{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.802 visninger | Oprettet:

katte sygdomme {{forumTopicSubject}}

Hej
Ville lige høre om der er nogen der ved om en killing kan være smittet med katteaids fra deres mor.
Eller evt. andre sygdomme hvor dette kan være tilfældet.
Når symtomerne er at katten aldrig er blevet normal vægtig, og ved ca etårs alderen har fået tandkøds betændelse og også pludselig er begyndt at få skæl.
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, er blevet lidt nervøs om mors lillle dreng er alvorligt syg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte sygdomme
  • #2   9. jun 2007 Han skal have lavet blodprøve på torsdag, det var dyrlæge der mente at vi skulle tjekke ham for katteaids osv. men det der undre mig er om han kan have fået det når han ikke har været i tæt kontakt med andre katte, siden jeg hentede ham hos opdrætteren.

• #3   9. jun 2007 Katteadis uden kontakt til andre katte. så kan det næsten kun være fra forældrene...

Håber det bedste for ham...

• #4   9. jun 2007 Ok så det kan smitte fra missemor til killing. Håbede det ikke kunne lade sig gøre så jeg kunne udelukke at der er noget alvorligt galt med ham. synes det er svært at tyde ud af de sider jeg har søgt informationer på.
    Jeg har mailet til opdrættern om hendes katte er testet. Så venter spændt på hvad hun svare. håber bare sådan man kan udelukke det.

• #5   9. jun 2007 Hjalte døjede med tandkødsbetændelse da han ikke var ret gammel. Hans tidligere ejere renset hans tænder og han fik ultralyd på tandkødet. Indimellem kan hans tandkød blive lidt rød nu, men det går i sig selv igen.

Jeg har hørt om flere Maine Coons (og også Norsk Skovkat) som har haft tandproblemer.

Hjalte har så ikke haft de andre problemer, du nævner.

• #7   10. jun 2007 Jeg har lige hørt fra opdrætteren, hendes katte er ikke testet. smiley Men et par killinger med samme far som min er blevet testet, da deres ejer skulle til udlandet, så venter på at høre om der var noget der. Men det er jo ikke samme morkat, så det giver jo ik nogen garentier. Så jeg må nok bare fortsat være nervøs til vi har svar på titios test om 2 uger. Lige et ekstra spørgsmål er der andre herinde der har meget slanke maine coon? og hvad vejer de?
    tak for alle jers svar

• #8   11. jun 2007 Han vejer 4.4kg, han er 1år og 4mdr. men har snakket med opdrættern igen og faren vejer heller ikke mere end 4,6kg, han er slank. Men dyrlægen mener ik titio kun er slank, han mener han er tynd. synes han spiser godt. Han får royal canin maine coon foder.

• #9   15. jun 2007 Titio fik taget en blodprøve i går, så nu går jeg og venter til mandag eftermiddag på svaret. Håber at han bare slægter sin far på hvad angår vægt.

Kommentér på:
katte sygdomme

Annonce