeg må sige, at jeg fik også et chok da jeg så røntgenbillederne, for Freddie bliver kun 5 år.
Jeg er fortrøstningsfuld og det skal du også være.
Vær dog lige obs på at hvis den skal have Metacam fast, så skal der foretages jævnlige blodprøver for at tjekke lever og nyrer.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hun skal bedøves fordi at bagbenene skal strækkes helt ud og ligge langs en skinne.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
den ene har haft det i et par år, den anden i 1-1½ års tid
begge får RC mobiliti, og fungere rigtig fint på det.
den ældste (ham som har haft gigt længst) får dog metacam ind imellem, hvis han har brug for det.
en anden god ting kan være lakseolie - prøv evt lidt forskellige mærkere. mine kan bedst lide hunter fra zooplus. men hader den fra dyrlægen
Muligvis gigt???