681 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til killing {{forumTopicSubject}}
Vi har lige købt ny gård og da de gamle ejere flyttede boede der en højgravid kat og hendes killing der ikke er mere end 3,5 - 4 mdr som de så spurgte om vi ville beholde , det svarede vi ja tak til .
Problemet er så at de gamle ejere har hentede den gravide men ikke killingen og den vil de heller ikke have .
Hvordan får jeg de andre til at tage imod hende og skal hun stadig have mælk ?
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 16 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 724
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 20
Vi har selv killinger på 6 mdr og hun en meget mindre end dem
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Du har så selv nogle katte også, som skal tage imod killingen ...? tja, feliway er jo god ved sammenføring, og hvis I har en hel gård, så skulle der nok være plads nok til en til.
En killing på snart 4 mdr kan spise fast føde.
(du mener ikke at killingen er 3,5-4 UGER, vel?)
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 16 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 724
men den gang jeg ha marsvin som skulle tag andre unger som ikke var deres egen, så gav jeg dem min duft, gned dem i min blus, så de kom til at lugt af noget som mor kendet, så hun ikke var hård hved de nye unger... men som sagt hved ikke ikke helt hvordan det er ind for katte.. men har dine katte ikke mødt hende før??
dec 2006
jun 2007
Der er skam plads nok men vil de andre ikke gøre hende noget når nu de begynder at komme ud , problemet er lidt at hun ikke vil være inde da hun slet ikke er vant til at være inde , så når vi har haft hende inde sidder hun ved døren og miaver for at komme ud .
Nej jeg mener 3,5 - 4 mdr
Tænkte bare hun måske stadig skulle have noget mælk da vores killinger på det tidspunkt stadig diede hos deres mor ( jo de fik osse killingfoder men de diede osse )
jun 2007
dec 2006
Heidi C, er det du tænker på, om den killing de ikke har taget med, har brug for sin mor?
Hvis killingen er 3,5-4 måneder, så er den gammel nok til at undvære sin mors mælk.
Hvis du sørger for neutralisation af alle kattene, så tror jeg ikke der bliver problemer med at de skal dele hjem.
dec 2006
Jo, der kan nok komme lidt slåskamp, men jeg tror på, det nok skal gå, når kattene er så unge. Hvis hun er vant til at være ude og ikke vil ind, kan I så ikke indrette en lun isoleret kasse til hende i evt. skur eller staldbygning, som hun kan søge ly i?
Og det var da egentlig mærkeligt at de tog den drægtige kat med ...
jun 2007
Ja lige netop...griner
Den store er blevet men det er de 2 killinger ikke endnu ( altså mine ) og den lille nye er slet ikke endnu så hvad gør jeg så til det sker ?
Og så køber jeg ikke noget erstatnings mælk til hende .
dec 2006
Øh, blevet hvad? Neutraliseret?...eller...
dec 2006
jun 2007
dec 2006
HVIS der skulle helt vild ballade (det tror jeg nu ikke der gør) så kan man få noget der hedder Felifriend, som man kommer på kattenes pels. Det skulle få dem til lettere at acceptere hinanden.
Det er maaaaange år siden jeg selv har sammenført katte på landet, og de havde en ganske anden alder. De forrige lejere af huset havde "glemt" deres ældgamle kat - ikke så smart når vi kom der med vores ungkatte. Den gamle kat boede i skuret det første halve år - men kom ind da det blev koldt om efteråret. Synes forresten jeg husker, at det gik bedre mellem kattene efter at den gamle kom ind i huset ... men det kan jeg jo ikke generalisere ud fra. Måske kunne du sørge for at fodre hende inde i huset, så hun gerne vil være inde....
Det kan være der kommer andre mere erfarne landboer på banen med nogle fifs....
Men sammenføringen gik nogenlunde ok, også selv om der siden kom flere katte til huse. Ikke alle katte blev perlevenner, men de accepterede hinanden.
Held og lykke.
jun 2007
Hjælp til killing