{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.008 visninger | Oprettet:

Katten har skæl og fælder en del... {{forumTopicSubject}}

For nogle uger siden opdagede jeg Gizmo havde en masse små hvid ting i pelsen, troede bare de havde fået lopper, så gav dem en loppekur selvom jeg ikke kunne se noget på min anden kat.. Men tjekkede efter i går og der er stadig en masse små hvide fnuller, så det kan jo næsten kun være skæl. Oven i det synes jeg altså at han fælder lige lovlig meget, når jeg reder ham med en kam så er den godt fyldt med hår hver gang selvom jeg reder ham igennem ca hver anden dag.
Han burde jo samle sig en vinterpels som min den anden kat, de løber ca lige meget ude i løbegården.
De får alm tørfoder fra hills, dental care og hairballcontrol ligeså fra hills..
Hvad kan jeg gøre ved skællet, skal jeg give ham olie over maden eller?
Og hvad med hans fælderi, er der noget jeg kan give ham der så han ikke mister så meget hår?

Håber i kan hjælpe mig eller komme med nogle gode råd, han har ellers en flot skinnende blank pels der ser sund ud, må jeg nok hellere lige nævne *Ss*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten har skæl og fælder en del...
  • #1   1. dec 2007 Jeg bruger en stålkam med bløde runde ender, har brugt den de tre år jeg har haft Gizmo og har aldrig haft problemer før..
    Men kunne da være jeg skulle prøve en anden børste, synes bare ikke en børste får redt det ordentligt ud.. må have fat i en plastik kam.. kan ske det kunne være en løsning smiley

• #2   1. dec 2007 Nopes, jeg tør ikke..

• #3   1. dec 2007 Måske det er stålkammen.. hvem ved..

Og ja tak shampoo virker sikkert fint.. men min kat har både tænder og kløer og lige pludselig en masse kræfter som jeg helt sikkert taber imod. Tør ikke putte ham i bad.. så håber på at der måske findes en løsning jeg kan putte i munden på ham *GG*

• #4   1. dec 2007 Jeg kunne nok godt få en til at hjælpe mig men ærlig talt.. så er Gizmo en kat på næsten 8 kg og han gør ikke noget han ikke vil.. og tror faktisk han ville hade mig for at gøre noget, i hans øjne, ondt mod ham, bare at prøve det puuuha.. nej tør ikk tænke tanken.. kan allerede nu se hans sure fjæs for mig..

• #5   1. dec 2007 hvis gizmo både fælder og har skæl er det et typisk tegn på vitamin-mangel.
    vi har selv haft problemet med daffy og det var ligegyldigt hvor tit og hvor ofte vi børstede ham. nu har vi skiftet fodertype og det har hjulpet helt vildt

• #6   1. dec 2007 *ROFL*.... Flot nick du har fået dig Johnny... havdet jeg ikke luret før nu

Men ja stiller sammer spørgsmål som Natascha

• #7   1. dec 2007 Når katte er for fede, så kan de ik rengøre pelsen, og fedme/for kraftig kost kan gi skæl.
    Din kat ser umiddelbart ik for fed ud (kun lidt hængevom hehe), men han er kastreret, så det er nok foderet du skal se på...

Hvad fodrer du med?

Flot mis smiley

• #8   1. dec 2007 aaaiii nej nej nej.. gizmo er ikk for tyk, bare lettere overvægtig *GG*.. Ej han kunne godt trænge til at tabe et par pund på mavsen for ja han har hængevom og en stor røv... som ejer som kæledyr, er det ikke det man siger *GG*
    Af foder får de alm tørfoder fra hills kan ikk huske hvad det hedder men er bare en form for basis foder, så får de hairball tørfoder i blandet også fra hills og dental care tror jeg det hedder ligeså fra hills, af guf får de tops en gang om ugen en pose kitekat til deling.
    Kunne være jeg skulle købe noget slankemad til dem i stedet for basisfoderet, jeg får snart en killing og så kommer der jo killingefoder på menuen også, mon ikk det så kan opveje hinanden lidt.

Men uanset hvad skal der gøres noget ved hans pels, for der er ikke meget lækker vinterpels over den. Er nok noget i maden han mangler af vitaminer eller andet..

• #9   1. dec 2007 Tak for linket MB... Tror jeg vil tage ham med til dyrlægen når min lille killing skal vaccineres, så slår jeg to fluer med et smæk.
    Kan se det bla kan skyldes lav fugtighed i omgivelserne, og det kan meget muligt være, for jeg har jo brændeovn og ikke så mange planter, han har så mulighed for at løbe ude og lege men kan ske det ikk er nok.

• #10   1. dec 2007 Ja hellere vide tingene med sikkerhed, og så kan jeg håbe på at hvad end der er galt også fikser hans hårtab.
    *Ss*
    Og så er det heldigvis ikke noget voldsomt de skal gøre ved ham hos dyrlægen, han er nemlig hunderæd hver gang han er hos dyrlægen det lille pus smiley

• #11   1. dec 2007 Nej er det bestemt ikke, har så ikke hjulpet at de sidste par gange han har været til dyrlægen, så har der været en hund i venteværelset og så kommer Gizmo helt op i omdrejninger.

Og mange tak skal du have, nu er der kun en lille uge til jeg får hende hjem, glæder mig som et barn til juleaften *Ss*

• #12   1. dec 2007 Min ene hund havde lidt skæl og der har jeg af dyrlægen fået et middel der hedder Dermocent som man blot drypper i nakken på dem som man gør med loppemidler.

Det indeholder en masse forskellige olier fra bla. rosmarin, lavendel, oregano, hamp m.fl. er desuden tilsat vitamin E.

Behandlingen tager 8 uger hvor man drypper en pipette i nakken om ugen. Det fås til forskellige vægtklasser og er også beregnet til katte.

Det modvirker dårlig lugt, fældning, glansløs pels, skæl og tør hud.

Jeg er nu i gang med 3 uge på min hund og kan tydelig se fremgang på hendes hud og væsentlig færre skæl.

• #13   1. dec 2007 Tina D... det lyder spændende og oveni det så får man et velduftende kæledyr, tror jeg vil nævne det for dyrlægen når vi kommer afsted.

Tusind tak til jer alle, for hjælp gode råd og ideer.

Tager Gizmo med til dyrlægen når jeg skal afsted med killingen, og så må hun komme med den endelige dum smiley

• #14   2. dec 2007 hejsa

før fodrede vi med rc light 38 mener jeg det hed, nu får han speciel foder pga af hans sukkersyge og det har hjulpet på pels og sukkersygen.
    det hedder hills md feline

Kommentér på:
Katten har skæl og fælder en del...

Annonce