{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

han bider hende i nakken {{forumTopicSubject}}

Jeg har to kilinger, de er søskende og er en han og en hun. jeg er naturligvis bange for at de skal blive kønsmodne uden at jeg opdager det og lave killinger. Han er nu begyndt at springe op på ryggen af hende når hun ligger ned og bide hende i nakkeskindet, samtidig medat han vasker hende i hovedet. Er denne adfærd noget jeg bør være nervøs ved?
Min dyrelæge vil ikke neutralisere før de er et halvt år. De er 16 uger idag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han bider hende i nakken
  • #1   4. jan 2008 Alle dyrarter øver sig jo fra helt lille i "parringsagten" så umiddelbart vil jeg sige nej, ikke når de ikke er ældre!

• #2   4. jan 2008 tror også bare jeg er pylret. Har hørt så meget om hvad der kan ske ved indavl. Puha..læste at mange indavlede killinger dør i livmoderen og hunkatten kan dø af svangerskabsforgiftning..det er da nok til at gøre enhver missemor lidt hys om sine bebser. Men jeg prøver at stresse ned så...tak..;-)

• #3   4. jan 2008 Altså, hvis jeg var dig ville jeg få dem neutraliseret - Du er på den sikre side så og de tager ikke skade af at blive neutraliseret som 16 ugers.. Min blev neutraliseret allerede som 11 ugers.. Og det har der ikke været NOGEN som helst ulemper ved.

• #4   4. jan 2008 har ringet til dyrlægen og bedt om at bestille tid til det og han sagde at det var al for tidligt. Undrede også mig da jeg også har hørt at mange opdrættere sælger killingerne som ml.14 og 16 uger gamle og allerede neutraliserede. Måske skulle jeg ringe til en anden dyrlæge, men det er bare ham der er tættest på.

• #5   4. jan 2008 Ring til en anden dyrlæge...
    Kattene tager ikke skade af det, tværtimod. Killinger kommer sig bedre ovenpå narkosen - Og de får et meget mindre ar i pigernes tilfælde. smiley
    Jeg ville få det gjort, så du er på den sikre side når de jo alligevel ikke tager skade af. Og dine to ligner nogle gode basser, så de burde være på benene igen om aftenen når de har været i narkosen *S*

• #6   4. jan 2008 de er begge bamser og over de 2 kilo..så jeg troede også han bare ville sige okay. Underligt..jeg ringer rundt og finder nogen der vil gøre det snart så jeg ikk render og stresser.
    Han sagde at e bedre kunne klare narkosen når de er et halvt år. Men hvis mange har fået det gjort på deres kat uden problemer kan jeg ikk se hvorfor han afviser mig med et "det er da ikke nødvendigt endnu" Nej det er det vel ikk..men hellere nu end for sent1
    eg må på udkig efter anden dr.dyr.

• #7   4. jan 2008 Jeg kan ikke huske det helt præcist, men Lulu, vejede IKKE over 2 kg.. Det er desværre en masse "ældre" dyrlæger, som ikke er klar over de nye undersøgelser der er blevet lavet...
    Men de tager slet ikke skade af det nu smiley Så det kan du trygt gøre..
    Bamserne tager bestemt ikke skade af - Slet ikke med så flot en vægt som de har smiley
    Jeg vil også hellere få det gjort, så man ikke går og spekulerer over det hele tiden. Det er da for træls smiley

• #8   4. jan 2008 Har selv to killinger af hver sit køn som er søskende og jeg stresser ikke endnu. De blev 18 uger i går. Dine mislinger er jo ikke kønsmodne endnu så der er ingen fare endnu. Det er kun "leg/øvelse".

Dog vil jeg også sige at du sagtens kan få dem neutraliseret allerede nu. Nu kan jeg ikke se hvor du bor, men der er sikkert dyrlæger i dit område der gerne vil neutralisere allerede nu!

• #9   4. jan 2008 Killinger klarer bedre operationen, præcis som med menneskebørn. Så det er da bare om at komme afsted smiley

Den dyrlæge du har talt med har ikke været opdateret med den nyeste viden..

Kommentér på:
han bider hende i nakken

Annonce