Syge mennesker! - Vores kat udsat for overgreb. {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg ved egentligt slet ikke hvor jeg skal starte, men prøver her:
Jeg har tidligere haft indhegnet haven til mine katte, men grundet flytning til et meget stille villakvarter, tænkte vi, at det godt kunne vente lidt med at indhegne, og da vores ene kat er DAMP, er han ikke til at holde inde.
Så ja, skyd mig, mine katte har i nogle mdr fået lov til at gå ud om dagen.
I morges starter som de fleste andre morgner, udover at kæresten har fri, så da jeg går hjemme på barsel, så er vi begge hjemme. Snoopy leget med killingerne for derefter at smutte ud gennem hundelemmen en tur.
Da han kommer ind igen, er vi med det samme klar over, at der er noget galt. Tror først han er blevet påkørt, men nej,. det er som om (ja, undskyld mit sprog) har ondt i røven.
Både min kæreste og jeg synes det virker underligt, for godt nok har han for nogle dage siden haft dårlig mave efter mortensaften anden.
Den kat, vi i sin tid fik hjem fra skoven, og som ellers altid er så god som dagn er lang, er pludselig GAL og SUR, og man kan tydeligt se og mærke på ham, at han har smerter.
Der er ikke langt fra tanke til handling, og jeg ringer straks til dyrlægen og da de står med et akut kejsersnit, får vi en tiid en time efter. Det er en LAAANG time!
Da vi så endelig kommer til dyrlægen, har Snoopy skidt lidt tyndt på håndklædet i transportkassen, men virker bedre.
Dyrlægen må dog lægge ham i narkose for at tjekke ham bagi, for han tænder helt af bare han nærmer sig dernede.
Han kan konstatere, at han er MEGET hævet bagi, og at tamen ligesom er slap. Han får taget blodprøve, og bliver tjekket for det ene og det andet, så får han smertestillende, penicillin osv.
Vi går derfra med en pung, der er 1.500 kr lettere, og den besked, at han formoder, at katten har været udsat for en eller anden form for overgreb!!!!!!!
Ja, vi var ret overrasket, gale, kede af det... ja, jeg kunne blive ved!
Så nu er vores katte blevet indekatte, til vi får sat det hegn op.
Og ja, hvad er det så lige jeg vil med det her... jeg ved jo at man ikke kan forvente en skulder til trøst, men nærmere den kolde af slagsen. Men mest af alt skriver jeg nok bare det her, for at få det ud af mit system, og måske også lidt for at få folk til at tænke sig om endnu engang inden de lader deres katte løbe frit!
Der er syge mennesker i verden, og man kan aldrig vide sig for sikker! Jeg føler mig skyldig over, at jeg ikke lod det hegn sætte op med det samme. Men nu bliver vi nødt til at se fremad, og håbe vores stakkels lille mis kommer sig helt igen.
Én ting har jeg i hvertfald lært... mine katte skal ALDRIG løbe frit igen!!!!
Undskyld hvis det ikke er helt sammenhængende, men jeg er stadigvæk temmelig rystet!
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 129 Svar: 402
hvad tænker folk på!!!!! jeg er i chok
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 113
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Du behøver ikke svare på det her, og det er ikke for at kradse i såret, men hvilken slags overgreb?
Jeg føler så uendeligt meget med jer at jeg ikke kan beskrive det.. Aldrig i mit liv har jeg hørt noget så frygteligt..
Stort trøstekram herfra..
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Du får skam en varm skulder!
Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige andet end stakkels kat og hold da op hvor forfærdeligt, at der bor nogen så afstumpet og onde i jeres nye nabolag!
I kan ikke bruge selvbebrejdelser til noget. Der var nogle omstændigheder der gjorde at det hegn ikke var der, men I bærer jo ikke ansvaret for folks syge handlinger!
De varmeste tanker til jer alle sammen!
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 81
Hvor er jeg glad for, at jeg ikke bliver høvlet ned. Er bare så frygteligt ked af det. Stakkels takkesl Snoopy. Her reder man ham fra den visse død, og så nu det her! Jeg er bare helt knust. Godt jeg ikke ved hvem det er, for så ved jeg ikke hvad jeg havde gjort.
Snoopy er min søns's kat, og hvor er jeg da glad for, at han er hos sin far i den her weekend.
Nu skal vi bare forkæle vores lille øjesten, og så have fat i dyrlægen mandag, og forhåbenligt er alt bare ok.
Jeg er simpelthen i chok, men kan mærke, at det er ved at gå over i seriøs vrede, og med min hårfarve, så er det virkelig VRED!
jan 2007
Som sagt, aldrig har jeg hørt lignende..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Nus ham lidt fra mig...
sep 2007
Ingen ved hvad det er, der er blevet stukket op, men jeg har da tænkt, at det var en pind el.lign. Ja, hvad ved jeg, men jeg har slet ikke tænkt, at det andet kunne lade sig gøre.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
Jeg håber virkelig, at han får det fint igen - det er jo sygt, at folk kan opføre sig sådan overfor et forsvarsløst dyr. Mine tanker er hos dig og ham...
okt 2007
Jeg tror vi er rigtig mange der slet IKKE VIL tænke på hvad der er gjort ved Snoopy!
Maya S.
Jeg håber virkelig at Snoopy kommer sig helt og at der ikke er sket varig skade på hans tarm.
Rigtig god bedring til ham!
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
Håber han har det bedre.
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 124
Føj nogle syge svin..
Hvor har jeg ondt af jer, det er dog frygtelig, øv.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Én ting er, når en kat kommer til skade ved uheld, men det er noget andet og langt værre, når nogen bevidst påfører dyr skade. Sådanne mennesker findes jo - desværre! Jeg har et lille håb om, at der er en anden forklaring (selv om det nok ikke er så sandsynligt). Det er simpelthen ikke til at bære, at der går psykopater rundt derude og mishandler katte. De skulle /&(¤/&/"#¤%¤#¤&%"#§!#"¤ , skulle de. Grrrrr.
Jeg Xer fingre og ønsker god og hurtig bedring til den stakkels Snoopy Lad os høre, hvordan han har det i morgen.
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
Og for det andet har jeg ondt af jer begge for det der er sket og sikke et sygt menneske der har kunne få sig selv til at gøre sådan noget..
jan 2007
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 26
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Jeg bliver helt arrig over at man kan mishandle et dyr på den måde!
Og du får et medfølende skulderklap herfra, med en god bedring hilsen til Snoopy.....
´Kan godt forstå at du ikke vil lade dine katte løbe frit igen, og specielt når de er tamme, og ikke frygter mennesker før det (nogle gange) er for sent!
Trøsteknus herfra.
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 16 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 724
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Dette her er bare endnu en grund til at vi burde have et dyrepoliti. Der findes alt for mange dyremishandlere. Det kan ikke passe at folk kan slippe afsted med at gøre sådan nogle frygtelige ting.
Trøste kram fra mig :o)
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Og så endda for en kat der normalt går i indhegnet have, og kun lige går ude i et par mdr, det er godt nok sort uheld :o(
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
det er virkelig sygt, at der er sådanne mennesker ..
- min mors kat, pelle er også blevet mishandlet .. Han hale var brækket . (Kan ikke huske hva det hedder når halen "brækker")
Men dyrlægen sagde også, at det er ikke noget der kan ha været sket, ved at nogen ved uheld har fået trådt på halen .. Det var dyremishandling ..
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 317
orh jeg kan blive så rasende !
jeg håber godt nok din kat bliver god igen ..
Hilsen Sommer
sep 2007
Snoopy er på smertestillende, så i dag er han sit gamle jeg, total hyperaktiv! Han virker til at komme sig helt, men i morgen når det er slut med det smertestillende, så må vi se om han er helt oven på igen!
okt 2007
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 26
jun 2006
Skriv endelig hvordan han har det nu uden smertestillende`? :o)
sep 2007
Men han er nu blevet mere obs på hvor hans mor og far er, man skal lige hen og have en kram af og til, og lige mærke, at man er der.
Vi holder lidt lav profil, for vi håber på, at der er en der kommer til at "prale" så vi kan finde frem til em der har gjort det.
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Og uden at være hævngerrig (jo måske), så håber jeg at noget tilsvarende kommer til at ske for den der har mishandlet jeres stakkels kat.
- Ina N
jun 2006
Syge mennesker! - Vores kat udsat for overgreb.