812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

mette s
mette s
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Måske clamydia Måske clamydia

Hejsa
Jeg har lige fået en killing hjem i fredags, og allerede da vi kom hjem begyndte hans næse at løbe med snot, han har ikke øjenbetændelse eller andre symtomer.
Jeg ringede straks til dyrelægen og fik pencillin ( Felinox) til ham.
Dyrelægen har mistanke om det kan være clamydia....!

Mit problem er bare at vi også får en anden killing hjem på søndag + vi har en kat i forvejen.
Tanken var jo vi ville bruge ham til avl, men nu ved jeg ikke om det kan lade sig gøre......??

Jeg har kontaktet opdrætteren, men hun kunne forstå det, da ingen af de andre katte havde noget........ Meget mystisk.......

Hilsen Mette

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måske clamydia
  • #1   14. jan 2008 Mette...det er en skam, at du har købt en syg killing!!Øv øv..

Sender du en PB til mig om hvor du har købt killingen??
    Jeg har selv været i samme sted som dig,med to syge killinger hvor *opdrætter* benægtede sygdom...

Gitte

• #2   14. jan 2008 Vil meget gerne ha en pb med opdrætterens navn.. for lyder da mærkeligt at hun/han ikke har opdaget at katten skulle være syg

• #3   14. jan 2008 mette Clamydia er ikke farligt hvis det bliver behandlet .. og under alle omstændigheder skal din anden kat oxo i behandling .. jeg ved hvad jeg snakker om er gået i sygdomskarantæne pga Clamydia hmm men min tanke om ikke det kan være Herbes din lille killing har ??? stresset ved at flytte har kunne vække det *S*

Gitte : pas på med at sammeligne den opdrætter med mettes det kan faktisk være at hun ikke er klar over det ... det er ikke nogen skam at ha Clamydia men det er rigtig skidt ikke at gøre noget ved det *S*

Mette jeg ville nok liiige vente en 14 dage 3 uger med at få den nye killing hjem hvis det kan lade sig gøre , selvom det er Clamydia din killing har så kan den stadig bruges til avl engang *SS*

• #4   14. jan 2008 enig med karen *SS* kan være rigtig meget smiley

• #5   14. jan 2008 Ditte og Chimp ** har killinger :)** O

Jeg sammenligner ikke...men min såkaldte *opdrætter* var sgu godt klar over problemet,men nægtede at se det i øjnene.Jeg kontaktede hende efter jeg havde været afsted med to meget syge killinger og hun var kold i nummeren!!Jeg ville bare advare hende om,at hun havde syge katte og indstille sit salg af kilinger til de var raske.Mit indlæg kommer sig af,at jeg er ked af at andre kommer i samme trælse siation som jeg.Det har kostet blod sved og tårer+ aflivning af en kat.Derfor min reaktion;o)

• #6   14. jan 2008 Ditte & Chimp.. ja det kan være mange ting.. men synes det lyder underligt at opdrætteren ikke har opdaget noget hvis katten var syg da de fik den..

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    dec 2007

#7   14. jan 2008 Jeg har været til dyrelægen, det var jeg 1 time efter jeg kom hjem med katten. Men den er ikke testet.

Dens symtomer er: Grønt snot, 39,43 i feber (fredag) og intet andet. Den spiser og drikker fint, og livlig som alle killinger er.

• #8   14. jan 2008 shorty sådan noget som fx Clamydia kan være lidt øjenbetændelse de har som små hmmm nogle små nys altså alt muligt som gør at man overser det er ikke alle der får så stærke symtomer at man kan sige jamen det er liiige det .. så jo man kan overse det *SS*

Gitte: kan godt forstå hvis du er ked af at andre kom ud for det sammen som dig det er noget møg ... men hvis denne opdrætter ikke har nogle katte der virker somom de er syge så er det lidt svært at skulle tro på en fremmed kvinde der ringer og siger "dine katte er syge" *SSS* det bedste ville være at mette først fik fast slået hvad det er før hun råber vagt i gevær ,,, rygter kan ødelægge så meget og det ville være trist hvis denne opdrætter var uskyldig *SS*

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    dec 2007

#9   14. jan 2008 Den har hverken sår i munden eller øjenbetændelse. Måske har jeg bare opdaget det på et meget tidligt tidspunkt.

• #10   14. jan 2008 mette de katte af mine der har clamydia har ikke sår i munden det er ikke helt det samme som når mennesker får det *SS* men det er vigtigt at hvis de er clamydia at begge dine katte kommer under behandling .... men få det konstateret først ved en test sådan at du kan udelukke en masse andre og værrer ting *S*

• #11   14. jan 2008 Ditte og Chimp ** har killinger :)** O

Kan godt følge dig,men er det ikke *underligt,at mine killinger bliver så syge efter 1 døgn her hos mig ??
    Min dyrlæge mener at det var flytningen( killinger var 4 1/2 måned da jeg fik dem ) der udløste den voldsomme sygdom,som de var småsyge af i forvejen.Det så jeg ikke da jeg hentede dem.

Kan fortælle så meget om den opdrætter,men må ikke hænge folk ud her.Kan kun advare kraftigt imod at købe hos hende.

En ting er helt sikkert,jeg råber ikke vagt i gevær uden grund!!!

• #12   14. jan 2008 Gitte *S* det er sgu sørgeligt og er ked af det på de stakkels killingers vejne smiley men vi ved oxo at bland opdrætter er der rigtig mange brådne kar .
    men det er ikke alle opdrættere der er sådan pga de har fået en sygdom ind .. vi skal passe på at vi ikke skader noget der måske ikke er slemt . ...

• #13   14. jan 2008 Ditte og Chimp ** har killinger :)** O
    Vi er helt enige her,jeg skulle bare lige af med mine egne oplevelser.Selvfølgelig findes der mange seriøse opdrættere og mange oplever vi jo også herinde *S*

Jeg har lært så meget på kort tid af mine og min kære mands *dumheder* såsom...*ej,det er sgu synd for de stakkels katte,så vi må hellere redde så mange som muligt*....Forstå mig ret*S*

Tror ikke vi skal komme mere ind på brådne kar i aften blandt reg. opdrættere....uha dada..Så kommer vi sgu ikke i seng for sent i morgen og det har jeg ikke tid til.Den tager vi en anden dag*G*

Karen,søde Karen...du er en af dem som aldrig ville sælge en syg killing.Ej heller Ditte og co....bla mange opdrætttere herinde.

Gitte

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    dec 2007

#14   14. jan 2008 Jeg har kontaktet opdrætteren, hun siger at ingen af de andre er syge....

• #15   14. jan 2008 mette *SS* få nu stillet den rette diagnose og når det er gjordt så ring til hende igen og forklar hende hvad din dyrelæge siger og så må vi håbe hun er seriøs *S*

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    dec 2007

#16   14. jan 2008 Jeg ringer til dyrelægen i morgen, og bestiller en tid til testning.
    Ved i hvad det ca. koster at få den testet...? ikke fordi pengene er et problem, jeg gad bare godt at vide det.

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    dec 2007

#17   14. jan 2008 Den er uden stamtavle.... Så jeg tror ikke der er så meget at gøre, desværre.

Men jeg gemmer stadig alt fra dyrelægen.

• #18   14. jan 2008 mette ja så kan du faktisk intet gøre *S*

• #19   14. jan 2008 Ja Mette; så kan vi begge s** lære af ikke at købe en kat med tavle.Forstå mig ret*S*

Held og lykke og god bedring til din killing..opretter du ikke den herinde?

• #20   14. jan 2008 Uha, det lyder ikke godt, håber du får killingen på rette kurs igen efter en tur til dyrlægen.

Jeg har også engang købt en killing som blev syg så snart jeg fik ham hjem. Det endte desværre meget sørgeligt med ham, han blev alvorligt syg.

Men det kan godt udløses af stress pga flytningen, så det er bare med at få katten i behandling så snart som muligt og så kræse lidt for den.

• #21   15. jan 2008 Hvis din dyrlæge kan bekræfte at din kat har været syg ved levering, så kan du faktisk godt få opdrætter til at betale dine dyrlæge regninger.

Min mor er opdrætter, og hun siger at man som opdrætter er forpligtet til at betale diverse dyrlæge regninger, hvis det kommer hjemmefra.

Det står også i købeloven, du kan sige til opdrætteren at der står i købeloven at hun er forpligtet til at betale.
    Der er jo så mange som nægter at katten er syg, fordi de ikke vil betale noget.

• #22   15. jan 2008 Købelov og kæledyr:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad025/

• #23   15. jan 2008 *Mega*
    Hvad gør man så, hvis man har købt en syg kat af en dyrlæge, der giver lovning på 1 md. fri behandling hos denne, og man så nægter at aflevere katten tilbage til det sted?

"resten ikke rettet mod dig"...

Jeg nægtede i sin tid at aflevere Bonnie tilbage til hendes opholdssted/internat/dyrlæge, da jeg havde set hvilke "metoder" hun brugte da jeg hentede hende (hun brugte samme kanyle til at give 3 katte indsprøjtning med antibiotika).

Jeg tog hende til min egen dyrlæge og det viste sig at hun havde katteinfluenza (hvilken type ved jeg ikke - tror calici). Hun blev behandlet der.

Sælger lovede mig, da jeg fortalte at jeg havde en killing derhjemme der endnu ikke var færdigvaccineret, at det ikke var noget der smittede smiley

Heldigvis blev min killing ikke syg, men sælger nægtede at betale for dyrlægeregninger fordi jeg ikke havde brugt "høn = hende/ham".

• #24   15. jan 2008 Det er svært at gøre noget, når katten ikke er købt hos en registreret opdrætter. Og selvom den er, kan man få meget bøvl ud af det alligevel. Selv ville jeg i hvertfald ikke synes, at det er rimeligt, hvis jeg køber en kat med stamtavle og at jeg så skal til at betale dyrlægeregninger, når jeg lige kommer hjem med katten..

Der kan nemt komme stressreaktioner i forbindelser med en flytning. Men er det nogle gange så meget som Mette skriver med snot og endda betændt snot? Det har jeg ikke oplevet.

• #25   15. jan 2008 Nu snakker i om clamydia og Calici - men det kunne faktisk osse være Herpes.

Nå bare lige en lille note -
    God bedring til katten

• #26   15. jan 2008 Ina skrev "Hvad gør man så, hvis man har købt en syg kat af en dyrlæge, der giver lovning på 1 md. fri behandling hos denne, og man så nægter at aflevere katten tilbage til det sted?"

Uanset om det drejer sig om en dyrlæge ell. en brugtvognsforhandler, skal man ALTID sørge for at få "lovninger" skriftligt - i det hele taget ALT på skrift mht. katten.

Som jeg har læst det, mener jeg for øvrigt, at køber kan vælge at beholde katten OG få sine udgifter til dyrlæge betalt af sælger.

Som tommelfingerregel siger man, at det er SÆLGER, der skal kunne bevise, at dyret ikke har haft sygdommen med sig, hvis den bliver syg inden for de første 6 mdr. efter salg.
    Derefter er det KØBER, der skal kunne bevise det modsatte.

Med hensyn til dyrlægen ville jeg have stillet dyrlægen i udsigt, at der ville blive rettet henvendelse til Dyrlægeforeningen. Jeg ved forresten, at der er forslag fremme om (hvis det ikke er vedtaget), at anker om dyrlæger skal behandles i et separat nævn, da dyrlæger ikke skal kunne behandle sager om kollegaer.

• #27   15. jan 2008 Mega
    Jeg indberettede det til dyrenes beskyttelse, som afviste sagen, da det var et af deres egne internater...

Men jeg tror da jeg vil forsøge mig hos Dyrlægeforeningen. smiley

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    dec 2007

#28   23. jan 2008 Hej igen en lille opdatering !!!!

Misser er stadig syg, jeg giver ham nu Ronaxan, og det er blevet en lille smule bedre.
    Nu er vores gamle misser også begyndt at få symtomer...Hulk
    Jeg er snart ved at blive sindsyg.... Jeg ved ikke om de kan blive raske, der er åbenbart delte meninger om det. Nogen siger de kan blive raske, mens andre syntes jeg skal aflive dem.....
    De vil jo altid være raskesmitte bærer, og vil muligvis smitte de andre katte på vejen + den lille killing vi snart for hjem.

Hvad ville i gøre....??

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    dec 2007

#29   23. jan 2008 Ja jeg ved godt det er dumt at jeg ikke har holdt dem adskildt.
    De har overhovede ikke været i nærkontakt, men de går jo de samme steder.

Jeg er også meget i tvivl om hvad jeg skal gøre med den lille nye, vi snart får hjem.

• #30   23. jan 2008 "Nogen siger de kan blive raske, mens andre syntes jeg skal aflive dem....."

Det var dog en ualmindelig kynisk indstilling!
    Det er da højst sandsynligt, at kattene kan komme sig. Det drejer sig jo om en virusinfektion. Hvis alle de katte, der var syge pga. virus, skulle aflives, var der næsten ingen katte tilbage i Danmark.

Jeg ville vente med at få den lille nye hjem, til dine katte er blevet raske, og til i hvert fald en uge efter,den nye er optimalt basis-vaccineret.

Forklar den nuværende ejer situationen. Jeg kan ikke forestille mig andet, end hun vil være både forstående og imødekommende.

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    dec 2007

#31   23. jan 2008 Hvor er jeg glad for dit svar smiley Jeg ville jo nødig af med mine katte.

Basis- vaccineret, mener du efter den 2. vaccine, eller ville jeg kunne tage hende hjem her snart, hun har fået den 1. vaccine, den fik hun i mandags.

• #32   23. jan 2008 Bacis vaccine er 2 vacciner - en ved 12 ugers alderen og en omkring de 16 uger

• #33   24. jan 2008 Det kommer jo til at passe ganske udmærket smiley
    Det vil sige, at du kan få din killing hjem om ca. 5 uger (der skal gå mindst en uge efter vaccination), og til den tid er dine katte sikkert blevet raske.

Held og lykke!

Kommentér på:
Måske clamydia

Annonce