Spørgsmål om en hittekilling {{forumTopicSubject}}
Ja, så fik jeg endelig fri fra arbejde og skyndte mig alt hvad jeg overhovedet kunne hjem til misserne. 'Heldigvis' har Sean været syg de sidste par dage, og blev derfor lige hjemme en ekstra dag for at se til misserne, og for at komme sig 100%
Mille og Malou er nu ikke så søde ved lille Mifune - de knurrer og hvæser, hvis hun kommer for tæt på.. Men de rør hende heldigvis ikke. - Snuser allerhøjest lidt til hende..
Sean havde i går været nede for at købe noget killingefoder, og hun var så sød hende nede i 'Alt til hunden og katten', så hun gav os lidt rabat plus vi fik noget gratis mad med på dåse som hedder : Nutro Choice Kitten - og hold da op! Jeg skal lige love for, at det var en succes, da det kom på tallerkenen hertil aften. Samtlige tre misser blev lige pludselig, for første gang, samlet! Og da de så havde spist lidt, var det som om de fik et helt chok over, at de var så tæt på hinanden (de spiste af samme lille tallerken!!), så begyndte de store selvfølgelig at hvæse lidt, - men lille Mifune spiste da bare videre som om intet var hændt! Hun er ikke bange af sig det lille myr skal jeg lige love for!!
Men så var det, jeg tænkte, om I ikke havde nogle gode opskrifter på lidt lækkerier til store som små katte her i det lille hjem? Vi skal jo lige have fedet hende lidt op den lille tynde killing!
Jeg har heldigvis fri i morgen, så der tager jeg ud og køber en vægt så hun kan blive vejet.. Er der andet, I ville købe, hvis I var mig?? hehe... Nu er det jo min første hittekilling, så udover baby-killinge foder fra Royal Canin og Mille og Malous legetøj, har vi ikke rigtig noget... Gode råd modtages med stor glæde Vil jo gerne gøre det så godt for hende som overhovedet muligt!
Og endnu et spørgsmål! - Er der noget specielt, jeg kan gøre for at mødet mellem den lille og mine to andre misser kan gå mere smertefrit? Tænkte på, om jeg skal skælde dem ud, når de hvæser af hende, eller om jeg bare skal lade dem 'passe sig selv', når de ligesom 'puster sig op'?
Er der nogle signaler jeg kan prøve at sende til de store om, at hun er okay og en del af os nu?
Nu blev det et lidt langt indlæg - håber I noget til bunds alligevel
Kh. Mie
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
desværre ingen kræse-opskrifter.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 56 Svar: 414
Kamilla: Jeg har også tænkt på det der Felifriend... hmm - hedder det ikke Feliway eller sådan noget egentlig? hehe... Det kan være, jeg køber det i morgen
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Felifriend er specielt velegnet til brug i før håndtering af kat, i kattepensioner og katterier. Kan med fordel benyttes i hjem, hvor en ny kat skal sammenføres med en eller flere eksisterende katte eller hund. Katten reagerer ved at blive mindre frygtsom og aggressiv.
Feliway
Når katten føler sig tryg i sine omgivelser, viser den dette ved at gnide hovedet mod f.eks. møbler, dørkarme og gardiner, hvorved såkaldte ansigtsferomoner overføres til disse genstande. Ansigtsferomoner er duftstoffer, som formidler et budskab om velbefindende, ro samt fravær af stress. Når der sker en forandring i kattens omgivelser (f.eks. flytning til nyt hus eller feriebolig, ommøblering, ankomst af nye personer eller dyr, besøg hos dyrlæge osv.) eller hvis katten er ængstelig, kan der udvikles en tilstand af stress og uro. Kattens adfærd forandres, og den kan begynde at urinmarkere, kradse og få nedsat ædelyst og lyst til leg og kontakt. I disse situationer hjælper Feliway katten til at genfinde sin naturlige balance. Feliway er en opløsning med syntestiske analoger af ansigtsferomoner, som hjælper med til at skabe en atmosfære af velbefindende og ro for katten.
begge taget fra dyrlægevagten
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 161
jan 2007
Men jeg forstår ikke helt hvad du mener med beroligende i foderet?
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
a/d vådmad fra Hills er et godt boost for katte, som er lidt tynde i det
Vi bruger altid feliway i stikkontakten, når vi får ny killing og så følger vi udviklingen, det kan evt. hjælpe at give dem time out indimellem, således at de ikke konfronteres med hinanden hele tiden.
Jeg skælder ikke de store ud, hvis de hvæser lidt, de plejer som regel at finde ud af det .-)
Held og lykke og giv endelig en opdatering
nov 2007
nov 2007
jan 2007
Spørgsmål om en hittekilling