{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Erfaring omkring døve katte? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Ja, nu har jeg et kig på en maine coon kat, som er en hel hvid pige med to lyse babyblå øjne, og hun er så døv og må ikke komme ud (naturligvis)

men jeg har prøvet og google lidt hist og der, og kan ikke rigtig finde noget om døve katte, udover den der "handikat" et eller andet.

Så jeg spørger Jer:

Er der nogle ting, man skal være opmærksomme på, med en døv kat?

Jeg ved at når man skælder ud, så skal man have øjenkontakt, og at opdrætteren har allrede lært hende et tegn "nej", når hun gør noget forkert.

Og at man ikke skal "liste" bagved katten, da den kan blive forskrækket, og helst lige "trampe" på gulvet, så hun ved, jeg er på vej.

Men er der andre ting, man skal være opmærksomme på eller?

Så vil gerne høre Jeres erfaringer om døve katte smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring omkring døve katte?
  • #1   14. jan 2008 Nå ja, og det er en killing, hvis det gør nogen forskel ?

• #2   14. jan 2008 Sabrina har hørt at nogle katte fordi de ikke kan høre deres ejen miauen at de måske larmer meget ved at gå og skrige men ved faktisk ikke så meget

• #3   14. jan 2008 Vores Bella er døv og hun fungere lige så godt som de andre katte. Og som du selv skriver må hun ikke komme ud i trafikken.
    Vi tramper ikke i gulvet når vi nærmer os hende, for hun kan sagtens mærke de vibrationer en normal gang giver, men man må selvfølgelig liste sig ind på en døv kat for så bliver den forskrækket.
    Hun miaver ikke altid som normalt hørende katte, det er nærmest en skinger skrigen der kommer, det er noget du skal vænne dig til, for det lyder som en kat i nød.
    Vi har ikke lært vores tegnsprog, men har bare givet hende et blidt skub væk fra det hun ikke måtte, så opdragelsen har taget lidt længere tid end ved de andre.

• #4   14. jan 2008 Ja, opdrætteren sagde også hun miaver lidt pænt højt, men ikke så højt som før.
    Jeg har set hende, og da hun miajede, synes jeg ikke det var så slemt smiley

Okay, men skal hun vende sig om og se os først, før vi kan gå hen til hende, eller kan hun stensikkert mærke vibrationerne? Vil jo nødig forskrække den lille tøs.

• #5   14. jan 2008 Prøv at læse med her: http://www.handikat.blogspot.com/

• #6   14. jan 2008 Dkkorat P

Ja, den har jeg set, og synes også det er den eneste danske side, der handler om døve katte?
    Men hendes erfaring og en herfra, har hjulpet mig lidt mere med at være sikker på at den lille nye får det godt her smiley Og så selvfølgelig også med opdrætterens hjælp

Kommentér på:
Erfaring omkring døve katte?

Annonce