{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

clamydia hvor længe {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hvor lang tid sådan en clamydia infektion kan varer? Skalk have kontaktet min dyrlæge imorgen atter en gang. Ved så ikke om det er clamydia vores store killing har, for syntes godt nok det hat stået på længe, og hun har været i behandling flere gange. Sidste gang var i 20 dage med ronaxan, plus en indsprøjtning med binyrebarkhormon. efter endt behandling var det da også ligesom at jeg troede at nu var det måske væk, for der var lige et par dage hvbor hun faktisk ikke nyste. Men nej. Hun nyser stadig. Det er ikke noget vildt og det er ikke sådan at hun er snottet . Det var hun da det startede for over to måneder siden, der var hun godt snottet i to dage, men så belv det hurtig bedre. Men det er bare aldrig gået helt væk. Hun spiser godt og tager fint på og er frsik og leger. Det er bare det at hun nyser hver dag. men ikke hele tiden. nogen gange om dagen. Og så kan jeg også høre på hendes vejrtrækning at der stadig må side noget på hendes lunger. Det var ellers blevet bedre sidst jeg var ved dyrlæge, men jeg tror ikke på det heller er gået væk.
Vil såmænd bare høre om nogen har erfaring med dette, og hvad det så lige var. Vores anden kat fejler ikke noget.
Jeg ringer som sagt til dyrlægen imorgen igen. Fik ellers at vide at hun så skulle bekæmpe det sidste selv, men det syntes jeg ikke rigtig hun gør. Og hun har været behandlet flere gange nu. Så jeg tænker lidt på om det må kan være noget allergist. Og så har jeg læst om polypper hos kat, at der kan symptomer være nysen, hosten og vejrtrækningsproblemer, og at det især kan forekomme hos main coon. Så det vil jeg da også nævne imorgen. Hun har IKKE skæv hoved holdning og der er heller ikke noget flakkende at se på hendes øjne. Men kan se hun nogen gange ryster lidt på hovedet, men hendes øre ser fine ud, og de er også een gang blevet tjekket. Men sådan en eventuel polyp, kan jo vel også være svær at se.
Idag har jeg endnu ikke hørt hendes nyse, men det ville overraske mig hvis der ikke kommer en fem stykker på et tidspunkt.

Mvh
Mille

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  clamydia hvor længe
  • #1   26. jul 2009 Hvorfor er killingen ikke blevet testet - det er ligesom famlen i blinde?
    Der findes en samlet PCR test for
    Herpes
    Chamydia
    Mycoplasma

Morkatten, var hun ikke opvaccineret inden hun blev parret?

20 dage er lang behandling - killingen må enten have et dårligt
    immunforsvar eller ikke fået nok gode maternelle antistoffer fra moderen.

Killingen, er den overhovedet vaccineret?

Jeg har ingen erfaring, ser jeg det mindste er jeg til dyrlæge fluks - så det kommer aldrig så langt nå ting tages i opløbet.

• #2   26. jul 2009 ja den har fået sine vacciner. Ved ikke hvorfor dyrlægen ikke har testet den, men mon ikke de gør noget imorgen, når det nu stadig ikke er gået væk.

• #3   26. jul 2009 Hvor gammel var den da den blev vaccineret første og anden gang - og med hvad?

Udbrudet er det kommet efter vaccinerne er givet?

• #4   26. jul 2009 Har skam været til dyrlægen med hende om kring det nogen gange, men har jo afventet da de sagde at den gerne skulle kunne bekæmpe det sidste selv, med dens imunforsvar, men det har hun så heller ikke gjordt denne gang, så nu vil jeg da også godt snart have fundet ud af hvad der egentlig er galt.

• #5   26. jul 2009 Du svarede ikke på vaccineprodukt og tidspunkt?

Det er helt korrekt killingen skal være istand til selv at bekæmpe det - den kan evt. hjæpes med Immunucare - det burde dyrlge have.

• #6   26. jul 2009 Lis. Er det en test, så man kan se om de er bærere af de tre ting, eller om de fejler det ?

• #7   26. jul 2009 ....og smitter clamydia ikke....?

• #8   26. jul 2009 Jo der findes en samlet PCR test (polymerase chain reaction) (= opformering af DNA via PCR) for
    Herpes
    Chlamydophila felis
    Mycoplasma
    Klinisk (hvad øjet ser sammeholdt med synptomerne) kan det være svært at se forskel. Der kan også testes individuelt - pakken med de tre koster alene for testen ca. 1200 (dertil skal lægges dyrlægens hnorar) - det er lidt mere end hvad to enkeltests vill koste.

Testen foretages ved der tages et skrab fra øjet som sendes på laboratorie. PRC

Alle tre smitter.
    Chlamydia, som idag hedder Chlamydophila felis , smitter især killinger og ungdyr.
    Vaccinen for Chlamydia findes både som levende svækket og dræbt på det danske marked. Den holder ca. et år - nærmere mindre end mere.

Læs mere om PCR testen her
    (link fjernet)

der findes masser af gode links - nogen er meget tekniske - og stadig på engelsk

• #9   26. jul 2009 Tusind tak Lis

• #10   27. jul 2009 Katten blev vaccineret ved 10 12 ugers alder og igen 4 uger efter, med alle vacciner. altså også for clamydia og leukæmi. Og det var under udbrud ved sidste vaccine, men katten var ikke dårlig, så dyrlæge valgte at vaccinere.
    Den har nu fået øjendråber lige som vores anden kat har, da den anden kats ene øje begyndte at løbe i vand i weekenden. Skrab valgte dyrlæge at afvente med, men har så fået binyrebark hormon der virker i 30 dage. Men som dyrlægen sagde så er hun jo ellers sund og rask og ser flot ud og tager pænt på i vægt.
    Så det gør jeg så. Hun har fået binyrebarkhormon een gang før for en måned siden der skulle virke i 5 dage og der kunne jeg godt se at hendes nys næsten gik helt væk til sidst, så derfor hun lige vil prøve det i 30 dage.

• #11   27. jul 2009 Nu fortæller det ikke noget om hvad vaccine - dræbt eller levende svække, katten er vaccineret med - og faktisk heller ikke hvornår. For der er stor fiorskel på om det er 10 eller 12 uger der vaccineres første gang. Katten har måske en masse maternelle antistoffer fra moderen og så har vaccinen ringe effekt.

Man skal aldrig vaccinere en kat der ikke er 100% rask.

Held og lykke med det - og fovent du har en permanent bærer - eller flere i huset.

• #12   28. jul 2009 Det har jeg ingen anelse om hvad det er om det er dræbt eller levende svække. Det er ikke lige noget jeg vidste noget om at der er forskel på det .Ved bare hvad hun er vaccineret imod.

Ja er klar over det kan komme igen.
    dyrlægen vurderede at det var forsvarligt nok at vaccinere hende. Men der skal nok være delte meninger om dette og om så meget andet. :o)

Mvh
    Mille

Kommentér på:
clamydia hvor længe

Annonce